Toon posts:

[ASUS DVD E616] om de 10 minuten stilstaand beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe DVD speler gekregen (in de garantie) omdat mijn oude ASUS steeds brakker werd. Maar nu heb ik nog steeds dat het beeld/geluid heel af en toe gewoon stilstaat (zo rond de 10 minuten), voor een seconde of 5 en dan weer verder gaat. Dit probleem heb ik niet als ik de DVD rip naar de HD, dus het ligt wel aan de speler.

specs :
asus a7v333 rev1.01 BIOS 1016 (FSB staat op 137 ipv 133 is dit probleem?)
op dezelfde IDE controller zit ook de Lite-on 32x brander
win2k prof SP2
in BIOS staan instellingen op UDMA 5 voor de DVD, en in win2k staat UDMA ook aan.

wat zou het kunnen zijn? ik vermoed dat het niet aan de FSB kan liggen, want rippen is geen probleem. zonder haperen gaat die met 10 MB/s naar de HD. BTW Ik gebruik windvd 3.1 om af te spelen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt een moederbord met een VIA chipset. Heb je al de laatste 4in1 drivers en eventueel de PCI Latency bugfix geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
via 4in1 : check, staan erop. versie 4.46
met pci latency (alweer een tijdje geleden. zo'n half jaar) wil win2k niet meer fatsoenlijk starten. en toen moest ik een image terugzetten

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
PowerDVD al eens geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
het probleem was dus BIOS.. gisteren nieuwe BIOS erin van 1016 naar 1017 en probleemloos draait alles weer zonder haperen/stilstaan.. ik kon nu zelfs mijn FSB fatsoenlijk op 166 zetten zonder crashen (PCI/AGP is wel 33 MHz omdat bord andere divider neemt)