Toon posts:

FTP niet te bereiken achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai thuis een serv-u ftp server (os win2000 adv ser). Die server is aangesloten op internet via een edimax router.

Hij draait goed ik heb hem getest bij mijn vriendin en daar kan ik er gewoon op inloggen. Dit is het probleem een vriend van mij zit met zijn computer achter een router en hij kan wel inloggen maar hij ziet dan niets of hij krijgt een data socket error.

Op de router heb ik virtuele server aangemaakt en gezet dat hij op port 777 moet inloggen.

Wie kan mij helpen met dit probleem

Alvast bedankt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hij moet zijn passive mode uitzetten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
heeft hij gedaan maar dan is hij wel ingelogd maar ziet hij nix

Verwijderd

dreeke schreef op 29 april 2003 @ 14:04:
Hij moet zijn passive mode uitzetten
die moet hij juist aanzetten en jij moet je ftp server configgen voor een passive dataport range... en die range dan ook forwarden naar je server...

of die vriend moet port ftpport -1 (=dataport) forwarden

edit: overigens PNS?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
is gebeurt maar nog steeds nix

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb ook een edimax router met ftp op poort 10220 gehad. ook idd niet werkend gehad. Je moet ook poort 20 doorgooien in die router btw.
En gewoon poort 21 gebruiken als dat kan.
edit:
Ik heb ook gehad dat ie van de ene bak wel bereikbaar was en van de andere niet .. Dan gaf die entering passive mode in me FTP server maar verder deed ie niks, geen list genereren. Kon ik op die andere bak wel passive mode aanzetten maar dat maakte ook niks uit. Op poort 21 was alles over ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Sumuhtsop op 29-04-2003 15:39 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PNS :?
Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
heee postjuh ik heb nu port 20 en port 21 doorgezet naar private port 21 maar hij doet het nog steeds niet heb je wat anders ingesteld???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 15:55:
heee postjuh ik heb nu port 20 en port 21 doorgezet naar private port 21 maar hij doet het nog steeds niet heb je wat anders ingesteld???
En private port 20 dan?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

port range 20/20 en 21/21 openen
Passive uit in zijn client, laat het hem voor de grap is proberen met internet explorer.
Pagina: 1