[winXP] Prefetch beschadigd *

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
"windows\prefetch\iexplore.exe-27122324.pf is beschadigd en onleesbaar", voer CHKDSK uit.

Zo'n melding krijg ik als ik een Internet Explorer schermpie open.. bij het opnieuw opstarten gaan mijn Schijfcontrole ff werken, maar dat is nu dus nog niet gedaan... wat is er mis?

En ja... da opnieuw opstarten doek nog wel een keer. .. 8)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat staat er voor opdrachtregel in de snelkoppeling naar je Internet Explorer?
Ziet er uit als een geval spyware of verkeerd geupdate

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• gangsterjoey
dreeke schreef op 29 april 2003 @ 02:27:
Wat staat er voor opdrachtregel in de snelkoppeling naar je Internet Explorer?
Ziet er uit als een geval spyware of verkeerd geupdate
Tis gewoon de standaard Internet Explorer-snelkoppeling, die standaard op je bureaublad zit in WinXP .. Maar ook met een snelkoppeling uit mijn Quick Acces Menu krijg ik die foutmelding... :?

|| Specs ||

• dreeke

dreeke

outdated icon

gangsterjoey schreef op 29 april 2003 @ 02:29:
[...]

Tis gewoon de standaard Internet Explorer-snelkoppeling, die standaard op je bureaublad zit in WinXP .. Maar ook met een snelkoppeling uit mijn Quick Acces Menu krijg ik die foutmelding... :?
Maar mijn vraag was dus: Welke opdachtregel staat er in je snelkoppelingen .... want ik kan met een Internet Explorer icoon ook wel andere proggies op laten starten.

• gangsterjoey
"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"

beginnen in: %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%

(Dit is dus van het Quick Acces-balkske)

|| Specs ||

• dreeke

dreeke

outdated icon

"windows\prefetch\iexplore.exe-27122324.pf is beschadigd en onleesbaar", voer CHKDSK uit.
Moet dit laatste dan niet toevallig .pif zijn in plaats van .pf ?
Zo te zien is dat bestand namelijk de snelkoppeling in je Quick Launch Bar, die die niet kan lezen.

Heb je al AdAware of SpyBot gedraaid, en heeft je HDD geen bad sectors?

• gangsterjoey
Ad-Aware draait nu... Checkdisk doet ie dus automatisch als mijn computer opnieuw opstart nu (zo ingesteld)... Maar ik krijg dan zo'n ballonneke.. een gele... met daarin die tekst...

en er staat echt .pf, niet .pif !

[ Voor 11% gewijzigd door gangsterjoey op 29-04-2003 02:44 ]

|| Specs ||

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kennen jullie het principe 'prefetch' van windows? Het heeft niets met pif, niets met quicklaunch te maken, maar alles met het sneller laden van programma's. Ingebouwde feature van XP.

Hier kun je een programma downloaden dat de prefetch log kan legen, misschien werkt dat.

Maar je moet wel achter de oorzaak van het corrupt raken van deze file komen. Scandisken, testtooltje voor je hdd downloaden etc.
dreeke schreef op 29 april 2003 @ 02:39:
Zo te zien is dat bestand namelijk de snelkoppeling in je Quick Launch Bar, die die niet kan lezen.
Quick Launch informatie staat bij XP en 2k niet direct in de Windows folder, maar onder Documents and Settings\{username}\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

[ Voor 56% gewijzigd door blackd op 29-04-2003 02:58 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 18:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dit zijn prefetch bestanden, die gebruikt windows om bepaalde programma's en bestanden alvast in het geheugen te zetten. Iedere keer leest hij van die locatie als je een bepaalde app. start. Wat je moet doen is ff die prefetch map leeggooien, en dan ben je van 't gezeik af. T zijn alemaal temp bestanden, dus die kan je rustig weg mikken.

HENG HENG

• gangsterjoey
Ik heb Scandisk gedaan, het probleem is nu opgelost... Het duurde ff... (denk half uurtje ofzo) maar dan zijn we ook klaar hé :P

Bedankt!

|| Specs ||

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Opgelost. Voor de search maar naar WOS toe + kleine titeledit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Maar je kon toch ook eigenlijk gewoon die prefetch bestand verwijderen die komt toch weer terig en dan dit keer niet op hetzelfde plek! Ze raden je ook aan om die prefetch soms te legen! De onnozele programma's dan doe je nooit meer gebruikt!
Pagina: 1