Toon posts:

MPG Fullscreen op de beamer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik een beetje met mijn beamer aan het klooien en nu kom ik tot de conclusie dat als ik mpg filmpjes afspeel ik op mijn beamer alleen zwart beeld krijg op de plek waar het filmpje zich afspeelt. Avi's geen probleem...

Wat is dit toch? Ik kan me dit ook herinneren met screenshots...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wat voor videokaart heb je? Ik heb zelf het probleem op mijn Diamon a70 tv-out dat wanneer ik alleen de tv-out gebruik, de overlay niet werkt, maar wanneer ik tv-out + vga gebruik wel..

Download my music on SoundCloud

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Waarschijnlijk probeer je je beeld te klonen op de beamer, veel videokkaarten (of drivers) ondersteunen enkel hardwareacceleratie op het primaire beeldscherm, en geven zodoende zwart beeld op je cloon monitor. Indien je inderdaad kloont, probeer je beamer eens als "primaire beeldscherm" in te stellen, dat verhelpt het in zo'n geval...

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niet als ik mijn beamer op primair beeldscherm zet (hij geeft dan geen beeld) en dit was sowieso niet de oplossing geweest want mijn beamer is SVGA (800x600) dus dan moet mijn monitor deze resolutie ook constant hebben.

Ik kan dus eigenlijk hierop opmaken dat een 'kloon' eigenlijk niet echt een EXACTE kloon is? (Mijn videokaart Geforce 2 MX)

Over een paar dagen komt mijn nieuwe pc binnen dus dan gaan we nog eens kijken...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heeft denk ik te maken met 'overlay' (gebruik dat maar es als zoekterm, dan wordt het wel duidelijk wat dat is). En in je nvidia drivers kun je volgens mij (ik heb zelf een radeon, dus weet niet zeker) wel ergens instellen dat overlay beelden automatisch full-screen op je 2de monitor/tv/beamer kunnen worden weergegeven.