Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[outlook] tool voor automatisch comprimeren meerdere pst's

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47
Okay mensen,

De volgende situatie

+- 75 clients welke allemaal microsoft outlook 2000 in de "internet mode" hebben geinstalleerd.
Ze hebben dus allemaal een outlook.pst bestand.
Dit bestand staat opgeslagen onder hun home directory z:\windows\mail

Nu weten jullie waarschijnlijk ook wel dat een *.pst bestand NOOIT kleiner wordt, mits je hem comprimeert.

Maar om nu alle mensen met de hand dat ding te laten comprimeren is natuurlijk ook geen oplossing.

Is er een tooltje waarmee ik kan zeggen find *.pst and comprimeer ofzoiets?

Alvast bedankt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

ik heb bij wijze van noodoplossing een soortgelijk iets met .mdb files moeten doen:

een scriptje schrijven op een XP/2000 werkstation dat één voor één alle files comprimeert door outlook op te starten met commandline parameters (in mijn geval access dan heh) werkte het best.

en dat is OOK verre van fijn.
Sterkte.

• Grolsch
kick, ik heb nog steeds geen oplossing hiervoor

Verwijderd

hallo
ik heb ook hetzelfde probleem als grolsch ik heb gekeken en zie dat deze bericht in 2003 is geplaatst dus ik post ff een reply om dit topic weer actief te zetten
hoop dat iemand hier een oplossing heeft .....
alvast bedankt:)

• Grolsch
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 13:04:
hallo
ik heb ook hetzelfde probleem als grolsch ik heb gekeken en zie dat deze bericht in 2003 is geplaatst dus ik post ff een reply om dit topic weer actief te zetten
hoop dat iemand hier een oplossing heeft .....
alvast bedankt:)
ik heb nooit echt een oplossing gevonden.

Wat enigzins wel werkt, maar zeer veel werk kost, is een nieuw pst bestand maken, en de oude daarin importeren.

Verwijderd

alles 1 voor 1 opnieuw importeren voor 120 gebruikers duurt nogal lang :)

ik heb de gebruikers zovaak verteld hoe ze het moeten comprimeren zelfs een handleiding op het intranet gezet maar nog doen ze het niet misschien te ingewikkeld voor ze
daarom zocht ik netals jij een programma om het automatisch te doen
misschien elke maand 1x in de avond dat de pc het volledig geautomatiseerd doet
ik hoef dan alleen maar een tijdstip in te geven om te comprimeren
maar toch bedankt :)

Verwijderd

ik heb deze programma gevonden op google alleen hij is niet volledig automatisch zoals ze op de site vertellen :? PSTManager
http://www.addonmail.com/uk/prodOutlook.htm?0

wat hij doet is op de opgegeven tijdstip het venster voor comprimeren openen maar je moet op comprimeren klikken, dat doet ie niet zelf

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 16:20 ]

• Grolsch
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:18:
ik heb deze programma gevonden op google alleen hij is niet volledig automatisch zoals ze op de site vertellen :? PSTManager
http://www.addonmail.com/uk/prodOutlook.htm?0

wat hij doet is op de opgegeven tijdstip het venster voor comprimeren openen maar je moet op comprimeren klikken, dat doet ie niet zelf
daar moet je waarschijnlijk het pakket voor kopen denk ik zo?

Verwijderd

ja maar je kan een 30 dagen trial proberen

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 12:46

CSB

:D

Ik weet dat dit een erg oud topic is, maar ik zie dat er nog geen oplossing is voor dit probleem. Daarnaast functioneren de meeste tools hiervoor niet zoals het comprimeren van Outlook in de praktijk doet. De meeste tools gaan alle bijlgen uit de PST halen en zippen, de verwijderde items leeghalen, etc. Dat wil je volgens mij niet.

Ik zit met hetzelfde probleem: onze users hebben (meerdere) PST's al dan niet gekoppeld binnen Outlook. Nu wil ik deze het liefst geautomatiseerd comprimeren. Desnoods scripted of via een tool. Iemand een idee?

(overigens vreemd dat Microsoft hier zelf geen oplossing voor biedt)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

CSB schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:58:
Ik weet dat dit een erg oud topic is, [...]
6 jaar om precies te zijn. :p
In de tussentijd zijn er vast wel wat tools bijgekomen, is OL 2000 EOL en begraven en doen latere versie van outlook aan autocompressie. Dus mijn complimenten voor het zoeken maar je bent beter af als je hier even een nieuw topic voor opent. Vermeldt er dan wel bij welke (moderne) tools je al hebt geprobeerd en waarom ze niet voldoen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.