Toon posts:

hoe wachtwoord verwijderen uit Bios??

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij heeft een laptop gekocht (2nd hands).
Nu willen we graag even in de bios kijken, en daar moesten we een wachtword invoeren. Aangezien we deze niet meer hebben, en de vorige eigenaar ook niet meer, willen we graag weten of er een mogelijkheid is voor het verwijderen van de bios wachtwoord.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Batterij van mobo afhalen, tenminste in normale computers werkt dat. Of CMOS clearen mbv jumper.

• Madnessi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08-2025
moet je naar een speciaal bedrijf gaan om het te verwijderen. heb je ook papieren nodig dat die laptop echt van jou is en dat die niet is gejat.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 16:46
Aikon schreef op 29 April 2003 @ 12:22:
Batterij van mobo afhalen, tenminste in normale computers werkt dat. Of CMOS clearen mbv jumper.
Deze opties hebben de meeste laptops niet, als zijnde een diefstalbeveiliging.
Ook bij een biosflash blijven de settings bewaard.
Heb zelf een Dell Latitude C600 en heb voor de grap eens de tooltjes van internet gebrobeerd die er zijn voor deze laptop. Met geen van deze is het gelukt.

Gelukkig heb ik ZELF het wachtwoord ingevoerd.

[ Voor 33% gewijzigd door PROnline op 29-04-2003 12:28 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Als de vorige eigenaar zijn eigen wachtwoord niet meer weet weet ik bijna 100% zeker dat hij gestolen is...

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Bij bepaalde biossen schijnt er een masterpassword te zijn oid. Ik weet niet of dat bij laptops ook zo is. Maar als je even zoekt kun je vast wel een linkje of lijstje vinden.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 16:46
Icey schreef op 29 april 2003 @ 12:26:
Als de vorige eigenaar zijn eigen wachtwoord niet meer weet weet ik bijna 100% zeker dat hij gestolen is...
Dat is wel erg kort door de bocht, maar er zijn er inderdaad wel genoeg die op die manier aangeboden worden.

Verwijderd

Topicstarter
het is een siemens laptop. ik zal een kijken of ik dat ergens kan vinden. Maar ik denk niet dat dat op internet vermeld staat.

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Is het toevallig een ibm/dell/compaq enz. machine? Op mijn tweedehands ibm laptop werkte een zo'n password als ibm geloof ik ook :)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

JaY- schreef op 29 april 2003 @ 12:30:
Is het toevallig een ibm/dell/compaq enz. machine? Op mijn tweedehands ibm laptop werkte een zo'n password als ibm geloof ik ook :)
edit:
[quote]Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:30:
het is een siemens laptop. ik zal een kijken of ik dat ergens kan vinden. Maar ik denk niet dat dat op internet vermeld staat.[/quote]

een siemens dus ;) probeer gewoon zoveel mogelijk standaard wachtwoorden te verzinnen, misschien vind je de goeie ;)

offtopic:
blaat, quote ik mezelf 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door JaY- op 29-04-2003 12:32 ]

Verwijderd

Heb dit probleem ook al meegemaakt, Ik flashte de bios overnieuw en toen kon ik er in, maar zoals hierboven wordt gezegd je mag aannemen dat die settings behouden blijven van dat password, maar ja je kan et proberen.

Verwijderd

Als ik diep in mijn geheugen zoek kan ik mij herinneren dat er een dos progje was die je bios paswoord kont toveren (hoe weet ik niet maar hij deed het wel) ik zal eens kijken als hij nou op mijn oude 486 staat achter de schotten op zonder.....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Neem contact op met de producent :)
Topics over laptops en passwd's doe ik altijd dicht, vat het niet persoonlijk op maar het grenst mij teveel aan het ontoelaatbare. Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[edit] was al dicht :z

[ Voor 98% gewijzigd door dion_b op 29-04-2003 12:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.