Toon posts:

Belbundel buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetings,

Zoals misschien een aantal van jullie reeds hebben vernomen maakt T-mobile
ruzie met Orange betreft het gebruik van de belbundel in het buitenland.

Voor de duidelijkheid; Orange haalt de gebelde minuten in het buitenland van je beltegoed af, andere providers die berekenen dat als aparte belminuten waar je apart voor moet betalen.

Ik heb net met T-mobile gebeld en die zeggen weer dat in het buitenland bellen aparte minuten zijn(dus de bovengenoemde service bestaat niet!?)

Weet iemand hier iets meer van ? |:(

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vergis ik me nou of is T-mobile het voormalige BEN en Orange voormalig dutchtone... => Andere provider, andere regeltjes...
Blijkbaar doet Organe dit dan wel, en T-Mobile niet...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 11:52:
Voor de duidelijkheid; Orange haalt de gebelde minuten in het buitenland van je beltegoed af.
Dit lijkt me zeer sterk, aangezien je dan voor het nederlandse tarief in het buitenland kan bellen. Dan ga ik nu naar Dutchtone Orange om een abbo af te sluiten, aangezien dat natuurlijk zeer goedkoop is.

Daarbij, zelfs al zou het zo zijn dat dit het geval is (wat mij ongemogelijk lijkt) dan kan je toch niet anders als je je daarbij neer leggen ? Twee verschillende providers, verschillende regels.

Verwijderd

Orange (dutchtone) trekt je belminuten eerst van je belbundel af, die in nederland geld.

De bel tarieven in het buitenland zijn uiteraard hoger en ben je dus sneller van je belminuten af.
Bij T-mobile betaal je voor je belbundel en appart voor je buitenlandse mobielminuten.

Eigenlijk oneerlijk als je 1 maand alleen maar in het buitenland belt. :X

Verwijderd

Bij Orange heb je geen belminuten maar een geldbundel. Hier betaal je alle kosten uit (dus binnenland, buitenland, 0900, SMS, GPRS etc.). Uiteraard is buitenland duurder dan binnenland. Bij T-Mobile kan je met prepaid in een paar Europese landen met je beltegoed bellen en daarom mag Orange niet zeggen dat ze de enige zijn. Terwijl ze met abonnementen dus wel de enige zijn...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
T-Mobile dient klacht over Orange in

AMSTERDAM - Het telecombedrijf T-Mobile dient bij de Reclame Code Commissie een klacht in over een reclamecampagne van concurrent Orange. De campagne is misleidend, aldus T-Mobile maandag.

Orange claimt volgens het voormalige Ben dat alleen Orange-bellers in het buitenland gebruik kunnen maken van beltegoed. T-Mobile biedt deze dienst naar eigen zeggen ook aan. Orange onderzoekt momenteel of de reclame inderdaad onjuist is, reageerde een woordvoerder van het bedrijf.
als het om prepay beltegoed gaat heeft T-mobile gelijk!
postpaid beltegoed werkt zoals ATB al uitlegde alleen bij Orange, dwz dat je bij T-mobile dus gewoon vrolijk bovenop je minuten betaalt bij bellen in/naar het buitenland

:)

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Tja, die reclame van Orange heeft het niet specifiek over postpaid/abonnementen. Beetje flauw van T-Mobile dat ze dat misleidend vinden; prepaid is gewoon heel wat anders en met alle providers kun je tegenwoordig (als je zo gek bent om prepaid te kopen) in het buitenland je ingekochte tegoed gebruiken. En dat gaat hard!!!
Orange zal, als de RCC ze berispt, slechts weinig aan hoeven te passen. Ergens het woordje "abonnement" er tussen prutsen en klaar!

[ Voor 20% gewijzigd door Velthuis op 29-04-2003 13:51 ]

Pagina: 1