[alg] ongewenste programma's/processen/services

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Misschien dat dit een wat te algemeen topic is, maar veel mensen zouden er wat aan kunnen hebben.

Ik heb een paar weken geleden windows (win2k) overnieuw geinstalleerd. Voorheen was alles okee; pc was eigenlijk altijd vrij clean. Na de nieuwe installatie is er echter vanalles aan de hand: trojans, spyware, vage menu bars in IE enz.

Nu heb ik echt niks geks gedaan; ik weet dat je bij bepaalde sites niet zomaar op 'ja' oid moet klikken en ben met dit soort dingen dan ook altijd heel voorzichtig.
Ad-aware haalt elke dag wel een aantal processen weg en het register heeft ook elke dag een verdachte key of 10 erbij.

Nu is mijn vraag wat ik allemaal open heb staan waardoor er constant nieuwe troep bijkomt? Ik heb geen open shares zover ik weet en eigenlijk ook geen vreemde software draaien. Wat kan dit dan zijn?

edit:
misschien kan 'n mod ff een duidelijkere titel verzinnen...

[ Voor 7% gewijzigd door Limhes op 28-04-2003 23:15 ]

Verwijderd

Misschien moet je de beveiligings instellingen van IE wat hoger zetten....

• Limhes
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:18:
Misschien moet je de beveiligings instellingen van IE wat hoger zetten....
Ik kan me niet voorstellen hoe er van die wazige proggies door IE naar binnen kunnen sluipen :?

Verwijderd

ActiveX componenten kunnen dat, als je je beveiligings instellingen op laag hebt staan wordt je niet gevraagd of die uitgevoerd mogen worden.

• Limhes
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:28:
ActiveX componenten kunnen dat, als je je beveiligings instellingen op laag hebt staan wordt je niet gevraagd of die uitgevoerd mogen worden.
Ik had de beveiliging op medium staan, dus daar kan het niet echt aan liggen lijkt me...
Ik blijf dit heel erg vaag vinden.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
edit:
misschien kan 'n mod ff een duidelijkere titel verzinnen...
Dat mag je zelf even doen. Geef je nieuwe titel maar door via topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif)

Verder: Windows Operated Systems -> Software Algemeen, het gaat namelijk om "programma's/processen/services" die niet van windows zelf zijn (tenzij je windows als ongewenst beschouwt :+)
Pagina: 1