Toon posts:

ADSL USB-modem; driver voor andere kernel-versie/distro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een aantal vragen stellen over een kernel en om precies te zijn drivers nl:

Ik wil binnenkort Linux er een keer weer opzetten(Redhat 9) en ik weet dat alle hardware werkt(laatste keer stond er Suse 8.0 op), behalve een ding nl. een adsl usb modem.(recente toevoeging) Ik heb een driver gevonden, maar die is alleen voor Mandrake 9.0(en ik wil Redhat gebruiken/zeker geen verouderde Mandrake). Nou heb ik ook een gehackte driver gevonden, maar die is nog steeds bedoeld voor een 2.4.19 kernel en Redhat 9 heeft 2.4.20. Hoe groot is de kans dat het werkt? Zo ja en zo nee weet iemand waar ik een Redhat 2.4.19 pre-compiled kernel kan vinden.

Als dit een "verkeerd" topic is wil daar bij voorbaat al mijn excuses voor aanbieden.
Ik heb gezocht met de Got search en met Google(zo heb ik die drivers gevonden).

Edit:

E-tech USB Modem v2.
Zonnet Breedband Family.

Gehackt kernel 2.4.19: http://www.space-ei.nl/se...l-linux-2.4.19-ppp.tar.gz
Officiele Mandrake 9.0: http://www.e-tech.nu/supp...80UEL030116VES_PPP.tar.gz

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:28 ]

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hmm voor zo ver ik weer draait 9 nog op 2.4.18 en haalt hij 2.4.19 als update naar beneden. Correct me if I am wrong..zou ik even moeten kijken als ik straks thuis ben.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Niks mis met dit topic hoor, je zegt toch duidelijk wat je hebt geprobeerd en hoe ver je al bent; het is wel duidelijk dat je niet gewoon zonder ook maar iets te proberen een vraag komt dumpen hier.

Om welk type USB modem gaat het sowieso, dat is dan wel weer iets wat men zal willen weten?

Welke drivers heb je gevonden sowieso? Gaat het om binary-only RPM's, of is ook de source te verkrijgen?

P.S. topictitel maar wat duidelijker gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Wilke op 29-04-2003 13:18 ]

Verwijderd

Hoe groot is de kans dat het werkt?
50% he; of het werkt, of het werkt niet. ;) Maar even serieus, waarom bak je niet je eigen systeemkern, dan kun je zelf bepalen wat d'r allemaal ingaat.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ViNyL schreef op 29 April 2003 @ 13:02:
hmm voor zo ver ik weer draait 9 nog op 2.4.18 en haalt hij 2.4.19 als update naar beneden. Correct me if I am wrong..zou ik even moeten kijken als ik straks thuis ben.
<zucht> Zeg dan niks
Bij redhat 9 zit inderdaad 2.4.20.

@ Topicstarter :
Zonder dat je de plaats aanwijst waar je deze drivers hebt gevonden, kunnen we weinig zeggen over het hoe en wat.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een driver gevonden

Post die links anders even, mocht iemand met hetzelfde probleem komen, dan kan hij ze vinden. (En dan hoeven we hier ook niet te gaan zoeken, waar jij het gevonden had ;))

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om E-Tech USB Modem V. 2
Zonnet Breedband Family.

Drivers:

Gehackt kernel 2.4.19: http://www.space-ei.nl/se...l-linux-2.4.19-ppp.tar.gz
Officiele Mandrake 9.0: http://www.e-tech.nu/supp...80UEL030116VES_PPP.tar.gz

Verwijderd

oic, alleen binairy's :/ Da's een beetje bah. Als het niet werkt op een 2.4.20 kern, denk ik dat de enige optie is om zelf de systeemkern te downgraden naar 2.4.19, (zet versie-informatie voor modules aan!) en het daarmee eens te proberen. Anders ben je echt aangewezen op die Mandrake distro.

Verwijderd

Topicstarter
50% he; of het werkt, of het werkt niet. Maar even serieus, waarom bak je niet je eigen systeemkern, dan kun je zelf bepalen wat d'r allemaal ingaat.
Dat doe ik liever niet, want de laatste keer dat ik dat gedaan kreeg ik veel errors en kernel panic. Weet iemand trouwens een goede tutorial(liefst een die betrekking heeft op redhat). Als je dit een search vraag vind reageer er niet op en negeer het.

Kan ik zonder problemen 2.4.19 full kernel sources van Kernel.org gebruiken?(als het eenmaal zover is)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 13:34: Anders ben je echt aangewezen op die Mandrake distro.
Welnee, je kunt in een RedHat systeem ook een mandrake kernel hangen met minimaal gekloot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
De gehackte drivers werken wel met kernel 2.4.19 onder Redhat 8.0:
segfault(niet op GOT)

Geplaatst: Tue Feb 25, 2003 10:07 am

--------------------------------------------------------------------------------

het is mij gelukt om de e-tech usb v2 modem aan de praat te krijgen op redhat 8.0.

voor degenen die geinteresseerd zijn in de driver:

http://www.space-ei.nl/se...l-linux-2.4.19-ppp.tar.gz

misschien dat ie ook op debian, suse en andere distros werkt. dat heb ik niet getest. dit is gewoon een gepatchte versie van de orginele mandrake drivers. hij checkt nu op de linux 2.4.19 kernel.

het is nu dus de bedoeling om, voordat je de driver installeerd, je eerst een nieuwe kernel 2.4.19 compileerd, want op de default 2.4.18 werkt ie niet! de rest van de installatie en het connecten gaat op precies dezelfde manier als mandrake. zorg er trouwens ook voor dat je de rpm (of via source) van dhcpcd geinstalleerd hebt, want anders werkt het script bindip niet.

succes!

Laatst aangepast door Segfault op Tue Feb 25, 2003 7:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt

Verwijderd

Welnee, je kunt in een RedHat systeem ook een mandrake kernel hangen met minimaal gekloot.
O ja |:( ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:50 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
en kun je de driver niet met insmod -f laden?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Als je de post goed gelezen hebt zou je weten dat ik *binnenkort* Redhat 9 erop ga zetten. Deze computer is nu nog single OS(nl. Windows XP). Ik hou ervan om vooronderzoek te doen. (en wachten totdat mijn vader al zijn spul op tweede schijf op cd's heeft gebrand, zodat ik die kan gebruiken en wachten op totdat het downloaden van Redhat klaar is).

Forceren zou het eerste geweest zijn wat ik gedaan had.(ik dacht alleen dat het -force was, maar dan had ik gewoon even -h of -help gedaan)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mag ik je hier uitnodigen madman2003 ;)

maybe kunnen we elkaar helpen. ben druk bezig de boel te fixen...

http://forum.zonnet.nl/viewtopic.php?p=53210#53210
Pagina: 1