Een paar Asus P4C800 vragen

Pagina: 1
Acties:

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 10:46
Ik heb vrijdag een Asus P4C800 deluxe geinstalleerd maar zit nog met een paar probleempjes.

Tijdens het opstarten wordt het geheugen gecontroleerd en het bord geeft dan een aantal iritante piepjes en gaat daarna weer vrolijk verder met opstarten. Ik heb 2 pc3200 dimms van kingston in bank A1 en in B1 (dual channel configuration)
Weet iemand waar die piepjes voor dienen?

Ik heb een clean install gedaan van Windows XP

Het tweede probleem is dat mijn pc niet wil hybernaten of in stanby mode wil gaan.
De PC schrijft wel z'n geheugen weg naar de harde schijf maar start hierna gelijk weer op. Hetzelfde gebeurt als ik hem op stanby wil zetten.
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

Het lukt mij ook niet meer om de creative drivers automatisch te laten updaten. Windows loopt dan helemaal vast zodat alleen een reset nog helpt.

Al met al een hoop vragen waar iemand misschien een antwoord op heeft.

Mijn cofig. is

Asus P4C800 , P4 2.4 GHz
2 * 256 MB PC3200 DDR
Audigy 2 Platinum (in pci slot 5 dus shared alleen met pci slot 1 maar die is leeg)
Leadtek Geforce 4 TI4400
Windows XP pro, SP1
DirectX9.0a

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Piepjes: staat er niks in de handleiding van je moederbord? Check anders de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen voor de betekenis van de piepjes :)

Hibernate/Standby: is meer softwarematig probleem .. Hier kan ik als HW'er weinig mee :+ Maar doublecheck eens de BIOS en check de apparaatbeheer voor eventuele problemen.

• ewf2003
Over de "piepjes" staat niets in handleiding. Uiteraard worden wel de "piepjes" besproken die aan geven wanneer je bijv. geen videokaart hebt aangeloten. Maar de "piepjes" die ik bedoel zijn denk ik voor een geheugen check ofzo. Ik denk dat ik er maar aan moet wennen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik hoor ook 2 korte piepjes, terwijl mijn configuratie goed is... Volgens mij is het een bevestiging dat je dualchannel werkt.
(in boekje staat bij 2 piepjes "check parity". maar dat heb ik uit en toch niet gebruikt.)

Hybernate geen probleem hiero.

Creative drivers automatisch updaten? Waarom zou je?

PS Mijn sig is nog niet definitef; draait op 3.0 Ghz nu.

{signature}

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 18:23
Als je even een geheugen module eruit gooit dan weet je meteen of het iets te maken heeft met dual channel. Daarnaast kun je ook de memory test in de bios uitzetten, misschien helpt dat de piepjes te voorkomen. Of je speaker uit je kast verwijderen, ben je van alle problemen af denk ik.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
P4 2,4 mhz is wel errug snel wef2003:P
je mobo kan die snelheid waarschijnlijk niet aan

Ik raad je aan die nieuwe INF files van Intel te installeren
die laten je nieuwe chipset van je mobo herkennen aan XP ;)

Verwijderd

Staat APM enabled? -> Apparaatbeheer -> NT Apm/Legacy-interfacenode enablen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ewf2003 schreef op 29 April 2003 @ 11:21:
Het tweede probleem is dat mijn pc niet wil hybernaten of in stanby mode wil gaan.
De PC schrijft wel z'n geheugen weg naar de harde schijf maar start hierna gelijk weer op. Hetzelfde gebeurt als ik hem op stanby wil zetten.
Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Wat betreft standy, heb je toevallig een netwerkaart die WOL ondersteunt? De meeste tegenwoordig onderstenen dit, zelfs als deze niet met een extra kabeltje met het moederbord verbonden is. Kijk hiertoe even in het bios onder Power Managment, Wake Up Events (dacht dat het daar stond). Let hier ook op de "Wake on Ring" functie, mocht je een modem hebben

Je moet ook even kijken in apparaatbeheer, en apparaten als modems en netwerkkaarten langsgaan. Rechtermuis knop erop en dan kijken bij energiebeheer. Als "Dit apparaat toestaan de computer uit standy te halen" aangevinkt staat moet je die uitvinken.

wat betreft hybernate geen idee.

* Glashelder 's pc gaat ook direct weer aan als deze aangevinkt staat.
Gaat hier circa 2 seconden uit, en daarna weer aan :D

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 01-05-2003 00:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ewf2003
Het is me nog steeds niet gelukt om de computer in standby of hybernate stand te krijgen. Hij start gelijk weer op. :(

Ik heb wel het aantal USB poorten in de bios teruggebracht van 8 naar 6 (ik gebruik er ook maar 6). Of het er iets mee te maken had weet ik niet maar de pc loopt niet meer vast bij het updaten van de drivers voor de Audigy 2 . :?

In ieder geval iedereen bedankt voor al jullie hulp. _/-\o_

Verwijderd

Klinkt mischien als een stomme oplossing, maar ik zal het toch even voorleggen. Mijn computer (p2-400 Mhz) wilde ook niet shut-downen (in win98). Toen ik in windows onder apparaatbeheer de powermanagement dingen (onder systeemapparaten) verwijderde en daarna opnieuw liet detecteren en installeren werkte alles inneens prima. Misschien dat dit in XP ook kan!?

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 21:09
Ik heb hetzelfde bord bij een klant van me geinstalleerd, ook met 2 modules pc3200 geheugen.
Dit veroorzaakt alleen instabiliteit, omdat de fsb van de p4 2.4 maar 533 mHz is.

In de handleiding van je mobo (p 2-11)staat aangegeven dat geheugen van 400 Mhz alleen werkt icm met een p4 met een fsb van 800 mHz.
Mocht je systeem nu instabiel worden (ik kreeg win XP niet eens geinstalleerd) vervang dan je modules voor pc2700 modules.

Who Needs Windows...

• Voutloos
  • Niet online
En in diezelfde handleiding staat dat bij een 533 FSB de RAM altijd of op 266 of 333 ingesteld wordt. En er zijn heel veel mensen die dat bord hebben met nu nog een fsb533 cpu maar wel alvast met DDR400 geheugen en dat goed bij alle goed. Ken er een aantal.

Er zit een soort divider in de instellingen in het BIOS. Daarom kan je alleen maar kiezen tussen 266, 320 of 400 Mhz geheugen effectief als je een 800FSB hebt. (staat ook in boekje)

{signature}

Verwijderd

Maarehhh, DDR 400 is toch gwoon downwards compatible? dus veroorzakt toch geen instabiliteit?

Verwijderd

o ja, en die piepjes zijn normaal bij de p4c800 dl

• Lief Adje
  • Laatst online: 06:25

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 14:49:
o ja, en die piepjes zijn normaal bij de p4c800 dl
ik heb echt maar 1 piepje.....

(bios versie 1.006 P4 2,53 @ 3,06 en 2*512 in dual)

[ Voor 4% gewijzigd door Lief Adje op 15-05-2003 20:39 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
piepjes komen van het aantal usb devices af

Verwijderd

Help Help Help

Ik heb een Asus P4C800 met P4 2.6 800 FSb, 4x Kingston Hyper X PC3200 256 MB, Hercules 9800 Pro.
Vandaag geprobeerd XP of Windows 2000 te installeren. Dit lukt echter niet. Tijdens de installatie procedure krijg ik op totaal verschillende momenten een blauw scherm met allerlei mededelingen met als voornaamste een 'PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA' mededeling.

Komt dit door het geheugen of is er nog een ander probleem?
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Je kunt toch je speakers aansluiten op dit MB waardoor je die DOOS van ASUS hoort praten? Misschien weet zij het wel!
Pagina: 1