Toon posts:

IBM 300gl Pentium I 166Mhz-MMX te overclocken??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een IBM pentium I en wil die wat sneller laten lopen. Nu is het probleem dat de jumpers niks uithalen. In bios komt 200mhz te staan, maar de processor loopt dan nog gewoon op 166mhz.

IBM 300gl
Pentium I 166Mhz-MMX Socket 7
chipset = intel 430 VX
pll = ic-works w49c65-04h
crystal = ps1431
48 mb gehuegen, win 98 se

softfsb lukt niet, en cpufsb krijg ik steeds een error bij pll uitlezen.
Is ie te overclocken?

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 11:57
Allereerst welkom ;)

enuh: hoe weet je dat ie nog gewoon @ 166Mhz draait ?

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Topicstarter
dat vertelt het programmatje wcpu. en een van intel.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb hier ook een 166mmx mhz P1 in mijn server, die dmv jumpers op het moederbord is overgeclockt naar 225mhz. Geen enkel probleem gehad :) Verder wil hij trouwens niet, aangezien de jumpers al op hun hoogste stand staan :{

Verwijderd

Even diep graven in mij geheugen. Ik hoefde vroeger alleen maar de jumpers te verzetten + voltage ietsje omhoog om naar 250 te gaan. Ook geen problemen (nou ja, t koste wel een geluidskaart). Heb je wel de juiste jumpers te pakken? T staat altijd wel op het mobo, dus ff goed kijken. Wat staat er als je de pc aan doet? Staat daar wel een hogere snelheid? Zo ja, dan is ie wel overclocked.
Ik denk niet dat r toen al cpu's waren die gelocked waren dus ik denk dat r iets mis is met de tooltjes die je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien nog andere software??
In bios staat dan 200 Mhz, maar met een progie om de cpu snelheid te meten staat 167 Mhz dus geen verandereing

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 17:18 ]

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

software kan die oude hardware niet uitlezen volgens mij, je moet gewoon kijken als je PC boot boven de memtest staat het aantal MHZ.

Verder staat in het boekje de jumper of dipswitch instellingen dus moet je dar even kijken, en als je het boekje niet meer hebt staat op het moederbord zelf vaak nog een tabel.

succes :)
Pagina: 1