Toon posts:

USB Bracket op ander mobo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola...

Ik heb een USB 2.0 bracket over van een Gigabyte P4 mobo.

Deze wil ik graag op een ander mobo (met USB 1.1) aansluiten.
Het mobo waar ik het op wil aansluiten is een ECS K7S5A AMD bordje...

Gaat dit werken of brand alles door?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Doorbranden lijkt me ERG sterk. Maar kijk gewoon ff naar de pinout van het kabeltje (staat als het goed is in de manual) en die van je K7S5A- als die overeenkomt zal het werken, zo niet, niet zonder flinke modificatie. Een bracket is per slot van rekening een passief electrisch onderdeel (geeft alleen maar signalen door, doet er zelf niets mee)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 29 April 2003 @ 12:37:
Doorbranden lijkt me ERG sterk. Maar kijk gewoon ff naar de pinout van het kabeltje (staat als het goed is in de manual) en die van je K7S5A- als die overeenkomt zal het werken, zo niet, niet zonder flinke modificatie. Een bracket is per slot van rekening een passief electrisch onderdeel (geeft alleen maar signalen door, doet er zelf niets mee)
Klopt, de pin-out komt overeen.

Maar omdat de apparaten aan de USB poorten stroom krijgen via de USB aansluiting bestaat in principe de kans dat het fout loopt toch?

Helaas zijn de originele brackets heel slecht verkrijgbaar (beetje end-of-life product)...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:39:
[...]

Klopt, de pin-out komt overeen.

Maar omdat de apparaten aan de USB poorten stroom krijgen via de USB aansluiting bestaat in principe de kans dat het fout loopt toch?
Hoe dan :?

Die stroom wordt door de mobo geleverd, niet de bracket. Als de pinout hetzelfde is, komt die stroom aan op precies dezelfde pinnen in de USB connector en kan er IMHO weinig misgaan...
Helaas zijn de originele brackets heel slecht verkrijgbaar (beetje end-of-life product)...
Tell me about it... mijn K7S5A werkt ook met een geleende USB bracket :z

Oslik blyat! Oslik!