Toon posts:

Document management (distributie)

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor gebruik in het MKB al een tijdje op zoek naar een manier om analoge documentatie (op papier dus) digitaal te kunnen verwerken. Kortgezegd, onder de scanner mikken en ergens opslaan; dat een tekening, fax of brief na het scannen automatisch in een bepaalde map wordt opgeslagen. En daarbij zou ik graag worden geholpen door wat software die de distributie op zich neemt.

De situatie waarin het gebruikt gaat worden is een scanner (xerox docucenter), die scans verplaatst naar een server (w2k). Daar zou een programma moeten draaien dat voor de distributie zorgt. Daar gebruik ik nu CentreWare, maar die kan niet conditioneel distribueren (dat dus in het gescande document kan worden aangegeven waar het naar toe moet).

Een idee is volgens mij om gebruik te maken van voorbladen waarop je dan in hokjes kan aankruisen waar het document moet worden opgeslagen. Maar er zijn ook nog andere oplossingen mogelijk. Het is niet zo dat voor een bepaalde gebruiker de documenten altijd op dezelfde plek moeten komen, zodat er iets met toegangscodes kan worden geregeld.
Misschien is het vergelijkbaar met multiple choice formulieren die automatisch verwerkt worden; een applicatie die niet kan distribueren maar mij wel kan vertellen welke opties zijn aangegeven, zou ook voldoende zijn.

Ik ben ondertussen slechts een pakket tegen gekomen van Xerox, FlowPort (werkt met voorbladen). Naast het feit dat dit pakket forse systeemeisen stelt, zou ik ook graag wat vergelijkingsmateriaal hebben. Is iemand bekend met dergelijke oplossingen?

Google levert veel info over document management en document workflow, maar het gaat hier dan voornamelijk over documentbeheer. Ik ben dus niet op zoek naar een DMS of DIS met versiebeheer, toegangsrechten zoekstructuren en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ooit documenten heeft willen distribueren en me wat verder kan helpen?

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb kantoren gezien met ongeveer 15 mensen waar ze een systeem gebruikten dat geintegreerd was met Exchange (2000). Alle inkomende post werd door zo'n soort scanner als jij bedoelt gehaald, waarna een secretaresse alle gescande documenten naar de Public Folders van Exchange verstuurde. Zo kan iedereen met Outlook gewoon bij die documenten, en kun je mbv een al bestaande rechten systeem van W2k/Exchange je documenten beschermen. Ik weet niet of er bij jullie kantoor ook Exchange draait, maar ik kwam dit tegen: www.magsoft.nl, en dan de Orion Workflow afdeling. Dit is precies wat ik bedoel, en is ook te integreren met andere systemen. (o.a. Lotus Notes). Gevonden door op Google te zoeken; trefwoorden "Exchange public folders paperless"

Verwijderd

Wij doen veel aan DMS/DIS/WMS, maar ik snap op dit moment de vraag nog niet helemaal.

Is het de bedoeling dat de images/documenten aan de hand van instellingen, op een bepaalde plek (lees map cq folder) worden opgeslagen ?

Vervolgens worden de documenten opgehaald door het direct benaderen van deze map?

of Moeten de documenten op een server worden opgeslagen, en vervolgens via een programma, kunnen worden opgehaald??

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de bedoeling dat documenten, met zo weinig mogelijk extra handelingen (naast het scannen), opgeslagen worden op een bepaalde plek.

Het zijn rtf/pdf/tiff bestanden die op een netwerkshare moeten worden geplaatst. Als gebruikers de informatie willen raadplegen kunnen ze die direct openen in de daarvoor gebruikelijke programma's. Deze manier van opslag past het best in de huidige structuur.
We werken met dossiers, waarin nu onze eigen documenten (voornamelijk word) in worden opgeslagen. De bedoeling is dat hier ook de binnengekomen brieven en zo in komen, zodat deze altijd direct bij de hand zijn (naast de papieren variant).

Verwijderd

Als we dan toch linkses gaan rondstrooien, kan ik het aanraden om ook 's op
http://www.bct.nl te kijken

[ Voor 206% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 23:33 ]

Verwijderd

Neem eens een kijkje op de site van Decos Software. Zij leveren een web-gebaseerd document management systeem, waarmee je eenvoudig document door de organisatie kunt verspreiden. Via e-mail, of view-clients. Als de scanner TIFF scans uitvoert kunnen deze eenvoudig verwerkt worden. Clients openen gescande documenten in PDF. Je kunt deze documenten ordenen in documentboeken en koppelen aan electronische dossiers.
Pagina: 1