Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een fan van scrapheads (TV programma op discovery) en daarin moesten ze laatst een rugby ballen kanon bouwen (donderdag 22 april). Nu was er een geleerde die veel maakte met luchtdruk, en die ging dat daar bewijzen. Hij had een fles voor 1 derde gevuld met water of iets dergelijks, en door hem op te blazen, schoot de fles gigantisch ver omhoog. Heeft iemand deze aflevering gezien en kan iemand mij vertellen hoe die man dit had gebouwd?? Moet een werkstuk over luchtdruk maken, dus een 2 liter fles die in het plafond schiet, trekt vast wel hoge cyfers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
Zijn hier al veel topics over geweest.
Even search gebruiken, denk ik...

edit:
Search op: raket en fles en druk...

[ Voor 25% gewijzigd door zetje01 op 29-04-2003 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, inderdaad, mijn fout. Sluiten die zooi. Heb wel search gedaan, maar denk ik typefout ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:09

supersook

Professioneel prutser

scrapheads >> scrapheap?

maar goed, die waterraketten zijn vrij makkelijk te bouwen, en met een beetje compressor ook nog gevaarlijk hoog te krijgen (ik ben zelf al 2 flessen 'kwijtgeraakt' doordat ze gewoon 'ergens' in de wijk liggen). Zoek inderdaaad maar eens op google, er zijn al genoeg mensen die zich hiermee hebben bezig gehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
LOL, mijn eerste(en enigste) exemplaar kwam noggeen2 meter de lucht in omdat er al afvloog terwijl ik nog drukk an het pompen was.

Is er geen manier om zo'n fles aan de grond te houden en hem te lanceren waneer jij het wil?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:47

Hu9o

Schokkend

Ik heb dat ook wel eens gemaakt. Een cola fles, een kurk en een ventiel.
Vervolgens met de perslucht (20 bar geloof ik ) de fles "op pompen" >:)

Zonder water komt hij nog geen 2 meter ver, maar met water.... hij lande op de dakpannen van de buren!

Maar je kan niet echt ver schieten met zo'n cola fles, omdat hij teveel luchtweerstand heeft. Omdat de fles na een paar seconden vliegen helemaal gaat kantellen. Als je er een lintje aan knoopt, net als bij vliegers, dan stabiliseert hij meer en dat is de afstand groter die je kan overbruggen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Been there, done that many times :X

Vooral leuk met cola-flessen :P

Die dingen komen wel 70 meter ver :X
Hu9o schreef op 30 April 2003 @ 19:27:
Ik heb dat ook wel eens gemaakt. Een cola fles, een kurk en een ventiel.
Vervolgens met de perslucht (20 bar geloof ik ) de fles "op pompen" >:)

Zonder water komt hij nog geen 2 meter ver, maar met water.... hij lande op de dakpannen van de buren!

Maar je kan niet echt ver schieten met zo'n cola fles, omdat hij teveel luchtweerstand heeft. Omdat de fles na een paar seconden vliegen helemaal gaat kantellen. Als je er een lintje aan knoopt, net als bij vliegers, dan stabiliseert hij meer en dat is de afstand groter die je kan overbruggen.
Dat laatste valt heel erg mee, we schoten de cola fles verder dan de eurofysica raket die er speciaal voor ontworpen was :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Ik heb een keer bij zo'n zomerkamp op de Utwente raketjes gebouwd...
eerste maakten we van 2 colaflessen met een kurk erin waarop een fietsventiel zat...

1/3 vullen met water en pompen maar...

ik weet nog wel dat het belangrijk was om niet meer dan 1/3 water erin te doen omdat het anders niet meer effectief was en niet zo ver meer kwam omdat de waterkracht die ontstaat toch meer massa in beweging moest brengen...
ding kwam uiteindelijk 150 meter ver met fietspomp.

later hadden we hem met een 'motor' gemaakt, als in een kleine explosie binnen de fles...

toen hadden we ze hoger gericht en kwamen ze zo'n 250 à 300 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Hoogte meter schijnt niet te kunne omdat een waterdruk raket niet een stabiele en rechte koers naar boven heeft ..., correct me if I'm wrong :)

Maar het is iig wel een gaaf project om maar es binnenkort aan te gaan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:56
hahaha, mn natuurkundeleraar dacht dat zo'n ding niet verder zou komen dan 2 meter, dus dat kon wel binnen... zit een gat in het plafond (tzijn van die vage dunne platen)...

Wij hadden op school een speciaal kitje gekocht, twas een dop, die op bijna elke fles paste, met een rubbertje en een ventieltje erin. Verder zaten er nog een soort vleugeltjes aanvast, waardoor de fles beter omhoog ging en dus hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien onnodige kick, maaruh 20bar?? Mag ik ff lachen, of het een wonder vinden dat je nog leeft
20 bar is zoo fucking veel, als die knalde dan was je OF doof, of je was blind van de uitelkaar gespatte fles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. een "echte" colafles kan makkelijk een druk boven 15 bar vast houden.
ja ok, die flessen van de LIDL cola niet, maar die zijn ook gemaakt van boterhammezakjes.

Als je die hard op pompt dan zetten ze gewoon uit, net als een ballon! :D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 21:24:
ehm.. een "echte" colafles kan makkelijk een druk boven 15 bar vast houden.
ja ok, die flessen van de LIDL cola niet, maar die zijn ook gemaakt van boterhammezakjes.

Als je die hard op pompt dan zetten ze gewoon uit, net als een ballon! :D
LOL??? Je bedoelt die Hele zachte flessen ofniet? als de dop er af ik knijp je hem tussen duim & wijsvinger bij elkaar.. Die flessen?? Cool ff testen morgen bij een maat van me die wel dat soort flessen heeft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dit soort topics waarin verteld wordt hoe je bepaalde wapens kan maken of in dit geval een soort luchtdruk raket worden niet echt gewaardeerd.
Daarom een slotje.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja Lunatic, het is niet de traditie op W&L dit soort dingen te verzwijgen... En al helemaal niet om er discussie over te verbieden. Bovendien heeft het woord "raket" hier weinig te maken met wapens. Daar moeten we het nog maar eens over hebben, voorlopig gaat dit weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die water raketten hebben wij met de scouting laatst ook nog gemaakt.
was errug lagguh. we kwamen gewoon met de fietspomp ook zo'n 70 a 80 meter ver.
we zijn toe ook wel aardig wat flessen kwijt geraakt :P

@ Fludizz :

zou jij mij kunnen uitleggen. hoe die "motor" werkt / kan maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb zelf goede ervaringen met AA drink flesjes, die hebben een vrij grote opening vergeleken met een colafles.

Een ventiel in de dop, en een stuk gum bovenop geplakt voor het gewicht, en het ging geweldig :).

Ik heb hem een keer tot 10 bar opgepompt achter een schutting (ik aan de ene kant, dat ding aan de andere kant, dat leek me wel zo veilig :)), en vervolgens bij het gebruik niet verder dan 7 bar.

De beste resultaten zag je inderdaad bij ongeveer 1/3e water. Bij meer water kwam niet al het water eruit, en bij minder water gaf het weliswaar een enorme klap, maar is de impuls natuurlijk niet optimaal.

De flesjes condenseren trouwens erg grappig als je ze wegschiet. Wat ook leuk is, is een opgeblazen ballon erin doen, als je dan gaat pompen, wordtie weer klein, en kan je hem eruit schieten :).

Het hele gedoe was trouwens heel anders bedoeld, ik had namelijk eerst een grote colafles, midzomer, en ik wilde met water spuiten :). Dus een ventieltje erin gemaakt (in de fles, enorm irritant was dat), water erin, oppompen tot 3 of 4 bar, en langzaam opendraaien. Het was dus de bedoeling dat die fles ging sproeien, maar ik hoorde een knal, de dop lag op de grond (die had ik niet zo stevig vast), en de fles was weg :?. Totdat hij weer neerkwam :). Het eerste kwartier lagen we te rollen van het lachen :P. Daarna zijn we gaan verbeteren, en kwamen we ook op het bril-jan-te plan om het ventiel in de dop te maken :P.

Ik heb nog wel een keer een gaatje geboord in een colafles, en daar een tuitje opgezet, vervolgens de dop erop en pompen. Dan heb je voor een halve minuut een zeer aardig waterpistool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 16:32:
die water raketten hebben wij met de scouting laatst ook nog gemaakt.
was errug lagguh. we kwamen gewoon met de fietspomp ook zo'n 70 a 80 meter ver.
we zijn toe ook wel aardig wat flessen kwijt geraakt :P

@ Fludizz :

zou jij mij kunnen uitleggen. hoe die "motor" werkt / kan maken ?
Simpel...
je hebt nodig:
- PVC buisje die lang genoeg is om boven 1/3 water uit te steken in de fles.
- kurk
- plakband
- (veeel) lucifers
- lange electriciteitsdraad
- batterij/accu van 24volt
- gloeidraadje
- verzwakte dop

Je maakt een gaatje in de kurk om een electriciteitsdraadje door te laten, trek datzelfde draadje door de PVCbuis heen.
Daarna maak je de PVC buis vast op de kurk, en vul je de buis met een of andere kit, tot je ongeveer 2CM overhebt die hol is. Doe de luciferkoppen die je netjes van de lucifers afgestript hebt in de holte tot er ongeveer 0,5 tot 1CM holte over is.
Verbind daarna het gloeidraadje tussen het electriciteitsdraad, en buig het daarna zo zodat de kop net in de luciferkoppen komen. Plak daarna voorzichtig met 2 stukjes plakband de buis dicht zodat de gloeidraad in het midden blijft en de luciferkoppen niet eruit kunnen vallen.
Wind daarna plakband om de buis heen tot de hele draad die nog uitsteekt omhoog ingepakt is op een manier dat er geen (spat)water bij kan.

daarna vul je je raket met 1/3 water. hou op zijn kop en steek de motor erin. schroef de verzwakte dop erop. draai hem rustig om.

zet hem op de lanceerplek, neem VEEEEL afstand, en verbind de draad met de accu... *poef* daar gaat je raket...

DISCLAIMER!
Hoe onschuldig luciferkoppen ook lijken, als er iets fout gaat is het gevaarlijk! jij vroeg hoe je het bouwen moest, en als je het bouwen gaat hoop ik dat je zelf ook wel wat veiligheid in acht neemt :)
De raket gaat dan ook veel harder, en komt dus harder aan, let op waar je heen schiet dus!

[ Voor 10% gewijzigd door Fludizz op 04-05-2003 20:22 . Reden: Disclaimer toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had gewoon een fles met een rubberen kurk met een gat er in, ventiel door t gat

compressor met 10 bar druk er op aansluiten en dan ineens met een puls lucht in de fles blazen waar 1/3de water in zit B)

schiet die ook wel hoor :)

edit (kwoot verbetert)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 20:22:

[...]

ik had gewoon een fles met een rubberen kurk met een gat er in, ventiel door t gat

compressor met 10 bar druk er op aansluiten en dan ineens met een puls lucht in de fles blazen waar 1/3de water in zit B)

schiet die ook wel hoor :)
Hij vroeg om de beschrijving van de motor, en dat is volgensmij ook wat gecontroleerder dan zo'n compressor... er zit neem ik aan een slang aan dat ding dat ook alle kanten op kan vliegen naderhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 04 May 2003 @ 20:26:
[...]

Hij vroeg om de beschrijving van de motor, en dat is volgensmij ook wat gecontroleerder dan zo'n compressor... er zit neem ik aan een slang aan dat ding dat ook alle kanten op kan vliegen naderhand
als je het netjes doet, met een stevige basis ( die je ook wel nodig heb ) dan zet je de buis die door de kurk loopt daar opvast de kurk blijft toch als het goed is op de buis zitten en je fles word meteen een zetje in een bepaalte richting geholpen

/me schoot altijd zo recht mogelijk omhoog :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 20:29:
[...]

als je het netjes doet, met een stevige basis ( die je ook wel nodig heb ) dan zet je de buis die door de kurk loopt daar opvast de kurk blijft toch als het goed is op de buis zitten en je fles word meteen een zetje in een bepaalte richting geholpen

* Fludizz schoot altijd zo recht mogelijk omhoog :Y)
recht omhoog is niet het slimste wat je kan doen... als de wind fout staat komt ie daarna recht op je af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook nog kan is met zout en azijn... nee kan dus niet want er ontstaat dan gas.. moet je er een soort motortje mee maken...

wat wel kan is vloeipapier in de cola gooien...kost je dus wel een volle fles cola..

maar over waterstuwing..zou je geen aerodynamisch pakket voor de fles kunnen maken.. dus een soort punt voorop en vinnen erop plakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
LuNaTiC schreef op 02 May 2003 @ 22:51:
dit soort topics waarin verteld wordt hoe je bepaalde wapens kan maken of in dit geval een soort luchtdruk raket worden niet echt gewaardeerd.
Daarom een slotje.
En wat dacht je dat mede-GOT'ers gingen doen met hunb luchtdruk raket? De VS-ambassade in den haag bombaderen??

Zeker je eerste dag als moderator.

We hebben op W&L als eens een discussie gehad over het al dan niet verbieden van modelraketbouw(met kruidmotoren dus) omdat je er terroristische aanslagen mee kon doen. Alle argumenten werden ruim van tafel geveerd :P

Dus erg bang hoef je niet te zijn dat er morgen een leger klaarstaat die waterdruk-wapens bezit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

eamelink schreef op 04 mei 2003 @ 19:07:
....

Het hele gedoe was trouwens heel anders bedoeld, ik had namelijk eerst een grote colafles, midzomer, en ik wilde met water spuiten :). Dus een ventieltje erin gemaakt (in de fles, enorm irritant was dat), water erin, oppompen tot 3 of 4 bar, en langzaam opendraaien. Het was dus de bedoeling dat die fles ging sproeien, maar ik hoorde een knal, de dop lag op de grond (die had ik niet zo stevig vast), en de fles was weg :?. Totdat hij weer neerkwam :). Het eerste kwartier lagen we te rollen van het lachen :P. Daarna zijn we gaan verbeteren, en kwamen we ook op het bril-jan-te plan om het ventiel in de dop te maken :P.
* supersook heeft zwaar de slappe lag, ik weet niet of je Guust Flater strips kent, maar deze situatie zou zo direct uit een van z'n albums overgenomen kunnen zijn.

Heb zelf trouwens ook weleens stom staan kijken, we hadden toen zo'n 'raket' met een oude koelkastpomp opgepompt, en schoten deze toen af in een hut (wij stonden zelf buiten, en schoten zeg maar in de ingang). Na de enorme knal die de fles gaf tegen de achterwand van de hut waren we hem kwijt, terwijl de keren daarvoor de fles ergens in de hut bleef liggen. Na veel zoeken kwamen we hem in de tegenovergestelde richting als waar we hem afgeschoten hadden weer tegen (achter in de tuin). Het ding was zo hard tegen de achterwand van de hut geschoten dat ie blijkbaar zonder dat wij het konden zien naar de andere kant gestuiterd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel leuk in de zomer, in de gardena tuinslang een kurk scrhroeven. En dan diep.
Flink lucht in de slang laten natuurlijk. Dan de kraan vol open draaien en omhoog mikken. :D PLOF! Gaan ook best hoog enzo. ( deed ik op een lege camping in frankrijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 22:26:
Ook wel leuk in de zomer, in de gardena tuinslang een kurk scrhroeven. En dan diep.
Flink lucht in de slang laten natuurlijk. Dan de kraan vol open draaien en omhoog mikken. :D PLOF! Gaan ook best hoog enzo. ( deed ik op een lege camping in frankrijk :P )
ROFL beetje simpel, maar wel effectief _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik hoorr hier sommige mensen poraten over 7 bar in een fles met een fietspomp, maar dit red je toch NOOIT !!!? Probeer maar es je autobanden met een fietspomp op te pompen (dat is maar 2,5 bar) LUKT JE NOOIT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Vold schreef op 05 May 2003 @ 22:46:
Ik hoorr hier sommige mensen poraten over 7 bar in een fles met een fietspomp, maar dit red je toch NOOIT !!!? Probeer maar es je autobanden met een fietspomp op te pompen (dat is maar 2,5 bar) LUKT JE NOOIT !
Waarom niet? Ik kan mij autobanden flink vervormen met een fietspomp hoor :), trouwens, een normale racefietsband gaat ook 6 á 7 bar in, (ongeveer), en de pompen halen meestal de 10 á 12 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Vold schreef op 05 mei 2003 @ 22:46:
kuch, fietsband is al 2 a 3 bar, en met een beetje pomp kun je zelfs racebandjes oppompen die rond de 7 a 8 bar moeten, duz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:49
En voor de geinteresseerden, hier een simulatietool voor waterraketten. En nog meer info. En nog meer. En nog meer.

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53
foto's van een pet-fles raket installatie.
Op de flessen van coca cola kan je 20 bar zetten zonder problemen, je moet alleen wel zorgen dat je leidingen dat ook aan kunnen en je de fles van je af gericht hebt staan :P

en een goede compressor natuurlijk, oude koelkast of vriezer compressor's werken goed

mocht iemand meer foto's willen of detail's van deze installatie mail maar op r.smit(a)scouting.nl

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tabaqui schreef op 07 May 2003 @ 13:56:
foto's van een pet-fles raket installatie.
Op de flessen van coca cola kan je 20 bar zetten zonder problemen, je moet alleen wel zorgen dat je leidingen dat ook aan kunnen en je de fles van je af gericht hebt staan :P

en een goede compressor natuurlijk, oude koelkast of vriezer compressor's werken goed

mocht iemand meer foto's willen of detail's van deze installatie mail maar op r.smit(a)scouting.nl
Ik heb een tijdje geleden ook een topic gehad over luchtdruk raketten, en daarin werd mij door verschillende mensen verteld dat een PET-fles maar 1.5 bar of zo kan hebben hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, dat kreeg je als het goed was in de eerste les van Natuurkunde op de mavo! dus waarschijnlijk zal het wel makkelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:42
Waar doel je op? wat kreeg je in de eerste les natuurkunde? Hoeveel druk er op een colafles mag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:32:
[...]

Ik heb een tijdje geleden ook een topic gehad over luchtdruk raketten, en daarin werd mij door verschillende mensen verteld dat een PET-fles maar 1.5 bar of zo kan hebben hoor...
Hmm mijn ervaring is dat ze 10 Bar kunnen hebben, en dat was ook het maximum van de compressor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een koelkast pomp liggen.. >:) Strax ff uitprobeeren!

Misschien dat dit ook een goed idee is:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/luchtkanon_JPG.JPG

Het is een beetje het zelfde als een spudgun, alleen wat veiliger. Zou dit kunnen? Als je het kanon schuin omhoog houd, later erin laat lopen en lucht. En voorin de loop een projectiel stopt (bijvoorbeeld een aardappel ofzo).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kickje* weet iemand of dit zal lukken? Zoja, dan ga ik die nu maken.

Dit is ook nog een klein ontwerpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/golfbalkanon_JPG.JPG

-Je doet het water erin
-Je doet de golfbal erin
-En je pomp de lucht erin

En als het goed is schiet de bal er uit..ofniet?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:32:
[...]

wow je zou maar een volle fles cola laten vallen , ontploft ie meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 14:47:

[afbeelding]

-Je doet het water erin
-Je doet de golfbal erin

Enig idee hoe hard een golfbal is die ofwel recht naar beneden valt, ofwel recht op je af komt? Da's vragen om deuken in je schedel als je het mij vraagt... }:O

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 14:47:

[afbeelding]

-Je doet het water erin
-Je doet de golfbal erin

ik zou eerst je verzekering opschroeven, want als je met golfballen gaat schieten dan gaat er zeker weten wat behoorlijk mis, tenzij je ergens helemaal alleen op de hei staat.
(bovendien kosten golfballen wel redelijk wat, dus daarmee zou ik echt niet op de hei gaan staan schieten)

In principe zou het moeten kunnen werken ja, mits je een constructie bedenkt die de bal of anderssoortig projectiel lang genoeg vasthoudt om druk op te bouwen en dan in een keer loslaat. Als hij er los op ligt, dan gebeurt er niets anders dan dat de lucht langs de bal naar buiten stroomt :) Een golfbal is ook om die reden niet handig, omdat hij door de putjes die er in zitten nooit netjes luchtdicht zal afsluiten.

ps: een ventiel schrijf je nog steeds niet met een f maar met een v

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geluk hebt gaat er iets fout waardoor die golfbal in de buis blijft zitten, maar met een beetje pech komt ie er met enkele honderden kilometers per uur uit... En vliegt vervolgens enkele honderden meters verder. Of misschien nog wel verder... Een golfbal heeft maar weinig weerstand en kan heel erg hard gaan. Ik zou je sterk willen aanraden dit niet uit te proberen: De kans dat je er iemand mee vermoordt, zelfs op de hei, lijkt me onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

Probeer het liever met een tennisbal.
Begin met weinig druk, test (veilig) en bouw het wat op tot de gewenste snelheid/afstand/wat je maar wilt bereiken.
En gebruik trouwens wel zo'n zachte(re) tennisbal
Hmm,.. ik moet ineens aan carbid denken.
google zoekt naar carbid
Bijna hetzelfde principe maar nu ga ik mss weer te ver offtopic

I don't want no cake, I want me some pie!

Pagina: 1