Toon posts:

load balancing over datacenters heen(BIG-IP 3-dns)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig voor een onderzoekje om load balancing over datacenters heen. Ik weet nu hoe ik binnen 1 datacenter het moet doen. In een artikel van dell staat hoe je over datacenters moet doen maar ik snap iets niet.

Het volgende voorbeeld staat in dit artikel:
Afbeeldingslocatie: http://www.bierfotos.nl/got/got_load.jpg

hier staat maar 1 3-DNS server. Dit is dus een point of faillure. Ik zou denken dat er in verschillende datacenters er eentje zou moeten staan, maar hoe doe je dat dan met de routering van paketjes? Hoe kan je dus meerdere 3-DNS machines in verschillende datacenters neerzetten?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

door gebruik te maken van secundary zone's en op de DNS servers Round Robin (load balancyn) aan te zetten.

Wat wil jij precies bereiken? dat je DNS op elke locatie up to date is?

Verwijderd

Topicstarter
maar de 3-dns is een soort dns server. Ik wil bereiken dat indien een data center down is er zonder al te veel werk en een downtime van liefst 0 seconden toch alles doorgaat.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:41
Wil je enkel load-balancing of ook redundancy. Dat zijn zaken die anders moeten worden bekeken.

Wil je beiden dan kom je al snel op een ISP terecht welke bijvoorbeeld BGP ondersteunt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb geen ervaring met het product - maar is het niet logischer dat je contact opneemt met de makers van 3DNS?

Ongetwijfeld kunnen hun een product voorstellen, wat precies past in wat jij wil.

Verwijderd

Topicstarter
het is ook redudancy jah, goed dat je me eraan herinnerd om te melden :)
Het probleem is dat ik geen netwerk guru ben, maar een globaal verhaal neer wil zetten hoe en wat er allemaal bij komt kijken als je zoiets wilt bereiken. Daarom zit ik op globaal niveau wat dingen uit te zoeken, om op echt elk ding in detail te treden heb ik geen tijd voor(opzich wel interessant maar oke)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 14:18 ]

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-04 15:21
Het mooie en tevens vervelende van zo'n plaatje met weinig tekst is dat je er van alles bij kan vertellen / bedenken. Als je niet weet waar het over gaat, heb je er echter geen f*ck aan

vergelijkbaar plaatje met meer tekst en pijltjes :

Afbeeldingslocatie: http://www.f5.com/files/graphic_3-DNS.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door vandijk op 29-04-2003 14:30 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 00:25

nielsj

ondertitel

ik stel me voor dat je de 3dns controler op elke site hebt staan, en de dns recods naar alle 3 wijzen, (als of er een master/slave situatie is) terwijl die infeite allemaal master draaien, en alleen maar 'goede' antwoorden het internet op spuwen.

zo, en weg is de laatste spof :)

of zie ik het nu te simpel?

blup blup

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

De 3-dns zal eerder jou naar London verwijzen als je een queurie vanuit nederland doet ipv dat je transatlanties gaat.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 29 april 2003 @ 14:57:
De 3-dns zal eerder jou naar London verwijzen als je een queurie vanuit nederland doet ipv dat je transatlanties gaat.
dat is weer based op rules die je invoert..

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ja legde het even uit aan nielsJ die er iets te licht over na denkt.
Ik begin het verhaal nu ook langzaam te begrijpen wat jij wilt.

Dit verhaal kun je niet met gewone DNS servers bereiken in ieder geval.

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 00:25

nielsj

ondertitel

ergens moet je toen de master dns servers vertellen, waar je domein vandaankomt. (master servers) .. en die gegevens kan je niet dynamisch maken. dus daarom zal je toch om echte redundancy te krijgen op elke plek een dns server moeten hebben.

dat de antwoorden van de 3dns server geen simpele antwoorden zijn, maar dat er overnagedacht is lijkt me idd wel lochisch.

blup blup

Pagina: 1