• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Een vriend van mij heeft sinds kort dus een IXUS v2. Hij heeft mij net een aantal foto's laten zien en da's niet normaal meer...
Het is niet bij Dagfoto's. Het is alleen bij dit soort party foto's...
enig idee wat deze jongen fout doet???

de EXIF van deze foto zei dat de sluitertijd 2 sec. was... 8)7
Hij stond op automaat...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/og4real/OG_live/Ixusv2.jpg

Iemand enig idee hoe dit komt??? die strepen van de lampen terwijl de rest scherp is???? :?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Vaag bij 2sec. sluitertijd schiet jij niet ff uit de losse hand redelijk scherpe fotos van dansende mensen ;)

• FireArrow
n00bs schreef op 29 April 2003 @ 00:09:
Vaag bij 2sec. sluitertijd schiet jij niet ff uit de losse hand redelijk scherpe fotos van dansende mensen ;)
Neej idd, ik vond 't ook al heeeeel vreemd (8>

Pleaze antwoorden waar ik iets aan heb en geen redenaties :X

[ Voor 13% gewijzigd door FireArrow op 29-04-2003 00:11 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
IK zeg dat alleen maar omdat anderen anders "misschien" met de domme redenatie komen dat je sluitertijd 2 sec. was ;)

Anyway heb je wel eens geprobeert "manual" stand alles in te stellen? zet bv 1 lamp in je kamer aan die niet al teveel licht geeft... Sluitertijd 1/8sec Diafragma op 4 oid (ik gok maar wat) ISO400 en beweeg wat met je camera rond je lamp...

• FireArrow
n00bs schreef op 29 April 2003 @ 00:16:
offtopic:
IK zeg dat alleen maar omdat anderen anders "misschien" met de domme redenatie komen dat je sluitertijd 2 sec. was ;)

Anyway heb je wel eens geprobeert "manual" stand alles in te stellen? zet bv 1 lamp in je kamer aan die niet al teveel licht geeft... Sluitertijd 1/8sec Diafragma op 4 oid (ik gok maar wat) ISO400 en beweeg wat met je camera rond je lamp...
Mee eens, maaar weet echt niemand wat we hieraan kunnen doen???
Manual nog nie geprobeert want die jongen heeft m pas net.

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
Wat hier gebeurt is een foto maken op de zgn "Slow" (zo heet het op mijn camera, Olympus E-10) stand van de camera. Hier word een lange sluitertijd én een flits gebruikt.

De flits zorgt voor de scherpe afbeelding van de mensen, en de bewogen weergaven van andere lichtpunten.

Kijk anders of je de instelling van de flitser kan aanpassen, zodat hij een kortere sluitertijd gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door liosnel op 29-04-2003 09:16 ]

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Deze camera staat gewoon verkeerd ingesteld. Ik heb ook een IXUS (V3). Zet hem eens gewoon op de dag+flits stand

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:00

M_V

Die vriend heeft hem op slow shutter gezet. Hierbij zet hij de lens eerst een tijdje open om de achtergrond, die niet te bereiken is met flits, in zich op te nemen. Vervolgens flitst hij kort om de voorgrond scherp te krijgen.

Ik vind het effect wel geslaagd eigenlijk, misschien moet hij de cam iets stiller houden, dan wordt het echt mooi.

[update]
Ik moet sneller tikken
[/update]

[ Voor 7% gewijzigd door M_V op 29-04-2003 09:24 ]

Verwijderd

Eeeen heeeel stille hand hebben of een standaartje :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Inderdaad, gewoon wat langer stilstaan. Als je flitst met een korte sluitertijd krijg je niet die bewegingen op de achtegrond, maar gewoon zwart en aan de voorkant wat hossende mensen die wel goed zijn belicht.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1