Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht onderdeel monitor (zie foto)

Pagina: 1
Acties:

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter
Ik heb hier een 21” monitor en daar is dit onderdeel van defect:

Afbeeldingslocatie: http://www.thedirtforum.com/picgallery/photos/cascade.jpg

Die wil ik dus vervangen maar ik heb geen idee hoe ik achter het type nummer kan komen en wat de naam van het ding is.

Hij zit aan de flyback (hoogspanning trafo) van de monitor verbonden. Er gaat hoogspanning in via het middelste pinnetje bovenaan op de foto. En er 2 gaan hoogspanning kabeltjes uit voor de focus (horizontaal en vertikaal).
De zwarte draad is de massa.
Bij de grijze draad staat DYN INPUT en die komt bij de voeding vandaan.
Bij de rode staat G2 en die gaat naar de achterkant van de beeld buis.

Verder zitten er 3 potmeters op voor.
SCREEN (instellen maximale helderheid monitor)
FOCUS1 (instellen focus horizontaal dan wel vertikaal)
FOCUS2 (instellen focus horizontaal dan wel vertikaal)

Er staat een nummer op 4514KR92612 maar daar heb ik nog niets op kunnen vinden.
Afmeting is ongeveer 8x5x3cm zonder de kabeltjes.

Type monitor is:
Philips Brilliance 21A
Model C2182DAS (Type C2190DAS/HG)
Prod Nummer AN059505 003064

Weet iemand of deze dingen universeel zijn hoe ze heten of hoe ik achter het type nummer kan komen?

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

De serviceafdeling van Philips even bellen? of kijk hier

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Je zou het bij je lokale electroshop kunnen vragen. Meestal weten die mensen wel het een het ander over standaarden en welke je anders zou kunnen gebruiken. Of idd philips contacteren.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Ze zijn in ieder geval niet erg universeel.. Dingen zijn vaak een ramp om aan te komen.. Dus inderdaad philips even bellen :)

Verwijderd

hmmm... ik had zo'n monitor die elders een defect had (rood-kanaal was stuk :( )
maarja. die is alweer zo'n 3 maanden weg
Twynn schreef op 29 april 2003 @ 16:24:
Ze zijn in ieder geval niet erg universeel.. Dingen zijn vaak een ramp om aan te komen.. Dus inderdaad philips even bellen :)
nou wil ik niet al te zeer ontmoedigen, en ik kan me vergissen, maar volgens mij leverd philips geen losse onderdelen....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 16:48 . Reden: bijtyp ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 08:57
DA's idd de focus unit , als je de monitor op een te hoge versnellings frequentie draait piept ie eruit

Die heb ik ook eens defect gehad in een monitor waarvan het binenwerk van philips was.

"high voltage error" kwam er op het display ... moeilijk of niet te krijgen

(monitor was een FIMI - Philips 21 of 22 ")

[ Voor 20% gewijzigd door Sine op 29-04-2003 17:55 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op deze site even kijken en een mailtje sturen met het type
http://www.elektronicaonline.nl/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19
eeeum...dude...die rode kabel = hoogspanning. Ook als de monitor al tijden uitstaat, staat daar nog spanning op...

Pas aub een beetje op :*

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 08:57
Cutebritney schreef op 29 April 2003 @ 21:39:
eeeum...dude...die rode kabel = hoogspanning. Ook als de monitor al tijden uitstaat, staat daar nog spanning op...

Pas aub een beetje op :*
Mwaah ... dat is het focus rooster maar ... daar staat maar een paar kV op :)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Als er diodes en weerstanden in zitten heet het een cascade, als er alleen weerstanden in zitten heet het een bleeder. Meestal wel verkrijgbaar voor de handel, moeilijk voor particulieren. Waarneer de kabel naar de bovenkant van de CRT rechtstreeks uit de liintrafo komt zit de cascade in de lijntrafo en is het een bleeder.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 22:06 . Reden: typo en aanvulling ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 18:33

Part

Helemaal niets.....

Topicstarter

Pas aub een beetje op
Zal ik doen. B)
Ik heb ervaring met het repareren van monitoren en dus eerst de buis ontladen.
Zonder ervaring/kennis is het natuurlijk verstandig om een monitor niet open te maken.
De serviceafdeling van Philips even bellen? of kijk hier
Ik heb ze nog niet gebeld.
Meestal zijn de originele Philips onderdelen erg duur en zijn er goed imitatie spullen te krijgen voor 1/3 van de prijs. Dat is althans mijn ervaring met Flyback trafo's.
En vaak wordt je ook doorverwezen naar dure reparatie centra.
Als het via deze weg niet lukt ga ik ze wel even bellen.
Je zou het bij je lokale electroshop kunnen vragen. Meestal weten die mensen wel het een het ander over standaarden en welke je anders zou kunnen gebruiken. Of idd philips contacteren.
De lokale elektrozaak hier had ze nog nooit gezien. Hij heeft denk ik meer ervaring met TV's en daar zit de focus regeling gewoon zoals het hoort op de flyback trafo.
"high voltage error" kwam er op het display ... moeilijk of niet te krijgen
Bekende term. 8)
Ik zie het ook vrij somber in voor deze monitor.
Op deze site even kijken en een mailtje sturen met het type
http://www.elektronicaonline.nl/
Ga ik doen.
Het type nummer weet ik nog niet maar ik mail ze wel even alle info die hier staat.
Als er diodes en weerstanden in zitten heet het een cascade, als er alleen weerstanden in zitten heet het een bleeder. Meestal wel verkrijgbaar voor de handel, moeilijk voor particulieren.
Ik ga het niet zelf bestellen dat mag de locale elektroboer hier doen. (Van Schoor in Deventer) maar daarvoor heb ik het type nummer nodig.

Ik weet eigenlijk niet precies wat het ding doet behalve dan het regelen van de focus spanningen.
Of hij de spanning verhoogt (cascade) of verlaagt doormiddel van weerstanden (bleeder) weet ik ook niet.

Edit:
Wanneer de kabel naar de bovenkant van de CRT rechtstreeks uit de liintrafo komt zit de cascade in de lijntrafo en is het een bleeder
De hoogspanning voor de CRT komt direct van de lijntrafo.
Als het een bleeder is dan kan er toch niet veel aan stuk gaan lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door Part op 29-04-2003 22:23 ]

Pagina: 1