[WLAN] Prism wep disabled

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Na een verse install van WinXP ziet de Intersil Prism utility er ineens anders uit. Er missen drie tabbladen en er zijn opties (zoals WEP encryptie en advanced configuration) disabled.
Nu werkt WLAN dus niet omdat de wep-encryptie niet aan kan.
Het gaat over het tooltje wat in de tray staat met wit/zwart/rood/groen.

Bij de eerste installatie waren er meer tabbladen en werkte het wel allemaal. (Beide keren de standaard windows WLAN drivers die hij automatisch vindt)

Het betreft een e-tech PCI kaart.

Wat is anders gegaan door de verse install?

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Heb je niet toevallig een keer de drivers ge-update?

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Nope. Is versie 1.07.37. (van WinXP SP1)
Misschien is dit met registry settings te wijzigen, iemand?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Intersil Corporation\PRISM\Profiles\Default]
"ProfileName"="Default"
"SSID"="ANY"
"DSChannel"="11"
"TxRate"="15"
"PSMode"="1"
"NetworkType"="1"
"StationName"="desktop"
"WepReq"="0"
"DefaultKeys"="l*j*rWx@erjikXBjiX@WerXoHH5rBoBejB@WkX^xrX^e!^eBWe^55ooeiH*oijkX@j*@@!Bkri@xjkjji!Bk5ek!i5@oo5X^ee*ike@jBWiW"
"EsarHpsSap"=""
"ProfileID"="Software\\Intersil Corporation\\PRISM\\Profiles\\Default                                                                            j@!X*W^r5ijk@rx@kjokXx!ii@BojX^xxj@H5Hx@5x^*joxBXWXWHo5k^W^Bx5!^^e*riiBxX@ior^xr^j@!xx@X@@rHj!e^BWXeBej!@X5o"
"DefaultKeyId"="1"

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:06
Je zou evt deze kunnen proberen: http://kees.student.utwente.nl/~fatass/PRISM_ForWindows.exe
Dit is de laatste prism software van Intersil die vrij te downloaden was. (doen ze tegenwoordig niet meer :( )

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Het uitvinken van 'Use Windows to configure my wireless network settings' leverde de gewenste tabbladen op! Op een of andere manier stond dit bij mij vorige install al uit.
FatalError: die versie is hetzelfde als op mijn CD. Maar toch bedankt.

Verwijderd

Ik heb ook een Medion PC met een Prism wlan ding aan boord. Herken het verhaal hierboven. Ik krijg pas het web tabje als je de volgende stappen neemt:
1. disable de connectie
2. ga naar de properties van de connectie
3. tabje wireless networks
4. vinkje weghalen bij use Windows to configure etc

Dan kun je weer bij het wep gebeuren.

Maar nu de grap.... als ik dan shared key wep instel dan doet ie het wel eerst, maar dan valt de verbinding weg en ziet hij wel dat er een accespoint is maar kan hij niet verbinden meer. Zonder duidelijke foutmelding. Alles geprobeerd volgens mij. Met mijn laptop met USR kaartje geen problemen, alles netjes in te stellen en alles werkt netjes. Gevolg: heb wep maar weer uitgezet.

Probleem volgend op niet kunnen werken met WEP: bij kopieren van grote bestanden valt de verbinding weg en zegt hij dat het ligt aan een onbeveiligde verbinding... AAAHHHH

Iemand een idee?

Verwijderd

probeer hier mijn dsm 320 te configureren met die medion 8080 prism wirelss lan...

ramp o ramp...

kan iemand me zeggen welke stappen ik moet ondernemen om wireless netwerk op tezetten ?

dank u

Verwijderd

Beetje te grote kick IMO.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.