Toon posts:

Sweex modem onder win xp proffessional

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Als ik Intel 537 Data Fax Voice V.92 Modem installeer onder windows xp professional zijn er geen problemen. Als ik verbinding maak ook niet. Als ik dan echter een internetpagina open dan wordt er niets ontvangen. Hetzelfde bij de mail. Verbinding is er wel maar er wordt niets ontvangen.

Ik heb de nieuwste drivers al geprobeerd maar dan gebeurt hetzelfde.

Kan mij iemand vertellen of ik misschien een instelling over het hoofd zie?

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb het zelfde gehad met Twister modems. Toen was het wel een driverprobleem.
Heb je de driver van de site van Sweex zelf?

http://www.sweex.com/content.asp?dlId=52

Verwijderd

Topicstarter
Driver is id van de swwex site. Orginele driver cd was ook voor win xp. Daar ligt het niet aan. Ik denk dat er iets in de instellingen is maar ik kom er niet achter.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Provider-instellingen gecheckt?
Misschien moet je handmatig een proxy/DNS aanwijzen...

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft niet. Via zonnet hoef je dit niet in te geven. Het vreemde is dat ik wel verbinding krijg maar het lijkt wel of er geen gegevens binnenkomen. Ik dacht eerst dat het een firewall was omdat dit er wel op lijkt. Firewall is echter uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt schijnbaar aan de 5.1 creative geluidskaart. Als ik deze eruit haal zijn er geen problemen. Ik heb ze echter op allerlei mogelijke PCI slots aangesloten en het modem werkt niet zodra ik de geluidskaart installeer. Ik weet ook niet welke IRQ ik kan toewijzen.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik had hier ook veel probs met deze intel sweex modem.
De aangeboden drivers via de sweex site...(2001) zijn ouder dan onder Winxp zelf..
Met die drivers kreeg ik hem zelfs niet aan de praat.
Vervolgens wel de standaard winxp drivers geprobeerd... Wel connectie gekregen.. maar naar verloop van tijd onherroepelijke crash...
dacht eerst aan IRQ conflict .. maar hij sharede helemaal niks...
Op een of andere manier wilde die niet op IRQ 5 werken (ondanks dat die daar alleen zat).
Vervolgens naar een andere PCI slot gemoved.. vervolgens een andere IRQ gerkegen van 10 (geshared met USB controller..).. en toen geen probs meer.. :?
Als je het mij vraagt.. is de hardware implementatie niet helemaal lekker of zo...

Ik dacht.. misschien heeft iemand hier wat aan.. nog..
Pagina: 1