[Star Office 6] Kan geen MS Office bestanden openen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:37
Hoi,

Heeft er hier iemand ervaring met Sun Star Office 6 voor Windows onder XP? Ik heb weliswaar geen legale versie ervan, maar het zou wel de final version moeten betreffen (voordat iemand hier een probleem van maakt...ik weet dat OO vrijwel identiek is, maar ik wilde dit pakket graag testen voordat ik overga tot aanschaf...zover ik weet kan Star Office nl. beter omgaan met MS Office bestanden dan OO).

Het pakket installeert probleemloos en start ook gewoon op. Ik kan gewone tekstbestanden wel openen, maar zodra ik een MS Word of Excel bestand wil openen komt ie met een "unrecoverable error" en sluit ie het programma af :?

Herkent iemand dit probleem? De java module heb ik niet geïnstalleerd omdat ik die niet nodig heb zover ik weet.

Ik vind dit maar vaag...heb de pc al een keer geherstart maar het probleem blijft zich voordoen. Het gaat niet om echt gecompliceerde office bestanden, dus hij zou ze gewoon moeten kunnen openen. Op deze manier heb ik er natuurlijk weinig aan ter vervanging van MS Office. Klopt het overigens dat Open Office niet zo goed in staat is om MS Office bestanden te openen (onder knoppix heb ik het geprobeerd...het werkte wel maar de lay-out zag er niet meer uit :()

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:37
Hmm...mijn bericht staat pas 3 uur op het forum, maar je ziet dus direct wat voor consequenties het heeft als een dergelijk pakket ineens niet meer gratis is: haast niemand gebruikt het nog en kan er dus iets zinnigs over zeggen! :(

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Leuke kick, maar niet gewenst, zie de FAQ.

P.S. Sorry dat ik niks ontopic te melden heb...

[This is what you get when you mess with us]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
3 uur is niet erg lang hoor :) Kicken mag pas na 24 uur, dus dat is handig voor eventuele andere topics die je gaat openen ;). Ten tweede, je pakket is illegaal, dus dan houdt de help op dit forum op.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We Are Borg schreef op 29 april 2003 @ 16:49:
3 uur is niet erg lang hoor :) Kicken mag pas na 24 uur, dus dat is handig voor eventuele andere topics die je gaat openen ;). Ten tweede, je pakket is illegaal, dus dan houdt de help op dit forum op.
Hier heb ik alleen nog aan toe te voegen dat ik je aanraad Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te lezen.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De topicstarter wilde graag nog een reactie plaatsen:
Ik heb de faq niet gelezen, maar weet zo ook wel dat 3 uur niet lang is en dat kicken ongewenst is, ben hier immers al langer bezoeker én poster. Dit was echter niet helemaal als zodanig bedoeld, maar meer als "inhoudelijke" opmerking...ik meen dus echt dat je dat merkt wanneer een pakket minder vaak gebruikt wordt en dat vind ik wel jammer.

Beetje onzinnig om op te merken dat ik hier geen reactie hoef te verwachten omdat ik vermeld dat mijn pakket illegaal is. Als ik het niet erbij zou hebben vermeld, kon je nl. terecht zeggen dat ik mij maar tot de helpdesk van Sun moest wenden en dat wilde ik voorkomen. Bovendien hoef je dan op heel veel vragen hier geen antwoord te geven...niet iedereen vermeld er eerlijk bij dat het om een illegale kopie gaat!

Hoewel ik niet veel over Star Office 6 heb kunnen vinden in het forum, lees ik wel alleen maar van mensen dat ze tevreden zijn. Daaruit concludeer ik voorzichtig dat mijn probleem ook niet normaal is. Desondanks hoopte ik, en hoop ik nog steeds, dat iemand iets dergelijks herkent of gewoon zo al een mogelijke oplossing heeft.

Het lijkt mij logisch dat ik geen pakket à €75,- aanschaf als ik het niet van tevoren op bestandscompatabiliteit kan testen, vandaar dat ik het probeerde met een illegale kopie....ik heb het pakket overigens straks nodig voor Linux en daarvoor is de illegale versie nog moeilijker te vinden, vandaar dat ik bijna genoodzaakt ben het te kopen maar eerst e.e.a. onder windows wilde testen.

Met deze ervaring sta ik uiteraard nog niet te springen om over te stappen op Star Office!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.