Toon posts:

[geheugen] Kingston Reg. ECC CL2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil m'n Asus A7M266-D uitbreiden qua geheugen. Ik heb nu 1 plankje "Apacer 512MB PC2100 Registerd ECC Cas2" wat ik zonder problemen op 2-2-2 draai.

Nu wil ik uitbreiden naar 1,5GB maar dit geheugen kan ik nergens meer vinden in een online-shop. Dus moet ik iets hebben wat ik er bij kan stoppen (2x 512MB) maar wat wel compatible is.

Ikke zoeken. Kom ik bij Salland Aut. het volgende tegen:
Kingston 512Mb DDR PC2100 CAS2.5 ECC Registered (KVR266X72RC25/512)
Nou, klint goed maar ik snapt die "CAS2."5 niet. Hoe kan iets nou Cas 2.5 zijn ? Het is toch 2 of 3 maar niet "twee en een half" ?

Kent iemand dit geheugen mischien en kan ik het ook op 2-2-2 draaien.

Op de tweakers geheugenshop en op wat andere online winkels vond ik ook nog dit:
Art.no: D1D266R07264 / Dane-Elec 512 MB ECC REGISTERED DIMM PC2100
Zou dit geschikt zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 22:54 ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
CAS Latency
CL. Het aantal kloktikken dat nodig is om de juiste kolom te selecteren van de rij (page) die in de Sense Amps zit en de inhoud naar de latch te transporteren alwaar de data beschikbaar is voor de geheugencontroller. Hoe lager het aantal kloktikken hoe beter (want minder wachttijd). In de SPD staat de juiste instelling, maar het kan ook in het BIOS met de hand worden ingesteld: 2, 2,5 of 3.

Bron: Technische PMG FAQ: Geheugen

Staat nog veel meer over geheugen in deze topic!

mcb1

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De CL kan in het geval van DDR geheugen een halve tik tellen omdat zowel de op- als neergaande klokflank data kan transporteren. Zo kun je dus op 2,5 kloktik komen (op-neer-op-neer-op) :)
Wat het geheugen betreft, ik zie niet waarom die Dane-Elec DIMM niet met je huidige DIMM zou kunnen samenwerken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Kee, heb de Kingston besteld. Thanks for the info.