Vraag over KERIO mailserver vs EXCHANGE

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi,

Ik zit hier met een mailserver thuis die mijn pop3 boxen leeg moet trekken. Nu gebruik ik Kerio mailserver. Nu wil ik dat als ik inlog op mijn AD, dattie netjes de instellingen pakt van mijn mailserver. Netzoals Exchange dat doet. Ik heb dan een soort postbus en als ik maar op een willekeurige computer inlog wil ik in outlook 2000 mijn mail kunnen lezen. Bij mij op het werk heb ik dit ook en als er dan een mailtje binnen komt, dan wordt die acuut in mijn postbus afgeleverd zodat ik meteen kan zien wat er binnen komt. Is dit ook mogelijk met Kerio Mailserver? (ik heb het misschien niet goed uitgelegd nu, maar dan moet je maar vragen of ik het iets duidelijker kan uitleggen :+ )

Heeft iemand een idee?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nee.... nou ja, het kan,maar niet makkelijk.... je zou het met imap kunnen proberen, maar ik weet niet of kerio dat heeft

• WiNlUx
richardkraal schreef op 29 April 2003 @ 11:47:
nee.... nou ja, het kan,maar niet makkelijk.... je zou het met imap kunnen proberen, maar ik weet niet of kerio dat heeft
Kerio heeft wel IMAP. Maar kijk. als ik op mijn werk inlog (maakt niet uit wel workstation) wordt mijn profiel in Outlook 2000 geladen (met alle contactpersonen enzo). Het zelfde wil ik bereiken met Kerio (of een andere goede mailserver). Zo'n mailserver zou dan iets van een Active Directory integratie moeten hebben :?

zo makkelijker?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je nou dat je op elk workstation Outlook zo wilt instellen dat je Kerio mailserver gaat gebruiken, ipv via de Exchange server?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nou dan heb je dus een probleem, want het enige product dat dat allemaal kan is exchange :)

M$ exchange werkt het beste M$ outlook, zodra je andere producten wil gebruiken vallen er functies af, zoals agenda functies centraal opslaan op de server, etc etc

• WiNlUx
blackd schreef op 29 April 2003 @ 11:57:
Ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je nou dat je op elk workstation Outlook zo wilt instellen dat je Kerio mailserver gaat gebruiken, ipv via de Exchange server?
Als er een gebruiker inlogt op een willekeurig werkstation, zijn profiel van kerio wordt geladen. (en dan gebruik ik als voorbeeld Exchange)

• WiNlUx
richardkraal schreef op 29 april 2003 @ 12:02:
nou dan heb je dus een probleem, want het enige product dat dat allemaal kan is exchange :)

M$ exchange werkt het beste M$ outlook, zodra je andere producten wil gebruiken vallen er functies af, zoals agenda functies centraal opslaan op de server, etc etc
Ohw, dan krijg je dus het gezeik dat ik Exchange moet installeren, en dan moet er een ander proggie voor zorgen dattie mijn POP leegtrekt op mijn provider account...

• blackd
  • Niet online
WiNlUx schreef op 29 april 2003 @ 12:02:
Als er een gebruiker inlogt op een willekeurig werkstation, zijn profiel van kerio wordt geladen. (en dan gebruik ik als voorbeeld Exchange)
Mjah.
Wat je kan doen is de Outlook config via Active Directory o.i.d. pushen en zo instellen dat je via IMAP de postbus op de Kerio mailserver kan bekijken, maar dan zit je nog met het probleem dat je dan de authenticatie aan de AD moet koppelen, en ik weet niet of dat met Kerio kan. Outlook icm Exchange ondersteunt SSO, weet niet of Kerio dat kan.

• WiNlUx
blackd schreef op 29 April 2003 @ 12:08:
[...]

Mjah.
Wat je kan doen is de Outlook config via Active Directory o.i.d. pushen en zo instellen dat je via IMAP de postbus op de Kerio mailserver kan bekijken, maar dan zit je nog met het probleem dat je dan de authenticatie aan de AD moet koppelen, en ik weet niet of dat met Kerio kan. Outlook icm Exchange ondersteunt SSO, weet niet of Kerio dat kan.
Gaat dat bijv. ook niet lukken met een andere mailserver zoals Mdaemon??

• blackd
  • Niet online
WiNlUx schreef op 29 april 2003 @ 12:15:
Gaat dat bijv. ook niet lukken met een andere mailserver zoals Mdaemon??
Je zult bij IMAP een password in moeten geven, net als bij POP3 servers.
Als dat geen probleem is, kun je MDaemon nemen, die kan namelijk de AD users en passwords importeren, en daardoor heb je hetzelfde wachtwoord (maar verlies je je SSO).

Misschien dat Kerio ook wel iets dergelijks heeft als MDaemon, alleen ik ken Kerio niet, maar MDaemon wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

WiNlUx schreef op 29 April 2003 @ 11:43:
Ik zit hier met een mailserver thuis die mijn pop3 boxen leeg moet trekken.
De POP3 boxen van jouw internet provider. OK.
Nu gebruik ik Kerio mailserver. Nu wil ik dat als ik inlog op mijn AD, dattie netjes de instellingen pakt van mijn mailserver.
Je wilt dus bij het inloggen op je AD dat automatisch je Outlook geconfigureerd wordt. OK.
Netzoals Exchange dat doet. Ik heb dan een soort postbus en als ik maar op een willekeurige computer inlog wil ik in outlook 2000 mijn mail kunnen lezen.
Je wilt dus dat de mail niet op je computer bewaard wordt, maar op de server, zodat het overal beschikbaar is. OK.
Bij mij op het werk heb ik dit ook en als er dan een mailtje binnen komt, dan wordt die acuut in mijn postbus afgeleverd zodat ik meteen kan zien wat er binnen komt. Is dit ook mogelijk met Kerio Mailserver?
Je wilt dus dat mailtjes heel snel bij jou binnenkomen (en niet bv. elke 10 minuten).
(ik heb het misschien niet goed uitgelegd nu, maar dan moet je maar vragen of ik het iets duidelijker kan uitleggen :+ )

Heeft iemand een idee?
is niet erg.. Wij zijn graag bezig met het ontleden van je post, om je vervolgens van antwoord te mogen voorzien.

• Automatisch configureren van Outlook - zoek even op Technet. Dit is geheel afhankelijk van de versie van Outlook die je hebt, en je zal er bv. iets als NewProf, ModProf, od de OCW voor nodig hebben.
• Voor je mail overal, zal je idd het beste met IMAP aan de slag kunnen
• Zet je mail poll tijd erg laag ;)

• WiNlUx
elevator schreef op 29 april 2003 @ 12:17:
[...]

De POP3 boxen van jouw internet provider. OK.

[...]

Je wilt dus bij het inloggen op je AD dat automatisch je Outlook geconfigureerd wordt. OK.

[...]

Je wilt dus dat de mail niet op je computer bewaard wordt, maar op de server, zodat het overal beschikbaar is. OK.

[...]

Je wilt dus dat mailtjes heel snel bij jou binnenkomen (en niet bv. elke 10 minuten).

[...]

is niet erg.. Wij zijn graag bezig met het ontleden van je post, om je vervolgens van antwoord te mogen voorzien.

• Automatisch configureren van Outlook - zoek even op Technet. Dit is geheel afhankelijk van de versie van Outlook die je hebt, en je zal er bv. iets als NewProf, ModProf, od de OCW voor nodig hebben.
• Voor je mail overal, zal je idd het beste met IMAP aan de slag kunnen
• Zet je mail poll tijd erg laag ;)
Bedankt voor je duidelijke antwoord! Ik kan hier dus uit opmaken dat het met Kerio niet zal gaan lukken maar dat ik wel met IMAP aan de slag kan.

Dan heb ik een andere vraag. Als ik IMAP van Kerio gebruik, dan kan ik in outlook berichten verwijderen e.d. Alleen worden de verwijderde berichten doorgestreept, en kan ik ze op 1 of andere manier niet weggooien. Weet iemand hoe ik dat eruit kan krijgen. Ik vind het namelijk best wel irri. Ik heb heel die white papers van hun al doorgelezen maar daar zie ik het niet in staan.

• WiNlUx
Niemand?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
MDaemon heeft Groupwise, wat ongeveer dezelfde functionaliteit heeft als Exchange. www.altn.com

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 16:08
WiNlUx schreef op 29 April 2003 @ 12:55:
[...]

Dan heb ik een andere vraag. Als ik IMAP van Kerio gebruik, dan kan ik in outlook berichten verwijderen e.d. Alleen worden de verwijderde berichten doorgestreept, en kan ik ze op 1 of andere manier niet weggooien. Weet iemand hoe ik dat eruit kan krijgen. Ik vind het namelijk best wel irri. Ik heb heel die white papers van hun al doorgelezen maar daar zie ik het niet in staan.
In Outlook express zit een knopje permanent verwijderen..., ik weet niet hoe dit in Outlook zit, maar er zou een soortgelijke optie moeten zitten (hoop ik...)

[ Voor 84% gewijzigd door snoopy op 29-04-2003 22:54 ]

• WiNlUx
snoopy schreef op 29 april 2003 @ 22:52:
[...]

In Outlook express zit een knopje permanent verwijderen..., ik weet niet hoe dit in Outlook zit, maar er zou een soortgelijke optie moeten zitten (hoop ik...)
Ik ga het proberen. Weet je toevallig onder welke tabbald het zit?

• WiNlUx
pinockio schreef op 29 april 2003 @ 22:37:
MDaemon heeft Groupwise, wat ongeveer dezelfde functionaliteit heeft als Exchange. www.altn.com
Dat ga ik ook eens proberen. Eerst even wat geheugen bijzetten. 256 lijkt niet genoeg voor wat ik draai op mijn server :?
Pagina: 1