GZ: DOS programma met resultaat totaal aan intern geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Voor een kleine inventarisatie wil ik d.m.v. een Kix aanlog een programma aanroepen dat de hoeveelheid geheugen van de pc laat zien, zodat ik dat weer kan opslaan in een file.

Ken iemand zo'n programma? Ik heb zowat heel google doorlicht :)
Is er een registersleutel waar ik het geheugen vandaan kan halen? (98 en NT client's)
Het liefste dus een DOS output, want ik zou niet weten hoe ik het anders kan opslaan met KIX.

Verwijderd

mem op de command prompt?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
mem > filenaam.txt Maar deze geeft volgens mij niet het totaale geheugen.

Kan wel met visualbasic :
http://www.freevbcode.com/code/FreeMemory.bas daar moet je zelf alleen nog exe van persen ;)

[ Voor 86% gewijzigd door djexplo op 29-04-2003 13:56 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

Croga

The Unreasonable Man

tsja.... klinkt leuk dat mem.... maar als je, net als de meeste Win2K/WinNT/WinXP clients geen EMM386.exe geinstalleerd hebt staan (of wel aan hebt staan, maar met een geheugen limiet er op) levert dit dus niet de totale hoeveelheid geheugen op.... (tenzij Win2K op 640KB draait... dat was namelijk wat een mem commando op mijn command prompt geeft.......)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Inderdaad, Windows draait nog steeds op 640k, wat dacht je wel

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Rob van der Woude heeft daar wat leuke scripts voor:
http://www.robvanderwoude.com/rexxntwf.html#M

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Helaas moet ik het geheugen hebben van w98 en NT machines... niemand een andere oplossing? Mem had ik al aan gedacht maar bied ook niet de juiste functie.
Pagina: 1