Hallo, ik ben opzoek naar software die er voor kan zorgen dat als ik een tijd instel dat hij dan een pop-upje geeft met een berichtje erin. nu denk je vast "joh daar zijn er 100 van in een dozijn" dat is ook zo, maar ik zoek dus een progje waarmee je ook kan instellen dat de pop-up bijvoorbeeld 1x,2x per jaar, moet komen. (dus een optie om elk halfjaar die "reminder"te krijgen)
Ik zou dan voor iets als Outlook gaan. Ook zou je een heel simpel VBScriptje kunnen schedulen om elke dag of bijv. bij elke boot te laten runnen. Het hoeft maar een regel te bevatten:
if Date = "30-4-2003" then WScript.Echo "Woehoe, het is Koninginnedag"
if Date = "30-4-2003" then WScript.Echo "Woehoe, het is Koninginnedag"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik ben dus opzoek anar een appart prgje, aangezien hij gebruikt gaat worden voor wie vb scriptjes schrijven niet echt een optie is. thanks anyways.
ehm lol, ja mn engels is afen toe niet al te best 
ik bedoel dus een stukje software waarmee je om de 6 maanden en 1x per jaar een berichtje omhoog komt in windows.
Thx for the heads up
ik bedoel dus een stukje software waarmee je om de 6 maanden en 1x per jaar een berichtje omhoog komt in windows.
Thx for the heads up
Verwijderd
Net wat jij zegt: 100 progsels in een dozijn. Daar kun je toch ook gewoon een dergelijk lange termijn in opgeven?
Ik heb ooit in een grijs verleden wel eens een paar alarmklok tooltjes gehad en die konden volgens mij allemaal wel een alarm geven op een vaste interval. Dagelijks, wekelijks, maandelijk. Waarom dan niet elke 6 maanden?
Ik heb ooit in een grijs verleden wel eens een paar alarmklok tooltjes gehad en die konden volgens mij allemaal wel een alarm geven op een vaste interval. Dagelijks, wekelijks, maandelijk. Waarom dan niet elke 6 maanden?
ik heb geen idee HlpDsK, maar ik heb zowat alle freeware progjes van download.com ge-d/l die hier iets mee te maken hebben, maar geen van alle kan een berichtje elke 6 maanden versturen, ze gaan altijd per jaar.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 08:48 . Reden: moeilijk he? dat typen... ffs ]
Welk OS?
Indien 2k/XP(/9x?) dan kan je gewoon de task scheduler gebruiken hoor. "Day 1 of the months Januari + July" in het geval van je 2x per jaar bericht.
Indien 2k/XP(/9x?) dan kan je gewoon de task scheduler gebruiken hoor. "Day 1 of the months Januari + July" in het geval van je 2x per jaar bericht.
edit:
als je signature je daadwerkelijke werkstation is trek ik me terug
als je signature je daadwerkelijke werkstation is trek ik me terug
[ Voor 36% gewijzigd door pistole op 01-05-2003 09:09 ]
Ik frut, dus ik epibreer
In XP staat ie onder Accessories -> System tools -> Scheduled tasks
Ik frut, dus ik epibreer
ik heb hier een nederlandse versie, en ik heb "taak plannen" gevonden, dat zal m wel zijn denk ik
ik check m ff.
en dan klik je 1x verder en zie je (bij bv maandelijks) dat je individuele maanden kan selecteren.
Toch?
Toch?
Ik frut, dus ik epibreer
Verwijderd
VAC: met edit kun je je post aanpassen. Dan hoef je niet steeds een nieuwe post te zetten
Tja, wat wil je doen?Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 10:44:
Ok, nog een paar onduidelijk heden.
Welk programma moet ik kiezen om uitgevoerd te laten worden?
Als je een popup wilt, dan zou je bijvoorbeeld een batch filetje kunnen maken die dat (een net send) doet, en die kies je dan als "programma"...
[ Voor 5% gewijzigd door pistole op 02-05-2003 09:24 ]
Ik frut, dus ik epibreer
en dan ik elke keer dat ik een ander bericht wil hebben en nieuwe batch file moeten aanmaken?
Dat is niet echt de bedoeling aangezien het gebruikt moet worden door mensen die minder verstand hebben van computers dan Emille Ratelband van politiek.
Dat is niet echt de bedoeling aangezien het gebruikt moet worden door mensen die minder verstand hebben van computers dan Emille Ratelband van politiek.
Pagina: 1