Toon posts:

[Scanner] Geluids dichte kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit op dit moment op mijn werk. Krijg ik een mailtje met daarin de volgende vraag:

Is het mogelijk om voor onze scanner (lees bulkscanner +/- 1.00 mtr x 1.00 mtr x 1.00 mtr) een geluidsdichte kast aan te schaffen? :| :|

Naar mijn idee, is er geen bedrijf hier in Nederland dat zo'n kast maakt, maarja de gebruikers willen nou eenmaal geen nee horen.

Heb inmiddels al een zestal pagina's op Google doorgespit op kenmerk "geluidsreductie" maar ben hier niks mee opgeschoten :( :(

Mijn fantasie is helaas op dit moment niet toereikend genoeg om nog meer kenmerken op te hoesten :r :r

Is er iemand hier op GoT die weet of er ergens van dit soort kasten gemaakt worden?

Ik weet wel dat er vroeger (nu waarschijnlijk nog steeds) geluidsreductie kasten waren voor grote matrixprinters, maar of ze er tegenwoordig ook zijn voor scanners :? :? :?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Scanners maken die dingen dan zoveel herrie :?

Wat je wel zou doen, is zelf gewoon met rubberen en schuimuberren zooi, gaan 'bekleden' denk dat dat wel helpt ;).

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
Google omkasting staan er te beginnen op pagina 2 wel een paar tussen die je verder kunnen helpen

[ Voor 12% gewijzigd door BartNL op 29-04-2003 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze bulkscanner maakt inderdaad behoorlijk wat herrie het is namelijk de volgende:

<url>http://www.fel.fujitsu.com/home/product.asp?L=en&PID=206</url>

Zoals je kan zien is het geen kleine jongen (het beestje weegt slechts 64KG!!!!!!)

En aangezien ik op een bank werk, lijkt het mij geen goed idee om zelf iets in elkaar te gaan zetten (niet echt representatief).

Al hoor je mij niet zeggen dat ik geboren ben met twee linker handen ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik heb op een bouwbeurs welleens een soort geluidsdempende matten gezien, die waren een 2-tal cm dik en konden echt véél lawaai tegenhouden. Er stond een grote woofer te blazen in een houten bak van 1*1*1 meter, met een scharnierend deksel en binnenin was het bekleed met die matten. Deksel open en alles was onverstaanbaar, deksel dicht enje hoorde nog net wat achtergrondgeluid als je ernaast ging staan.
Het spul was bestemd om in discotheken en huizen in lawaaierige buurten dienst te doen(bouwsector)
Dus kan je ofwel in een doe-het-zelfzaak gaan rondlopen, ofwel eens navragen bij een bouwondernemer.

Succes :)

edit: ow das een moeilijke vorm om er een kast rond te maken met matten in, zal waarschijnlijk toch niet de oplossing zijn die je zoekt.

[ Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 29-04-2003 15:21 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat dacht je van een timmerman? Die kan het net zo representatief maken als je wilt. Het kost hooguit geld. Maar een bank is vast niet het armste bedrijf van Nederland.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik zal proberen het probleem iets te verduidelijken.

1. zelfbouw = No option
2. Graag kant en klaar produkt
3. kosten dienen laag te blijven (ondanks een flinke kluis :+ :+ )

Ik weet dat de tweakers graag aan zelfbouw doen, maar binnen een groot bedrijf als deze is dat helaas uitgesloten.

Waar zijn dan de bedrijven gebleven die dit soort kasten maakten voor printers? (failliet?)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 15:37 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
wanneer je net zo zoekt als dat je de replies leest zal het inderdaad moeilijk worden wat te vinden :Z

Verwijderd

Topicstarter
BartNL schreef op 29 april 2003 @ 15:47:
wanneer je net zo zoekt als dat je de replies leest zal het inderdaad moeilijk worden wat te vinden :Z
Ooit gehoord van meerdere venster binnen Internet Explorer 8)7 8)7 :O :O
Pagina: 1