Toon posts:

Probleem met Wlan verbinding Ja/Nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een Toshiba laptop, icm met een E-tech Pcmcia 802.11B kaart en een Linksys Switch/Router/Accesspoint combo.

Als ik een wlan verbinding heb met mijn ap dan is de signal strenght "very low",maar bij speed staat wel 11mbit, terwijl de download snelheid binnen- en buitenshuis zo rond de 590 kb/sec ligt (kan het hele huis doorlopen en achterin de tuin zitten).

Ook heb ik geen enkele timeout als ik een server ping, (google bijv.) dan heb ik gemiddeld een ping van 25 wat oke is voor mijn verbinding.

Is dit een software foutje (driver) of toch een slechte verbinding?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Lijkt op een probleem met de software. Veranderd deze status totaal niet?

Ook niet als je bijvoorbeeld echt buiten bereik van de AP bent?

Verwijderd

Topicstarter
De status is soms "very low" en soms gewoon "low'' , heb al op de site gezocht maar op mijn pcmcia kaartje staat geen eens een type nummer vermeld :X

Ga dus maar even alle wlan drivers testen, en kijken of dat gaat werken.

Buiten het ap bereik vervalt de verbinding gewoon, maar ik heb achter in de tuin nog steeds 11mbit en een dl snelheid van ongeveer 550 kb/sec.

Die status is opzich dus geen probleem, maar wil gewoon weten waar het aan ligt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NT

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

kijk eens of deze util je meer info geeft:
http://www.e-tech.nu/supp...oads/c100_win_utility.zip

Copyright and left by SED...

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
mm ik heb eigenlijk helemaal nooit een signal strengt streepje... ik kijk alleen bij site survey om te kijken hoeveel % hij weer geeft... heb oko geen idee hoe ik dat kan oplossen..
Pagina: 1