Toon posts:

[VB-EXCEL]Voorwaardelijke cel opmaak aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help!!!!!!

Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een planning en hierin worden
cellen voorzien van een voorwaardelijke opmaak. Nou is het geval dat wanneer je een voorwaardelijke opmaak voor een cel gebruikt met een formule dat ie niet automatisch meenummerd met de tabellen en kolommen. (bij het kopieeren)

Nu lijkt het me de oplossing om dit via Visual Basic dit te laten aangezien dat ik
anders een dikke 3000 regels * 256 dagen moet aanpassen.

Hoe kan ik een voorwaardelijke opmaak van een cel aanpassen via Visual Basic en daarbij de opmaak (kleuren & layout) ook wijzigen?

De Help van VB kon mij ook niet verder helpen dus vandaar dit beroep op jullie. :'(

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57

Skinny

DIRECT!

Een goede tip voor dit soort dingen is gewoon even een Macro op te nemen en het met de hand zelf aan te passen. Bekijk hierna de macro en je ziet hoe het e.e.a. te bereiken is.

code:
1
2
3
4
5
6
Sub Macro1()

Selection.FormatConditions.Delete
    Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:= _
        "=""b1=""""test"""""""
End Sub

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43
Kan inderdaad wel in VBA. Is alleen helemaal niet nodig.
Je oplossing zit hem in de formulekeuze. Stel, randje om je cel alstie tussen 4 en 6 zit. Pak cel A1 en voer als formule in:
=IF(AND(A1>4;A1<6);"TRUE";"FALSE").
Deze doet het ook en is feilloos te be"copy-paste formatten". Beetje pielen kan geen kwaad, Excel heeft wat wazige visies op aanhalingstekens bijvoorbeeld.
Iedere formule die een TRUE of FALSE genereerd (IF is dus vrij standaard) weet de format te triggeren. "Cell value is" zou ik niet gebruiken (eigenlijk nooit), het maakt alles alleen maar ondoorzichtig omdat excel op de achtergrond toch wel een formule "verzint"

[ Voor 31% gewijzigd door onkl op 29-04-2003 20:55 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik geloof dat dit toch beter op z'n plaats staat in SA.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/