Toon posts:

[JS en PHP] Referrer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar niet echt het antwoord gevonden waar ik op hoopte.

Ik heb een website op een .com domein en 1 op een .nl domein. De website zelf staat gehost bij de .com omdat deze wel php ondersteund en de website volledig php is.. goh..

Maar iedereen die naar www.debwesite.nl gaat wordt doorgestuurd d.m.v. een javascriptje naar www.dewebsite.com/nl en dat werkt

Totdat ik in PHP met $HTTP_REFERRER de "afkomst" van de gebruikers wil vastleggen in een statistieken-paginaatje.. dat werkt niet en ik vermoedt dat dat komt doordat iedereen ge-redirect wordt..

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat document.referrer wordt doorgegeven bij het redirecten?

...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 11:15 . Reden: Sorry voor de bagger topic-titel :? ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

als je die op die 1e site nou in een variabele stopt, en die bij de 2e *daar* weer uithaalt? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt de surfer doorgestuurd naar http://www.website.com/nl...98619284&frtertert=!@&*@#^$(!&heterruorhgejh.asp

O.i.d. nee, dat is mooi! :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Topictitle even aangepast.

En als je mensen doorstuurt dmv een location.replace() ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets geprobeerd met location.replace ,maar ik kreeg een JS error "Acces denied". Aangezien ik op de "hot" site bezig was heb ik het maar snel weer gelaten. Ik heb al meer mensen over replace gehoord, maar nog niet precies de syntax gevonden.. stuurt replace echt door of vervangt het alleen een entry in je history?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kies een passende HTTP Status Code die je geeft bij een request, bijvoorbeeld 302 of 307. Ik vermoed dat bij deze redirects de originele referer bewaard blijft...

[edit]
En als je site live is, probeer het dan eerst even in een subdirectory :X

[ Voor 16% gewijzigd door tomato op 29-04-2003 11:43 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 11:31:
Ik heb iets geprobeerd met location.replace ,maar ik kreeg een JS error "Acces denied". Aangezien ik op de "hot" site bezig was heb ik het maar snel weer gelaten. Ik heb al meer mensen over replace gehoord, maar nog niet precies de syntax gevonden.. stuurt replace echt door of vervangt het alleen een entry in je history?
een replace vormt geen nieuwe entry in de history, deze overschrijft enkel de bestaande entry, zodra je back() doet ga je direkt terug naar de twee-na-laatste pagina, de refferrer-pagina verdwijnt dus uit de history.

qua http-request verandert een replace() echter niks, binnen het request geld de refferal-pagina wel als referer:
je kunt enkel een javascript backen dat zowel de replace toepast (zodat mensen prettiger via forward-back-knoppen kunnen werken) alswel de referer plaats in een GET-variabele die php vervolgens uitleest:

code:
1
2
3
4
<script type="text/javascript">
var ref =  document.referer
self.location.replace("http://blah.com/?ref="+escape(ref))
</script>

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 29-04-2003 11:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 11:31:
location.replace ('http://wwwdewebsite.com/nl')

:P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik het gedaan en het schijnt wel aardig te werken..Maar bij bijvoorbeeld de Gouden Gids wordt de pagina in een nieuw venster geopend en dan werkt het niet?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Heb je het ook met <META http-equiv="Refresh" content="0; url=New-page.html"> geprobeerd?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb ergens gelezen dat dit je opname bij zoekmachines zou beinvloeden en dat wil ik nou weer net niet.

En met deze methode werkt het wel, maar nog steeds bij het openen van een nieuw window weer niet :(

De document.referrer wordt wel meegegeven naar het nieuwe window, maar vervolgens niet bij de redirect.

Als ik dus op de pagina die het redirecten uitvoert een window.alert laat opkomen met document.refferer dan staat daar inderdaad waar ik vandaan kom. Laat ik vervolgens op de pagina waar ik terrecht kom een window.alert opkomen met document.refferer en dan is hij leeg?

Eigenlijk zou je document.refferer in de history moeten kunnen zetten en dan op de pagina waar je terrecht komt uit moeten vragen...

Ok dan... ik heb het gefixed. Op de site die moet redirecten maak je een formulier met een hidden field. Dat hidden field geef je de waarde van document.referrer. vervolgens submit je het form automatisch en als ACTION geef je de pagina waar je naar moet redirecten.

Dit werkt waarschijnlijk alleen met PHP. Als je method op POST zet dan wordt de waarde dus onzichtbaar doorgegeven.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:16 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 11:14:
Ik heb gezocht, maar niet echt het antwoord gevonden waar ik op hoopte.

Ik heb een website op een .com domein en 1 op een .nl domein. De website zelf staat gehost bij de .com omdat deze wel php ondersteund en de website volledig php is.. goh..

Maar iedereen die naar www.debwesite.nl gaat wordt doorgestuurd d.m.v. een javascriptje naar www.dewebsite.com/nl en dat werkt

Totdat ik in PHP met $HTTP_REFERRER de "afkomst" van de gebruikers wil vastleggen in een statistieken-paginaatje.. dat werkt niet en ik vermoedt dat dat komt doordat iedereen ge-redirect wordt..

Hoe kan ik er nou voor zorgen dat document.referrer wordt doorgegeven bij het redirecten?

...
Het kan ook komen omdat het in PHP $HTTP_REFERER met een enkele R is en niet $HTTP_REFERRER zoals jij zegt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1