Toon posts:

Hoe 'true' zijn de voltages van een Antec Truepower?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe voeding. Omdat mijn huidige voeding (QTEC 550Watt) mijn overklokacties niet meer leuk vind, hij is een paar keer uitgevallen bij extreem overklokken en geeft nu standaard een 0,1 volt minder op de 5,0 volt lijn, ben ik op zoek naar een stabiele voeding.

De voeding moet voldoen aan de hoogste eisen en moet dus zlefs bij extreem overklokken een stabiele 3.3, 5.0 en 12 volt lijn geven..

Systeem :

Epox 8RDA+ Nforce 2 mobo
AMD Athlon XP 1700+ @ 2560 Mhz.
2x 256 MB Pc3200 Geheugen
2 x HDD
2 x CDRW
4 fans
Waterkoeling

Ik heb begrepen dat de Antec True Power voeding gescheiden 'lijnen' hebben en hierdoor heel stabiel zouden zijn... Mijn vraag : Hoe stabiel zijn deze voedingen ? Vooral wanneer er overklokt wordt ?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op google is veel te vinden:
[google=Antec True Power]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 29 April 2003 @ 11:11:
Op google is veel te vinden:
[google=Antec True Power]
Alle reviews al gelezen, maar nergens wordt er op stabiliteit bij overklokken ingegaan..

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Vergelijking van diverse voedingen: o.a. Antec True 380p

Inadequate and Deceptive Product Labeling: Comparison of 21 Power Supplies

[ Voor 6% gewijzigd door Longbeard op 29-04-2003 11:35 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
de meest luxe Antec Truecontrol is ideaal maar in Nederland niet verkrijgbaar?
Zelf heb ik een True Power 550 en die is ook perfect stabiel op alle voltages. Staat op Antec site ook goed beschreven en kan ik uit de praktijk bevestigen. Ik had een Enermax 450 die bij hogere belasting zo instabiel als wat bleek op 5V en 12V terwijl ik met de True Power nul problemen heb. Met goede multimeter gemeten voltages liggen altijd binnen 3% terwijl de Enermax op 5V bij gelijke belasting meer dan 10% afweek.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de reply die ik nodig heb.. Zelf heb ik ook al gezocht op die True Control en die is alleen in Dld te krijgen voor 175 Euro.. Als je daar de verzendkosten nog bij op telt... iets van 200 Euro voor een voeding... oeffff...

Verwijderd

Ik gebruik de truepower zelf ook..Prima voeding die flink wat kan verdragen en superstabiel is.Ik heb zelf een Qtec 350 watt model gehad en deze haalde het vermogen van 350 totaal niet.gevolg: spontane reboots vastlopers en een kokend hete voeding die hete lucht blies.Ik denk dat die truepower van antec zeer zeker stukken beter dan dat Q-tec geval wat je nu gebruikt.Ik denk dat je er geen problemen mee zult hebben.Als een overklok mislukt denk ik eerder dat je de limit van je mobo geheugen en cpu hebt bereikt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:20:
Als een overklok mislukt denk ik eerder dat je de limit van je mobo geheugen en cpu hebt bereikt. :)
Nou, de eerste week liep dat prima,.. nu niet meer,.. dus ze kunnen het wel... het mobo en de proc. iig.. ;)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
je kunt specifiek voor overklokken net zo goed de True Power kopen. CPU core voltage wordt op mobo geregeld en wanneer PSU voltage zoals aangesloten op mobo dan binnen 3% spec blijft is dat sowieso ok. Het maakt dan voor CPU stabiliteit niet uit of je 12,0V of 11,8V hebt (of vergelijkbare afwijking op 5V voor amd).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:26:
[...]

Nou, de eerste week liep dat prima,.. nu niet meer,.. dus ze kunnen het wel... het mobo en de proc. iig.. ;)
Dan zal die Q-tec toch wel een beetje gaar aan het worden zijn.
Bij mij bleven de voltages ook niet stabiel.Met die antec truepower is dat echt verledentijd

ff mijn bak:

AMD athlon xp1600+ (@ stock speed)
MSI K7T turbo2
512MB KIngston SDram pc133
Geforce 4 ti4200 64 meg.
2x hdd 20 en 40 Gig Seagate
ricoh scsi cdrw fikker 2x2x6
toshiba dvd speler
lite-on 52 speed cdrom
2x netwerk
1x geluid
1x scsi

deze hele zwik draait niet overklokt op een antec truepower 330
Waneer ik mijn cpu overklok op 1600 Mhz geeft die voeding nog geen krimp.
Ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen als je die antec koopt. :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand al of de True Control wordt geleverd in NL ?
Pagina: 1