Netwerk valt weg op 1 PC XP

Pagina: 1
Acties:

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 12:51
Al enige weken heb ik last van iets raars.
Zo nu en dan valt met complete netwerkverbinding weg. Wanneer ik de Pc reboot is alles weer voor elkaar. Tenminste voor een paar minuten.

Het maakt niet uit wat ik aan het doen ben op het netwerk, dus internetten, filmpje kijken.. het is gewoon ineens.. bam.. alles weg. niets meer pingen enz. enz..

Ik heb vanalles al geprobeerd zoals nieuwe netwerkkaart drivers e.d. maar niets helpt.

Mijn huisgenoten hebben nergens last van.

Systeem:
Destop
Win XP Pro (met alle updates e.d.) (zonder SP1)
Realtek netwerkkaart
ASUS V8420 videokaart
Creative DIgital 5.1 Soundcard
Abit moederbord
Logitec muis
Maxtor 30GB HDD
512 MB SDRAM

Ik heb een search gedaan op dit onderwerp en vond wel wat, maar nergens stond een oplossing bij.

De bekabeling lijkt goed in orde, daar het na een reboot weer werkt.

;(

Jullie enig idee

Verwijderd

Waarom heb je sp1 er niet op staan? (niet dat het hier waarschijnlijk wat mee te maken heeft, maar just wondering.

Valt je verbinding er ook uit als je niks met je netwerk doet?
Als je het via een router/switch doet, moet je ff opletten dat je hem niet in een kast ofzo hebt staan, want die dingen kunnen best warm worden

• Warfare
Ik heb SP1 er niet opstaan omdat het schijnt dat spellen daar minder snel op draaien.
Het gekke is dat wanneer de router problemen zou geven dat mijn huisgenoten er zeker last van hebben. Het netwerk valt er idd uit ook als er niets gebeurd... Gewoon tijdens filmpje kijken die op de server staat ofzo... Niets geks.

• Warfare
Vandaag nog even verder gecheckt. Het netwerk blijft wegvallen, alleen als ik de stekker uit mijn pc of router trek, en duw hem er terug in, dan doettie het weer.
Misschien brengt dit iemand van jullie dichter bij de oplossing. Iemand weet hoe dit kan of waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

En met ipconfig /renew (mits je dhcp gebruikt)
doettie het dan wel?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Het ligt waarschijnlijk aan de hardware/software van jouw pc. Je zegt zelf al dat de rest van de gebruikers geen last heeft van uitval, dus het netwerk zal wel deugen.
Een oplossing hiervoor heb ik zo niet, behalve dan dat je eens kunt proberen een andere netwerkkaart te installeren (liefst ook een ander merk als die voorhanden is). Werkt het dan nog niet, dan is het iets in Windows.

Mocht het aan je kaart liggen, probeer dan eens de instellingen hiervan te veranderen (bij 3Com heb je zo'n DOS tool waarmee je de instellingen direct op de kaart kunt wijzigen, weet niet of er ook zoiets voor Realtek is...)

[ Voor 23% gewijzigd door Postman op 29-04-2003 20:58 ]

Verwijderd

Misschien je netwerkkaart hard instellen op 10/100/half/full (duplex) en dan nog eens kijken?
Valt te proberen..

Verwijderd

Misschien ruis/een knip in je kabel? Probeer eens zo veel mogelijk uit de buurt van elektronische apparaten te blijven.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 20:58:
Misschien ruis/een knip in je kabel? Probeer eens zo veel mogelijk uit de buurt van elektronische apparaten te blijven.
Dan zou je packet-loss krijgen, geen disconnecties...
Pagina: 1