Toon posts:

mem problem timmings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vroeger had ik een amd xp 2000 die draaide ik op 133 fbs dus deed ik voor ram hclk+33 dus 133+33=166 dus draaide mijn dane elec pc 2700 op 333 mhz (ik kon alle timings kiezen)

nu heb ik een amd met die supper stepping die draai ik op 185 x 12.5 en dan moet ik niet al te agressieve timings kiezen

dus gisteren denk ik, ik zet hem op 12.5 x 166 en dan de ram hclk optie dus gewoon ook op 166 x 2 = 333 maar dan kan ik geen ti command kiezen niet de driving mode op utra zetten ik dan ook geen agressieve timings kiezen, tewijl het gewoon op 333 mhz draait dus niet geocced

hoe kan dat, of wat doe ik fout?

Motherboard Manufacturer: MSI
Motherboard Model: MS-6380E kt3 333 ddr

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien omdat je 166 draait?

Je kunt 167 of 165 proberen, heel soms helpt dat :)

Kun je bij 185 bijv wel timings selecteren?

BIOS updat zou ook nog kunnnen :)

Verwijderd

Topicstarter
NOPE

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb je 'm dan op manual gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
manual de vraag lijkt me duidelijk zelfe aantal mhz'en maar ik kan geen agressieve timmings kiezen, hoe kan dat

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dit is meer een topic voor DOC als je zonodig je geheugen sneller wil laten draaien dan het kan ;)

Als het niet meer werkt, dan werkt het niet meer.

Maar als jij je CPU op 166 hebt draaien dan moet je je geheugen niet op HCLK+33 zetten natuurlijk ;). Dit moet dan gewoon HCLK worden. MAar dat heb je vast wel zo staan neem ik aan.

Je hebt Dane-Elec. Dit is gewoon standaard-standaard geheugen. Wees blij dat je er iets aan kunt instellen. Vaak doen deze reepjes geen reet bij een beetje OC'en.
Pagina: 1