[Linux (RH) + PHP + XML-RPC] hoe xml-rpc aan de praat krijge

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zit op een VDS met een geinstalleerd PHP versie - nu moeten we daar xml-rpc aan toevoegen. Op mijn windows (apache) backie moet ik daar enkel een .dll voor 'aan zetten' in php.ini, maar nu moet het dus op Linux en krijg ik heel erg veel contradictionary info: hercompile (wil ik niet, zou niet weten hoe), *.so (== dll)
maar ik geraak er echt niet meer wijs uit. Ben dus wel een *NIX nOOb maar wel very 'savvy' (maar helaas nooit *NIX geleerd).

Iemand enig idee om ie aan de gang te krijgen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hobbit_be schreef op 29 april 2003 @ 14:23:
Iemand enig idee om ie aan de gang te krijgen?
Niet met zo weinig info. Wat heb je zelf geprobeerd ? Welke tutorial heb je gebruikt ? Waar liep je vast ? Waarom ? Welke foutmelding kreeg je ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
wel het liep nergens vast as such. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen - ie sommige dingen op het net zeggen dat je een .so nodig hebt (die dan ergens in een RPM? zitten) andere zeggen dan weer dat je php zelf moet hercompileren . Wil best een van beide doen maar ik zou graag weten welk de approach is:

//cat version
Linux version 2.4.20ctx-17 (root@plastic.solucorp.qc.ca) (version gcc 3.2 20020903 (Red Hat Linux 8.0 3.2-7)) #1 dim mar 30 12:32:24 EST 2003

PHP Version 4.1.2 installed - hij zegt wel: geen XML_RPC errors dus zou het kunnen dat ie wel voorbereid is? (volgens php.net zou deze versie al xml_rpc support moeten hebben) maar ik vind niet dta xml_rpc 'installed' is as module.

Sorry voor de nOOb vraag - maar dit is veruit het beste forum voor zo'n info. (of hint)

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Wat wil je nou precies :? Een module toevoegen aan php? Dat is toch module installen en een "extention=somemodule.so" toevoegen aan php.ini? Je zou kunnen checken of de module er is door de phpinfo() call aan te roepen in 1 of ander script. Anyways, om te voorkomen dat dit een helpdesk thread word, gooi ik hem op slot. Mocht je het met bovenstaande hints niet lukken, ben je meer dan welkom om een nieuw, duidelijk topic hierover te openen. Success :)

Dit topic is gesloten.