Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Nog een "optimaliseert en sneller maakt", dat sneller maken is toch al onderdeel van optimaliseren?
(ok niet perse, gcc kent een optimiser-switch om een kleine executable te bouwen)
Maar het is toch ook een nette prestatie van AMD?Chakotay schreef op 29 April 2003 @ 14:44:
Ik kom even over een newsposting zeuren
In dit stukje over de Opteron vind ik de laatste regel:
[...]
wat vreemd staan. Vooral het uitroepteken doet het lijken alsof deze zin meer in een standaard marketing-blaatverhaaltje thuishoort
80% tov 1 Opteron. Anders zou het een beetje appelen met peren vergelijken worden. Het gaat namelijk om de SMP-prestaties en niet de overallprestaties.Ook vind ik het niet echt duidelijk wat ermee bedoelt word, geven 2 opterons 80% winst t.o.v. 1 Opteron of 1 Xeon?
[/zeur]
Psies, je kunt ook de boel zo optimaliseren dat je zo min mogelijk geheugen gebruikt, maar daar wordt de programma vaak juist trager door. In dit geval gaat het beide om snelheid, dus heb het idd even aangepast.ACM schreef op 29 April 2003 @ 14:46:
Nog een "optimaliseert en sneller maakt", dat sneller maken is toch al onderdeel van optimaliseren?(ok niet perse, gcc kent een optimiser-switch om een kleine executable te bouwen)
Nee, de switch van gcc waar ik op doel is nog steeds sneller dan 'niet geoptimaliseerd'. Alleen minder snel dan 'maximaal geoptimaliseerd' (de definitie van maximaal is alleen niet echt te geven in dit geval, magoed).Kheldar schreef op 29 April 2003 @ 15:12:
Psies, je kunt ook de boel zo optimaliseren dat je zo min mogelijk geheugen gebruikt, maar daar wordt de programma vaak juist trager door.
Maar in principe is het waar hoor, als je voor de allerkleinst mogelijke output gaat zal het best slomer kunnen worden, dan wanneer je het gewoon compileert.
Zeker, ik vond het alleen wat schreeuwerig staan
Is ook het meest logisch, ik vond het er alleen niet echt duidelijk staan.80% tov 1 Opteron. Anders zou het een beetje appelen met peren vergelijken worden. Het gaat namelijk om de SMP-prestaties en niet de overallprestaties.
Total Commander roelt, dus je bent wel liev verder
[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 29-04-2003 15:39 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0