[HTML/Form]Value wordt niet meegegeven onder IE

Pagina: 1
Acties:

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hoi,

K'heb net ff zeeslag geschreven in php, alles doet het redelijk maar niet in IE.
Om de aangeklikte positie te bepalen gebruik ik:

HTML:
1
<input name='shot' type='image' src='i/water.png' value='16|12' alt='' />

Waarbij 16 de X waarde en 12 de Y waarde is, mozilla geeft die perfect mee ik split op | en alles gebeurt zoals het hoort.

Maar IE geeft het helemaal niet weer, ik heb al een ander scheidingsteken geprobeerd maar het lijkt wel of IE de get value gewoon helemaal niet meestuurt.

Bij mozilla zie je hem duidelijk in de url staan: shot=9%7C15
waarbij de %7C de hex voorstelling van de ascii waarde van | is.

Voor wie het zelf wil testen: zeeslag

If it ain't broken it doesn't have enough features

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Als je nou method="get" in je form tag zet?

En als dat niet werkt moet je met een javascriptje detecteren op welke geklikt is en de value daarvan in een input type="hidden" zetten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Apache schreef op 28 April 2003 @ 23:34:
Hoi,

K'heb net ff zeeslag geschreven in php, alles doet het redelijk maar niet in IE.
Om de aangeklikte positie te bepalen gebruik ik:

HTML:
1
<input name='shot' type='image' src='i/water.png' value='16|12' alt='' />

Waarbij 16 de X waarde en 12 de Y waarde is, mozilla geeft die perfect mee ik split op | en alles gebeurt zoals het hoort.

Maar IE geeft het helemaal niet weer, ik heb al een ander scheidingsteken geprobeerd maar het lijkt wel of IE de get value gewoon helemaal niet meestuurt.

Bij mozilla zie je hem duidelijk in de url staan: shot=9%7C15
waarbij de %7C de hex voorstelling van de ascii waarde van | is.

Voor wie het zelf wil testen: zeeslag
ja, leuk is dat he dat IE het net weer anders wil doen, en de x en y coordinaat meestuurd van waar je op het plaatje hebt geklikt (waar je in 99% van de gevallen geen moer aan hebt)?
Ik zou er gewoon een link van maken met daarin de x en y coordinaat als get-value.

Intentionally left blank

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Topicstarter
crisp schreef op 29 April 2003 @ 00:38:
[...]

ja, leuk is dat he dat IE het net weer anders wil doen, en de x en y coordinaat meestuurd van waar je op het plaatje hebt geklikt (waar je in 99% van de gevallen geen moer aan hebt)?
Ik zou er gewoon een link van maken met daarin de x en y coordinaat als get-value.
Klopt, zo werkt het maar is dat wel volgens de standaard, ik bedoel, waarom heeft alles dan een value en waarom werkt die bij image niet, of moet er niet meer achter zoeken dan microsoft logica?

[edit]
De image was wel handig omdat ik dan ook de radiobuttons value automatisch meekreeg, dit moet nu dus allemaal via javascript.

En mozilla geeft OOK de x en y coordinaat voor een serverside image map, dus waarom niet beide.

[ Voor 18% gewijzigd door Apache op 29-04-2003 11:13 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

crisp schreef op 29 April 2003 @ 00:38:
[...]

Dat komt omdat input type=image origineel bedoelt is als serverside imagemap. Dan zijn coords toch wel handig :)