Toon posts:

NT4 Item "upgrade to w2k" verwijderen uit bootmenu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand me kan helpen, ik zit hier namelijk met een rottige erfenis van de vorige beheerder:

Een nt4-server had hier kuren. De enige oplossing was toen: upgraden naar Windows2000. Die upgrade mislukte, om een of andere reden... (kon scsi-schijven niet vinden tijdens de setup of-weet-ikveel, maakt even niet uit).

Ze schakelden terug naar NT4, die blijkbaar nog wel werkte en het probleem werd toen alsnog opgelost.

MAAR: nu staat bij het opstarten van die server in het bootmenu nog steeds de optie "Upgrade to windows2000". Deze moet eruit, want deze optie kiest hij iedere keer bij het opstarten na een paar seconden.

Dit is gewoon heel erg rottig als we de server van op afstand willen herstarten.

Ik heb al gekeken in de boot.ini, maar daar staat hij niet... In KB en bij Google kan ik er nix over vinden...... Wie weet waar je die optie uit dat menu haalt ??
Alvast bedankt !!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
k heb al gekeken in de boot.ini, maar daar staat hij niet...
Wat staat daar dan in?
En wat staat onder control panel -> system -> startup/shutdown?

Verwijderd

Topicstarter
In de boot.ini staat:
[Boot Loader]
Timeout=5
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT /NoSerialMice:COM1
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Server Version 4.00" /NoSerialMice:COM2
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Server Version 4.00 [VGA mode]" /basevideo /sos /NoSerialMice:COM2
In de System startup staat de optie op:

"Windows NT Server Version 4.00" /NoSerialMice:COM2

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee ? (Kan me voorstellen... wie doet nou zoiets.... zucht...)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;99743 Heb je hier wat aan?

En als je nou b.v. dit doet in je boot.ini (Eigen risico):
[Boot Loader]
Timeout=0
Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Server Version 4.00 [VGA mode]" /basevideo /sos /NoSerialMice:COM2
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows NT Server Version 4.00" /NoSerialMice:COM2
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT /NoSerialMice:COM1
Doet hij het dan wel goed?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat artikeltje over de Boot.ini ken ik, maar de pest is dat er in die hele Boot.ini niks van W2k-upgrade van voorkomt...

TimeOut=0 ? Hmm... op z'n minst wacht hij dan op input vd gebruiker (of hij loopt gelijk door naar de verkeerde optie.... eerst maar ff in een test-situatie proberen....)
Pagina: 1