verbinding met wanadoo maar toch niet

Pagina: 1
Acties:

• Skinza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 09:03
Ik zit hier bij mijn buurvrouw cable wanadoo te instaleren maar dit gaat niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik heb het cdtje van wanadoo erin gedaan en maar de boel geinstalleerd. Dan maak ik verbinding met wanadoo en dit gaat perfect. Ik krijg dns mee, gateway en de hele mikmak. Als ik vanaf mij thuis naar de desbetreffende pc ping gaat dat ook. Maar nu komt het probleem:
ik kan vanaf die wanadoo pc wel dit doen: ping [ip] , maar niet ping www.ilse.nl. Ook gaat het verbinding maken via explorer niet... hij zegt ik kan de zoekpagina niet vinden. Maakt niet uit wat ik intik www.ilse.nl of het ip. ook als ik intik telnet www.ilse.nl 80 of telnet ip 80 kan ik geen verbinding maken. Ik heb echt alles al geprobeerd. Van wizzard internetverbinding tot het verwijderen van communication bij windows setup.

Mijn vraag is dus ook... Wie kent dit probleem of weet de oplossing... Ik ben ten einde raad.

Met vriendelijke groet,
Skinza

Verwijderd

waarschijnlijk staat je dns verkeerd

• Skinza
toch vreemd dat dan telnet 216.239.53.99 80 (dit is www.google.nl) ook niet werkt :s

Verwijderd

niet alle adressen zijn te pingen ;)

al lijkt t me stug dat google niet te bereiken is

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 12:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Motorola Surfboard zeker? Had mijn buuv (ook toevallig!) ook last van. Ik kwam er zelf niet uit, maar later leerde het me dat dat dat leuke nieuwe l2pt-protocol (ofzoiets) was, dat niet werkte icm met zonealarm die reeds draaide. Daarnaast heeft ze middels de helpdesk een of ander batch-bestandje gekregen, dat een route aanmaakt volgens mij. Dat je van buiten af wel kunt pingen klopt wel; je pingt dan het modem, dat heeft verbinding gemaakt, en dat heeft ook het IP, dus dat gaat prima.

* The Eagle was eerdaags van plan toch eens na te speuren wat het nou was.
Heb nl gehoord dat casema er al die COM21's uit gaat gooien omdat de producent failliet is.... :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Skinza
jah tis ammal zo vaag want als ik hem dus in de router knal dan werkt het ook niet (vanaf andere pc's wel!!) ... of gewoon rechtstreeks com21 ding... zelfde resultaat nix dus... of via een gewone modem zonnet inbellen... ook hetzelfde verhaal... dus ik heb het id dat het echt ergens in windows fout zit... maar wat...

maar we zullen meneer de helpdesk us gaan bellen dan ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het in windows fout zit zal de helpdesk je ook niet helpen. Die gaan nl uit van een goed werkende windows-installatie. Welk OS gebruik je daar btw?
Als je com21 modempje hebt bij je buuv, pak dan aub RASPPOE. Werkt stukkie fijner en stabieler als die meegeleverde Casema-troep

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Skinza
windows98SE... en die hebbik dus opnieuw geinstalleerd... toch maar ff bellen denk ik... kan geen kwaad toch ;)
Pagina: 1