Stage in gamedesign??

Pagina: 1
Acties:

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 14:25

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een bedrijf dat games maakt om mijn HIO-(afstudeer)stage te doen. Nou stuit ik alleen op het probleem dat ik bijna geen bedrijven in brabant kan vinden, en het handje vol dat ik wel kan vinden reageert niet op mijn mailtjes/brieven.
Is er toevallig een tweaker die in deze branche werkt en me misschien wat tips kan geven (kan ook handig zijn voor mensen die in de toekomst in de gamedesign willen gaan werken) of een aantal bedrijven weet die in deze branche werkzaam zijn???

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Denk dat er zo bij zo een kleine markt is in Nederland.
De enkele bedrijven die er zijn zullen wel in de randstad zitten, of je zult naar het buitenland moeten.

Verwijderd

Ik zit zelf ook op de HIO en heb mijn stage op de universiteit twente gedaan, ik werk er nu ook duaal.
De afdeling waar ik zit heet TKI, dat staat voor taal, kennis en interactie. Ik ben daar veelal bezig geweest met het maken van een X3DLoader in java3d, anderen zijn op het moment met hetzelfde bezig maar dan met c++

het is niet echt gaming, maar wel met dingen als VR enzo, zie http://parlevink.cs.utwente.nl/tkisis/index.php

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:13

jasjenl

Liab A Tymo

Wij (Engine Software) hebben op zich regelmatig stageplaatsen beschikbaar (ik heb volgens mij ook een mailtje van jou zien langskomen), maar de ruimte is bij ons beperkt (meestal maar 1 of 2 studenten tegelijk) en ik denk dat voor de periode waarin jij wat zoekt we waarschijnlijk al zijn voorzien. Maar ik ga hier verder zelf niet over, zal degene die daar wel over gaat eens op je mail laten reageren :).

Verwijderd

PlayLogic Gamefactory
Hoge Mosten 24
4822 NH Breda
info@playlogicgames.com

1 Gamesbedrijf in Brabant voor meneer!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Thanx people, as ik een stageplaats hieraan overhoud worden er chocoladebollen uitgedeelt :)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:24
misschien dat triumph wat voor je heeft ,dat zijn de makers van Age Of Wonders en zitten in Delft

http://www.triumphstudios.com

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Misschien Lost Boys? Ik weet niet of dat te ver weg is ofzo. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
Ik heb triump software ff gemailt. The lostboys zit te ver weg voor me (is geen doen s'ochtends van Tilburg naar Amsterdam én op tijd op je werk komen) en playlogic ziet er zeer aantrekkelijk uit, maar die reageren niet op mijn mailtjes (ik zal ze morgen eens bellen).
Van engine heb ik nog niks gehoord (is in behandeling) en bij de rest ben ik afgewezen ....

Ach ja, als ik het in de gamedesign niet lukt dan zijn er nog zat andere it-bedrijven, maar ik zet wel alles op alles om hierin werk te kunnen vinden!

(Misschien zijn er photoplay/amusements-kasten programmeurs hier?)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Ik kan je niet helpen aan bedrijven. Maar het vinden van een IT rerelateerde stageplek is behoorlijk pittig zeker als je iets specifieks zoekt (wat ik dus ook zocht). Mijn ervaring is bel gewoon, een mailtje wordt heel vaak niet beantwoord of maar snel en kort afgehandeld. Als je belt sturen ze je vaak door naar iemand die je echt kan helpen en vaak ook geintereseerd is. Je wordt dan iig niet zo snel afgescheept met iets als van geen intresse of iets in die richting.

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
*** mini_schopje ***

Sorry voor de kick, maar dit is de enige manier dat er uberhaupt mensen uit de gamedesign wereld zelf reageren (ze zitten hier ook op het forum)
Mensen van PLAYLOGIC, wat is er aan de hand met jullie secetaresses??? Ik heb nu 3 mailtjes gestuurd en 1 keer gebeld. Ik krijg telkens te horen dat jullie het te druk hebben om mijn stage behandelen. (neem me dan aan, dan scheelt dat weer werk voor jullie)

Verwijderd

verruim je beeld een beetje, neem genoegen met minder, schrijf meer bedrijven aan en accepteer de mogelijkheid om tijdelijk op kamers te gaan

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
verruim je beeld een beetje: zit nu ook al te denken toch maar flashgames te gaan schrijven

neem genoegen met minder: zou zelfs voor nix een half jaar stage lopen

schrijf meer bedrijven aan: vind 20 in de week toch wel genoeg (zitten er ook maar stuk of 30 in nederland)

en accepteer de mogelijkheid om tijdelijk op kamers te gaan: reistijd is geen enkel probleem, kamers ook niet, maar ik moet wel eerst IETS @#$%#$ VINDEN

aarrrgghhh waarom is dit zo frustrerend? hoe doen die gasten dat die echt een HBO met richting gamedesign doen? hebben die een soort geheime bedrijvenlijst ofzo?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:29

Zym0tiC

^_^

[off-topic] waarom zijn game programming opleidingen altijd op HBO niveau? Ik zou graag zo'n opleiding willen doen maar wordt steeds belemmert door het niveau :( [/off-topic]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
ZymOtiC: sla eens een boek open over pathfinding of spritecollision in een 3d omgeving... is mega veel wiskunde en c++ en deze shit leer je niet snel op een mbo...

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:29

Zym0tiC

^_^

maar ik heb net eens die site bekeken van HIO maar daar zie ik nergens wiskunde instaan, wordt dit bij bepaalde vakken gewoon meegenomen??

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Topicstarter
discrete wiskunde word wel degelijk gegeven (misschien niet echt in het eerste jaar) en bij het practicum programeren uit de eerste kan ik me nog een opdracht met een snelheidsmeter herinneren (beetje pathfinding dus, de meter moet over een arc lopen die je berekend)
Verder worden er ook veel vakken met algoritmiek gegeven wat eigenlijk allemaal wiskunde is.

Pagina: 1