Toon posts:

US Robotics 8000/A niets steeds IP laten vernieuwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb n probleem, kunnen jullie me helpen? het probleem is dat ik een server heb aangemaakt, werkt allemaal netjes, ware het niet dat mijn router steeds(als beveiliging) een nieuw ip adres aanvraagt :r :? . Nou hoorde ik dat ik dit zlef moet verhelpen bij de instellingen van mijn router. Hoe moet ik dit doen? ik heb een US Robotics 8000/A router. dank je wel!!!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Staat dat niet in de handleiding?

Wat voor provider heb je?? sommige krijg je gewoon iedere ker een ander ip, bij de meeste adsl providers krijg je iedere keer automatisch dezelfde.

Verwijderd

Topicstarter
wanadoo cable...zij zeggen dat het aan mijn router ligt... die VRAAGt steeds een nieuw ip adres aan. staat niet in de handleiding nee

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16
Geef eens wat meer info ... Is niet zo moeilijk lijkt me.

-

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry... wat wil je weten? ik ben er niet zo HEEL handig mee

• Icey
wanadoo cable is na mijn weten dhcp... Iedere keer een ander ip adres dus. Wie zei dat het aan je router ligt?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

uhm, Programming of Webscripting :?
Hier hoort ie iig niet, geen idee waar eigenlijk... Network Troubleshooting waarschijnlijk. Lees eerst even de betreffende FAQ door voor je daar een topic opent

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2003 12:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Wanadoo Cable heeft geen vast ip maar dynamisch, iedere keer als je opnieuw verbinding hebt krijg je een ander ip adres. Hier is dus vrij weinig aan te doen.

Misschien ondersteund je router dyndns of een soortgelijke dienst, kijk eens rond op www.dyndns.org en in het boekje van je router.
Je kunt dan een blabla.dyndns.org domein aanvragen wat dan naar jouw ip doorverwijst, je router kan dit soms automatisch updaten, anders moet je een windows programmatje gebruiken.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Programming & Webscripting >> Network Troubleshooting
  • Niet in het goeie forum
  • Onduidelijke topictitel
  • Is dit écht niet in de handleiding van je router terug te vinden?
  • Vertel eens wat je zelf al hebt geprobeert/opgezocht?

[ Voor 12% gewijzigd door Roelant op 29-04-2003 13:12 ]

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11
als je van je provider een dynamisch ip krijgt, kun je nix doen, je ip heeft dan een lease tijd, en als die op is vraagt ie een nieuwe

hoe lang duurt het voor dat je een nieuw ip krijgt?

je kunt ook instellen dat hij niet dynamisch een ip moet aanvragen, maar gewoon een vast ip moet pakken, en dat staat gewoon in je handleiding! (maar dit is niet aan te raden omdat wanadoo dan jouw ip ook aan iemand anders kan uitdelen omdat die niet verwachten dat jij een vast ip hebt !!1

Verwijderd

Topicstarter
bedankt vvoor de hulp allemaal... maar het is nog steeds, na 3 uur proberen, niet gelukt :'( ! Is er iemand anders die er verstand van heeft?
tnx alvast

• Icey
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 17:04:
bedankt vvoor de hulp allemaal... maar het is nog steeds, na 3 uur proberen, niet gelukt :'( ! Is er iemand anders die er verstand van heeft?
tnx alvast
wij hebben er wel verstand van, jij wilt blijkbar niet geloven dat het gewoonweg niet kan...

Tenzij je van wanadoo een vast ip krijgt, je zou het er dus met hun over moeten hebben.. of overstappen op adsl ofzo.

Verwijderd

post anders een paar screendumps van je routerconfig ofzo, maybe valt er aan de hand van deze info wat te zien :?

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
'k heb het zelfde routertje (8000a-02)

Als je nu eens een renew doet van je via dhcp verkregen ip (op je routertje, in het systemstatus scherm): Krijg je dan een ander ip adres.

Zo ja, das balen: Moet je vast ip gaan instellen ;)
Zo nee, wat is dan het probleem ?

Alles is najagen van wind...

Pagina: 1