Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
MSI bordje met Intel 845GE chipset...type weet ik zo 123 niet, vriend van me heeft hem net aangeschaft bij MyCom en is er erg tevreden over, goede performance...alleen geen AGP 8x ondersteuning...is enige minpuntje tot nu toe.
Verwijderd
ASUS P4PE zou ik zeggen, lekker stabiel bordje, ook een van het best verkopende geloof ik .
Alleen net als de MSI hierboven geen AGP 8x. En de RAID controller is SATA, moet je met dongles gaan werken (of SATA HDD's kopen).
Maar hij is er ook zonder RAID. Misschien de nieuwe ASUS P4C800 interessant? FSB van 800 MHz en AGP 8x. Weet alleen niet hoe het bord in de praktijk nou echt draait.
Alleen net als de MSI hierboven geen AGP 8x. En de RAID controller is SATA, moet je met dongles gaan werken (of SATA HDD's kopen).
Maar hij is er ook zonder RAID. Misschien de nieuwe ASUS P4C800 interessant? FSB van 800 MHz en AGP 8x. Weet alleen niet hoe het bord in de praktijk nou echt draait.
BalusC in "Dit graag lezen eer je een topic opent"Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
Zie hiertoe ook de Technische PMG FAQ en Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen.
Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen ook onder
Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:
• check de specs/info op websites van desbetreffende fabrikanten
• hier kun je veel specifieke info over chipsets/CPU's terugvinden (onder Hardware)
• kies evt CPU-, chipset-, geheugen- en/of mobofabrikant die je het meest aanspreekt
• zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig
• struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen
• vergelijk de prijzen op de Pricewatch
• weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af
• maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze
Tip: zie ook de volgende artikelen
Tweakers.net Best Buy Guide
Wat past bij elkaar? cpu/mobo/ram
oh en sorry dat ik het moet zeggen
[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 28-04-2003 23:10 . Reden: bla, vage html :) ]
Zie G33rt
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()