Toon posts:

waarschijnlijk HD-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb het volgende probleem..

heb een labtop waar win2000 op geïnstalleerd stond.. deed het goed, totdat ik (met de labtop aan) het voedingssnoertje aansloot op het 220-net.. toen zei hij eventjes 'pats'en nu wiol mijn pc niet meer opstarten.

krijg na een hele tijd wachten (en hard ratelen) de foutmelding:
STOP: 0x0000007B (dan 4 parameters) INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.
Nu zag ik bij de windows troubleshooting dat je na een herinstallatie van Win2k dat probleem verholpen hebt, maar dat is dus niet zo..
Als ik hem overnieuw wel installen dan zegt hij dat hij geen harde schijf kan vinden.. erg vaag dus, want die zit er wel degelijk in..

weet iemand misschien wat hier aan de hand is?? Ik kan ook helemaal geen checkdisk ofzo uitvoeren, omdat het een NTFS-disk is en dus niet met DOS werkt..

Verwijderd

Ga maar een nieuwe HD kopen

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dat zou niet echt fantastisch zijn..

maar hoe kan dat dan, dat als je gewoon je labtop aand e voeding zet, dat ie zichzelf 'opblaast'? is ook wel erg vaag..

Verwijderd

nfts voor dos downloaden (je hebt wel je w2k cd nodig). ff op een bootdisk zetten, en dan even kijken. of booten met een pm voor dos floppy. je kunt ook even een convertor lenen bij iemand en je laptop hd in een pc hangen. met een compleet os kun je toch wat meer tooltjes enzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:03:
hmm.. dat zou niet echt fantastisch zijn..

maar hoe kan dat dan, dat als je gewoon je labtop aand e voeding zet, dat ie zichzelf 'opblaast'? is ook wel erg vaag..
dat kan dus niet, tenzij er binnenin kortsluiting was ofzo. immers, als er weerstanden waren doorgebrand, deed hij helemaal niets meer.

kan natuurlijk wel zijn dat je voeding stuk is...

Verwijderd

Topicstarter
maar als mijn voeding stuk is, ratelt m'n HD niet zo hard lijkt mij...

heb trouwens een Dell labtop.. moeten daar altijd Dell-accessoires in, of kan ik er elk willekeurig merk HD (of zelfs geheugen) inproppen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:07:
lijkt me ook vreemd, probeer alleen verklaring te vinden
heb trouwens een Dell labtop.. moeten daar altijd Dell-accessoires in, of kan ik er elk willekeurig merk HD (of zelfs geheugen) inproppen??
meestal geen probleem. kan alleen wel zijn dat je bios een limiet heeft voor de grootte van de harde schijf, zoals alle oude biossen. compatibiliteit met b-merk geheugen is soms ook wat minder.

welk type nummer + specs gaat het eigenlijk om? misschien ken ik de laptop wel.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:07:

Moet niet uitmaken wel merk je d'r in propt.
Ik zou alleen even je laptop open maken om te kijken wat voor merk HD er nu in zit, en dan op de site van de fabrikant zoeken naar tools om de HD te checken.
Mocht ie het toch nog doen kan je op www.ntfs.com of www.bootdisk.com bootdisks vinden om nog wat te kunnen lezen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:07:

Het is LAPTOP en geen labtop (of het is een customized version voor in het laboratorium. En tegenwoordig zijn het geen laptops meer maar notebooks.

En antwoord op je vraag:
Je kunt elk soort geheugen en harde schijf gebruiken, als je je maar houdt aan de format.
Bij geheugen is dat SO-DIMM en bij de harde schijven zijn dat 2,5 inch versies.
Check de pricewatch eens en je zult zien dat er veel te koop is voor laptops

Verwijderd

heeft je bios zich niet gereset?

Verwijderd

Topicstarter
ok.. typenr van mijn notebook;) is: Dell Latitude CPi D266XT

specs: PII 266, 64MB, 4GB HD..

Verwijderd

Hebben jullie aandelen bij de HD fabrikanten ??
Ik zou de HD eerst maar eens opnieuw partitioneren en het gewoon opnieuw proberen.
Wanneer ie helemaal kapot zou zijn dan kun je deze error niet eens krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik die opnieuwe gepartitioneerd?? zijn daar proggies voor??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:26:
er staat een ntfs op, dus probeer het eens met partition magic. probleem is dat de dos versie nogal crap is, dus probeer een adapter te regelen om hem in een normale pc te hangen.

Verwijderd

Opstarten met een DOS flop en dan met FDISK partities verwijderen. Het opnieuw aanmaken doe je tijdens de installatie van W2K

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:26:
gewoon even debug, fdisk en format gebruiken (zie de FDISK FAQ in OM)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de FAQ in het juiste subforum (Opslagmedia & I/O Controllers, it is). Daarin staat meer dan zat informatie. Dit probleem heeft helemaal niks met laptops te maken, maar met harddisks :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.