ik heb gisteren een Nex 2e MP3 speler gekocht
deze staat erom bekent om bij bijna lege batterijen, zeer raar te gaan doen
nu ben ik net naar de winkel geweest voor batterijen, maar ik kon nog niet echt uitmaken welke batterijen ik nu best kan kopen
er moeten 2AA batterijen in
ik wou er oplaadbare insteken, maar wat blijkt nu:
alle oplaadbare batterijen zijn maar 1.2volt terwijl de niet oplaadbare 1.5volt zijn
kan dit kwaad en moet ik hier mee rekening houden? en hoe zijn ze er in godsnaam bijgekomen om ze een verschillend voltage te geven?
ik zag zo 1800 mAh batterijen van duracel liggen (1.2Volt dus, NiHM zag ik er ook opstaan) en dan vroeg ik aan het vrouwtje achter de toonbank of deze steeds minder vol gaan als je ze oplaad als ze nog niet helemaal leeg zijn (wat dus altijd gaat gebeuren met die nex2e) en hierop zei ze dat dat inderdaad zo is
vandaar dat ik mij ook afvraag of er AA batterijen bestaan die dit probleem niet hebben? (zoals sommige accu's)
mijn laatste probleem was het opladen
ik heb een oplader en op de achterkant staan enkele types batterijen met de tijd nodig om ze op te laden
er staat 2 verschillende AA types tussen:
R6NC-700 en R6NC-1100, de ene is 700mAh en de andere 1100
maar een 1800mAh staat er dus niet tussen
voor de R6NC-700 zou 7 uur opladen voldoende moeten zijn
voor de R6NC-1100 zou 14 uur opladen pas voldoende zijn
op die duracel 1800mAh batterijen die ik in de winkel zag liggen zag ik iets staan van 15 uur, maar als je een beetje vergelijkt met die 7 uur en die 14 uur lijkt dit helemaal niet te kunnen kloppen
vandaar mijn vraag of ik een andere oplader nodig heb?
en zo niet, hoelang die duracel batterijen dan zouden moeten opladen...
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen aangezien ik zo snel mogelijk die nex2e wil gaan uittesten
thx
deze staat erom bekent om bij bijna lege batterijen, zeer raar te gaan doen
nu ben ik net naar de winkel geweest voor batterijen, maar ik kon nog niet echt uitmaken welke batterijen ik nu best kan kopen
er moeten 2AA batterijen in
ik wou er oplaadbare insteken, maar wat blijkt nu:
alle oplaadbare batterijen zijn maar 1.2volt terwijl de niet oplaadbare 1.5volt zijn
kan dit kwaad en moet ik hier mee rekening houden? en hoe zijn ze er in godsnaam bijgekomen om ze een verschillend voltage te geven?
ik zag zo 1800 mAh batterijen van duracel liggen (1.2Volt dus, NiHM zag ik er ook opstaan) en dan vroeg ik aan het vrouwtje achter de toonbank of deze steeds minder vol gaan als je ze oplaad als ze nog niet helemaal leeg zijn (wat dus altijd gaat gebeuren met die nex2e) en hierop zei ze dat dat inderdaad zo is
vandaar dat ik mij ook afvraag of er AA batterijen bestaan die dit probleem niet hebben? (zoals sommige accu's)
mijn laatste probleem was het opladen
ik heb een oplader en op de achterkant staan enkele types batterijen met de tijd nodig om ze op te laden
er staat 2 verschillende AA types tussen:
R6NC-700 en R6NC-1100, de ene is 700mAh en de andere 1100
maar een 1800mAh staat er dus niet tussen
voor de R6NC-700 zou 7 uur opladen voldoende moeten zijn
voor de R6NC-1100 zou 14 uur opladen pas voldoende zijn
op die duracel 1800mAh batterijen die ik in de winkel zag liggen zag ik iets staan van 15 uur, maar als je een beetje vergelijkt met die 7 uur en die 14 uur lijkt dit helemaal niet te kunnen kloppen
vandaar mijn vraag of ik een andere oplader nodig heb?
en zo niet, hoelang die duracel batterijen dan zouden moeten opladen...
ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen aangezien ik zo snel mogelijk die nex2e wil gaan uittesten
thx