Club3d ATI radeon 9500 3d=zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:22
Hallo ,

Heb sinds vandaag een Club3d ATI Radeon 9500np .

Leuk kaartje :).

Ik ingebouw , format C: , verse windows XP pro installatie met SP1 , ik installeer drivers van het cdtje ,vervolgends 3dmark 2001 , .

Ik laad 3dmark 2001 , ik klik op beschmark , dan krijg je het schermpje je te zien van Loading Game 1 Car chasing , dan is tie klaar met laden , dan krijg ik zwart beeld. :| , dan kan ik alleen nog maar resetten.

Ok , ik nieuwe Catalist 3.2 er in gezet , zelfde probleem .

Ik VIA drivers er op gezet , nog steeds probleem.

Ik weer schone windows installatie gedaan , andere Catalist , van 2.3 tot 3.2 , bij geen een van alleen werkt het ,

via vanaf 4.36 tot 4.46 geprobeerd , werkt ook allemaal niet.

I kweer format C: . windows 98SE er in , catalist 3.2 er in , start 3dmark 2001 , werkt perfect, haalde 9250 punten.

Ok , ik weer windows XP , Catalist 3.2 , geen via , werkt nog niet.

verschil met DX 8.1 en 9 maakt ook niet uit.

Windows 2000 krijg ik het ook niet aan de praat.

M`n spellen doen het ook niet , alles eindigt in zwart beeld en m`n monitor lichtje gaat erbij knipperen.

Ik word er helemaal gestoord van , iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Gebruik eens andere (geupdate) drivers van bijvoorbeeld de site van club3d, omdat je het probleem in win2000 en winxp hebt, zou ik zeggen dat de win2k based drivers op de cd gwoon brak zijn :)

(Zo goed Scatman :p)

[ Voor 83% gewijzigd door domi235 op 28-04-2003 22:43 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

tis echt geen refrehsrate fix oid ?? (wacht gewoon eens een minuut of 2.. en kijk of de monitor dan weer aangaat)

[ Voor 52% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-04-2003 22:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

Scatman_II

R9500 Pro >:)

-DomiNator- schreef op 28 april 2003 @ 22:36:
Gebruik je hierbij steeds de originele drivers van de cd?

MAW: gebruik eens andere (geupdate) drivers van bijvoorbeeld de site van club3d, omdat je het probleem in win2000 en winxp hebt, zou ik zeggen dat de win2k based drivers op de cd gwoon brak zijn :)
Lezen :? [edit: veel beter, sorry, wil ook geen mierenneuker lijken, maar ik d8 het staat er zo duidelijk in ;) ]
Tutti-frutti schreef op 28 April 2003 @ 22:37:
tis echt geen refrehsrate fix oid ?? (wacht gewoon eens een minuut of 2.. en kijk of de monitor dan weer aangaat)
Bij mij waren de problemen eerst wel opgelost als ik de refreshrate fix gebruikte, als ik dat niet deed wou 2001SE gewoon niet draaien... [ was trouwens met een Radeon 8500 retail ]

Met deze 9500 pro kan ik 3dmark 2001SE ook niet draaien, ook niet na de refreshfix....
eigelijk beter: Ik kan em niet MEER draaien... Sinds winXP d'r opnieuw opstaat.

3dmark 2003 wil wel gewoon hier, draai die anders :)
[edit]
Shit, ik lees dat je games et ook niet doen... Maakt het wel klote dan... Begint zolangzamerhand wel erg op een fabricage fout te lijken..

[ Voor 60% gewijzigd door Scatman_II op 28-04-2003 22:45 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hmm.. verschillende drivers, verschillende OS-en.. blijft weinig anders over dan een BIOS update (voor je moederbord en voor de kaart). Als dat niet helpt test de kaart dan eens in een andere pc, als hij daarin ook niet werkt kan je hem beter terugsturen, DOA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Pollewob schreef op 28 April 2003 @ 22:43:
Hmm.. verschillende drivers, verschillende OS-en.. blijft weinig anders over dan een BIOS update (voor je moederbord en voor de kaart). Als dat niet helpt test de kaart dan eens in een andere pc, als hij daarin ook niet werkt kan je hem beter terugsturen, DOA :)
dat is het leuke , in windows 98SE werkt tie perfect , spellen , 3dmark 2001 , 2003 alles doet het dan gewoon 8)7

Edit --> heb al nieuwste bios voor mobo , en voor vid kaart kan ik geen andere vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Galaxis op 28-04-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
we gaan het nog vager maken.

Ik heb voor de gein bij 3dmakr 2001 , game 1 tot en met 4 uitgeklikt , de rest doet ie wel , fill rate , polygon count , doet ie allemaal wel 8)7

Nu nog vager , Nature in 3dmark 2001 doet het ook , schommet tussen de 40 en 90 fps

[ Voor 20% gewijzigd door Galaxis op 28-04-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem had ik nou ook...had het gepost in de topic

Radeon problemen met 3D Mark 01 SE,
jammer genoeg weinig replies gehad. :/

Ik had uit een oudere topic uit januari dit jaar gelezen dat de 9700 pro dit probleem had bij VIA chipsets...waaronder mijn Asus A7V8X.

Als oplossing werd genoemd: de VIA 4in1 drivers NIET installeren.
Dit heb ik gevolgd...en geen lockups of zwart beeld meer in 3D Mark 2001SE..
ging echter iets achteruit in marks...maar ja...hij draait iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:23:
Dit probleem had ik nou ook...had het gepost in de topic

Radeon problemen met 3D Mark 01 SE,
jammer genoeg weinig replies gehad. :/

Ik had uit een oudere topic uit januari dit jaar gelezen dat de 9700 pro dit probleem had bij VIA chipsets...waaronder mijn Asus A7V8X.

Als oplossing werd genoemd: de VIA 4in1 drivers NIET installeren.
Dit heb ik gevolgd...en geen lockups of zwart beeld meer in 3D Mark 2001SE..
ging echter iets achteruit in marks...maar ja...hij draait iig :)
Uuh , dat klint leuk , maar via zit al standaard in XP ingebakken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op 28 April 2003 @ 22:35:

via vanaf 4.36 tot 4.46 geprobeerd , werkt ook allemaal niet.
uhm...ik bedoel dat je de viadrivers niet van je cdrom moet installeren...en ook niet de bovenstaande..

dus die standaard in xp zitten alleen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 01-10 02:33

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook zoiets met m'n Club3D Radeon 9500 64MB non-pro... Onder Win98 lijkt alles perfect te lopen, maar onder Win2K (geen SP) of WinXP (SP1) is het 1 en al gezeik. Onder Win2K ging bij zowel UT2K3 als NFS:Hot Pursuit 2 het beeld op standby zodra je het spel startte, Battlefield klapte na 5 min terug naar de desktop... Dus WinXP geinstallt (ik ben maar wat met OSsen aan het kloten, ik had eerst Win98), half-life erop gezet en nu hier weer gezeik mee. Win98 / ME compatible mode aan, beeld op standby, komt na een tijdje terug, wil je de game starten, alsnog monitor op standby... Ik word er ziek van.

Ik zal eens even proberen of het dan wel met m'n Viper 2 werkt... Ik weet nou niet wat ik weg moet gooien, die Radeon of Win2K/XP.

[edit]
Ok, ik kan zo Half-life uitproberen... Waar ik trouwens al de hele tijd last van had was dat het beeld van die Radeon op 1024*786 (niet op 800) zo onrustig aandeed. Refresh rate stond goed, maar de eerste uren dat ik die kaart had trilde het zelfs als een gek!

[edit2]
Zo, met m'n Viper 2 startte half-life meteen :D. Maar toen ik terug naar het menu wou kreeg ik een soort BSOD... Windows has stopped vanwege een DLL die deel uitmaakt van de driver voor die Viper 2...

Grrrmmbl..

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 28-04-2003 23:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat het probleem bij de videokaart zit..maar eerder bij de moederbord
anders tog maar je bios updaten van je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:37:
ik denk niet dat het probleem bij de videokaart zit..maar eerder bij de moederbord
anders tog maar je bios updaten van je mobo
eerst topic lezen...
Het werkt perfect onder win98, en niet onder winXP.
Een bios update lost dat niet op.
Het probleem zal em inderdaad in de VIA 4-in-1 zitten.
In '98 zitten deze niet, in XP wel, das een verschil wat het dus blijkbaar uit kan maken.
Best wel balen, want daar betaal je niet dat geld voor, om altijd in win98 voor spellen te moeten booten.
Als je al de schijfruimte hebt om dual boot te draaien, maar das tegenwoordig meestal wel het geval :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd ff de MOBO-BIOS updaten, dat is tenslotte zo gebeurd.
Ik had trouwens een beetje een soortgelijk verhaal met mijn Club3D 9500np, maar alleen als ik hem patchte met de softmod naar een 9700. Ook een zwart scherm en daarna niks. Een aantal van die demos van ati zelf werkte wel, maar het zag er niet helemaal goed uit. Het zou dus nog steeds best aan je kaart kunnen liggen.... (is dit logisch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
hij word nu nog fraaier

Q3 geinstalled , draait nu ineens wel }:O , niet al te veel fps , maar het draaait , ik Ut2kl3 er op gezet , wil gaan spelen gijrs beeld , allemaal vakjes er doorgeen met adnere kleur , pc vaast.

Duis opengl games werken wel . en direct3d niet.

Volgens mij is de kaart perfect maar wil m`n moederbord niet echt mee werken , en ik heb al de nieuwte bios ervoor en er is ook nooi een andere voor gekoem n ,geen updates ofzow :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 28 April 2003 @ 23:48:
hij word nu nog fraaier

Q3 geinstalled , draait nu ineens wel }:O , niet al te veel fps , maar het draaait , ik Ut2kl3 er op gezet , wil gaan spelen gijrs beeld , allemaal vakjes er doorgeen met adnere kleur , pc vaast.

Duis opengl games werken wel . en direct3d niet.

Volgens mij is de kaart perfect maar wil m`n moederbord niet echt mee werken , en ik heb al de nieuwte bios ervoor en er is ook nooi een andere voor gekoem n ,geen updates ofzow :Z
K7VTA3 staat in je specs? Da's toch een Via KT333 plank?

Die moet dat makkelijk aankunnen. Volgens mij heb je ongeveer hetzelfde probleem als ik.

Half-life werkt zo te zien prima met m'n Viper 2 zolang ik niet probeer terug te gaan naar het menu.

Dus wat betreft OS/vidkaart werkt zo ongeveer iedere combo, behalve Radeon + Win2K/XP. Ik weet helaas ook geen oplossing..

[edit]
Hehe, zo. Op m'n Viper 2 werkt Half-life, tot ik in het water spring (Hazard course) in OpenGL, dan crasht Half-life.

Heb net D3D gedaan... Woei, nu werkt alles perfect :D. Hele Hazard Course afgemaakt, kan in en uit het menu... De eerstevolgende die zegt dat de driversupport van de S3 Savage 2000 voor WinXP brak is krijgt van mij 10x de laatste Catalyst op z'n hotmail inbox :+.

Ik zal eens kijken of die Radeon onder Win98 eigenlijk Half-life kan draaien en een tabelletje maken..

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
OK
Ben er weer
net weer format gedaan.
win98SE er in geramd.

Standaard drivers cd , geen VIA

is 9056 punten in 3dmark 2001

VIA drivers in = crash

Vaag , want met mijn oude Radeon 8500 heb ik nooit problemen gehad.

Morgen weer format doen , en dan windows ME proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 29 April 2003 @ 00:44:
net weer format gedaan.
win98SE er in geramd.
Daarom heb ik nou 2 hd's, lekker makkelijk switchen :7
Standaard drivers cd , geen VIA

is 9056 punten in 3dmark 2001

VIA drivers in = crash

Vaag , want met mijn oude Radeon 8500 heb ik nooit problemen gehad.

Morgen weer format doen , en dan windows ME proberen :Y)
Vreemd, het moet toch ook onder WinXP werken. Radeon + WinXP is toch niet zo'n vreemde combo :?

Ff tabel bouwen van Half-life :

Wat werkt?Club3D Ati Radeon 9500 non-pro 64MBDiamond Viper 2 / S3 Savage 2000
Win98Go!Go!
W98 + Via 4-in-1 4.43Go!Go!
Win2KOngetest, vermoedelijk no-go aangezien haast geen enkel spel het deed (hele Radeon functioneerde erg slecht)Go!
WinXPNo-go!Go!

Da's dus duidelijk... Win2K/XP + Radeon = no-go :(

Nu nog een oplossing :P. Alleen vreemd dat bij jou Win98 ook crasht zodra je Via 4-in-1 erop zet..

Dit moet ik dan ook maar in een grote Radeon topic zetten... Ik wil hier ook wel een oplossing voor, wou ik eens serieus WinXP gaan proberen, draait die Radeon er voor geen meter onder...

Je 3Dmark is trouwens een tikkie laag, met zowel Win98 als WinXP haal ik in 3Dmark03 bijna 2500 punten en in 3Dmark2K1SE onder WinXP 9612 en onder Win98 + Via 4-in-1 nu 9541, en jij had "maar" 9250 in Win98. Nou is dat verschil op zich nog niet heel boeiend, maar jij hebt ook nog betere specs dan ik. Jij hebt een ECS k7vta 3 + XP1900+ en 512MB DDR, en ik een MSI KT3 Ultra + XP1800+ en 256MB DDR. Toch even de helft van het geheugen en een iets langzamere cpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
heb je een USB toetsenbord en usb muis? Als dat zo is moet je ff in de bios een paar dingen veranderen bij powermanagement. Alles wat met usb te maken heeft.

[ Voor 61% gewijzigd door QSYS op 29-04-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

onkruid71 schreef op 29 April 2003 @ 08:45:
heb je een USB toetsenbord en usb muis? Als dat zo is moet je ff in de bios een paar dingen veranderen bij powermanagement. Alles wat met usb te maken heeft.
Ik iig niet, alleen maar PS/2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
onkruid71 schreef op 29 April 2003 @ 08:45:
uuh ? ik vat hem niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
Da's dus duidelijk... Win2K/XP + Radeon = no-go
Das dus puur gelul!! |:(
Ik heb XP met SP1 en het werkt hier als een trein.. Radeon 9700 PRO...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Heb je een geaard stopcontact?? Ik zie ook dat je een 300 Watt voeding hebt, misschien te weinig :? of misschien onstabiel. Probeer een andere, als je die voor handen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 29 April 2003 @ 14:40:
[...]

uuh ? ik vat hem niet....
Ik eigenlijk ook niet, maar ik heb toch alleen maar PS/2 meuk.
Saeverix schreef op 29 april 2003 @ 14:46:
[...]

Das dus puur gelul!! |:(
Ik heb XP met SP1 en het werkt hier als een trein.. Radeon 9700 PRO...
Ik weet ook wel dat het zou moeten werken, maar wou je beweren dat ik uit m'n nek lul als ik zeg dat Half-life crasht onder WinXP? |:(

Natuurlijk zijn er genoeg mensen met die combo waar het wel werkt, maar waarom bij mij dan niet...
htol schreef op 29 April 2003 @ 14:49:
Heb je een geaard stopcontact?? Ik zie ook dat je een 300 Watt voeding hebt, misschien te weinig :? of misschien onstabiel. Probeer een andere, als je die voor handen hebt ;)
Niet geaard (kan ook niet, en aan de verwarming aarden is niet slim geloof ik :D). Mjah, de voeding vroeg ik me ook al af. Ik zal ff een 200watt AT voeding erbij pakken en m'n 2de HD + externe power connector Radeon aan die voeding hangen.

Blijft het vreemd natuurlijk dat onder Win98 alles goed werkt, misschien is Win98 zuiniger met energie :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htol schreef op 29 April 2003 @ 14:49:
nee niet weer het standaard gezwets van een 300 Watter is te weinig alsjeblieft zeg
tenzij het een dual bak is met een lading harddisken moet deze voeding voldoen.

hij werkt toch onder 98SE neem aan dat dit besturingsysteem niet ineens minder vermogen pakt als win2k oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 14:58:
[...]

nee niet weer het standaard gezwets van een 300 Watter is te weinig alsjeblieft zeg
tenzij het een dual bak is met een lading harddisken moet deze voeding voldoen.

hij werkt toch onder 98SE neem aan dat dit besturingsysteem niet ineens minder vermogen pakt als win2k oid
Zoiets dacht ik ook al... Maarja, iedere voeding kan brak zijn. Deze niet, want m'n Radeon + 2de HD aan een andere voeding maakt geen verschil.

Wat er precies gebeurt als ik Half-life onder WinXP start :

Beeld gaat op standby, komt na zo'n 10-15 sec weer terug en ik zie het introfilmpje in 256 kleuren (op 640*480 ofzo, want het is niet helemaal fullscreen en de rest van het beeld is zwart). Op de voorgrond staat deze melding :
Windows - System error

Microsoft Windows detected and recovered from a device failure. Please save your work and reboot to restore full functionality.
Ah, nu kan ik wel Hazard Course starten onder WinXP... Maar toen ik terug ging naar het menu kreeg ik 16 kleuren voor m'n kiezen... Terug in Windows nog steeds 16 kleuren.

Trouwens, misschien een oplossing voor Galaxis : in WinXP staat in %windir%\system32 de file VIAAGP.sys. Zet die file eens op je desktop ofzo, ergens waar WinXP 'm niet kan vinden en zorg dat ie niet uit je driver cache of dat soort onzin word gerestored. Reboot en probeer nog eens wat spellen ofzo..

[ Voor 51% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
woei, heb windows ME !! er op gezet.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6405586

10004 punten ZONDER via drviers , zodra ik via drivers instaleer heeft ik zwart beeld 8)7

Dus volgens mij is mijn mobo plank incompatile met mijn nieuwe vid kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 29 april 2003 @ 15:31:
woei, heb windows ME !! er op gezet.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6405586

10004 punten ZONDER via drviers , zodra ik via drivers instaleer heeft ik zwart beeld 8)7

Dus volgens mij is mijn mobo plank incompatile met mijn nieuwe vid kaart.
Geloof ik nooit... Is mijn MSI KT3 Ultra dan ook niet compatible met m'n Club3D Radeon 9500? Sure :Z

Zet eens in je bios Fast-writes e.d. uit, en stel AGP1x in. Zal ik zo ook even proberen...

Leuke 3Dmark trouwens, ik scoor beter in Car Chase, jij beter in Dragothic, ik weer beter in Lobby en jij beter in Nature :o

En heb je dat met VIAAGP.sys verwijderen al geprobeerd (onder Win9x heet deze file Viagart.vxd). Verwijder anders Viagart.vxd eens.

edit:

AGP settings in bios halen hier geen ruk uit... Ik ga die HD met WinXP en m'n Radeon verkassen naar m'n P3 systeem. Kan ik meteen testen of WinXP het slikt als het zomaar opeens in een ander systeem moet opereren >:)

Als het in m'n P3 wel werkt dan eeuhm... eeuhm..

7(8)7

Ok ik ga testen ;)

[edit2]
Ik heb het 20x gezegd voor ik überhaupt WinXP had, nog 10x toen ik het geinstallt had, en ik zeg het nog eens : WinXP zuigt!

Ik had de HD met WinXP en die Radeon in m'n P3 gehangen en zet de boel aan... WinXP komt met een melding dat er iets heel ergs gebeurt is en vraagt of ik in safe mode wil starten... Nee dat wil ik niet, normale mode, gaan met die hap. Een paar tellen later reboot, zonder aankondiging...

Nogmaals dezelfde vraag. Laatste goede configuratie dan maar. Paar tellen later... Reboot.

Goed dan, jij je zin! Safe mode!

Paar tellen later...

Reboot :|

Ik voel me een meeloper om dat WinXP te draaien, puur en alleen de enige reden dat ik WinXP probeer te draaien is omdat iedereen het draait en er dus wel iets goeds in MOET zitten... Maar het richt alleen maar ellende aan hier |:(

Ik wil Windows 98 terug :'(

[ Voor 60% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
OK mense. , het ligt dus aan de combinatie vid kaart en mijn mobo.
maar i kwil dus geen nieuw mobo aanschaffen

Wat wij weten : ,Windows 98SE en windows ME werken perfect ZONDER via drivers.

Echter als ik windows XP zit /install :P ,dan heb ik zwartt beeld.

Nou weet ik dat er in WinXP al standaard via drivers zitten , hoe kan i kdeze er uit slopen en dan toch gamen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 29 april 2003 @ 21:23:
OK mense. , het ligt dus aan de combinatie vid kaart en mijn mobo.
maar i kwil dus geen nieuw mobo aanschaffen

Wat wij weten : ,Windows 98SE en windows ME werken perfect ZONDER via drivers.

Echter als ik windows XP zit /install :P ,dan heb ik zwartt beeld.

Nou weet ik dat er in WinXP al standaard via drivers zitten , hoe kan i kdeze er uit slopen en dan toch gamen :?
Dat had ik al gezegd. Lees maar terug. VIAAGP.sys. De rest van de Via drivers (IDE enzo) zijn niet boeiend hiervoor, alleen VIAAGP.sys kan er wat mee te maken dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 29-04-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
W3ird_N3rd schreef op 29 april 2003 @ 22:05:
[...]

Dat had ik al gezegd. Lees maar terug. VIAAGP.sys. De rest van de Via drivers (IDE enzo) zijn niet boeiend hiervoor, alleen VIAAGP.sys kan er wat mee te maken dan.
heb ik geprobeerd ,maar dat klote ding zet die viaagp.sys iedere keer trug , ik krijg hem ér niet defifitief uit gehaald :S . kan je effe uitleggen hoe dat moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 29 april 2003 @ 22:08:
[...]

heb ik geprobeerd ,maar dat klote ding zet die viaagp.sys iedere keer trug , ik krijg hem ér niet defifitief uit gehaald :S . kan je effe uitleggen hoe dat moet ?
System restore oid was dat. Bij mij is het nu zo onderhand wel uitgeschakeld geloof ik.. Ik vond wel een manier om toch files weg te krijgen : maak een file aan genaamd "filename_maakt_niet_uit.txt", of iets anders. Verwijder/verplaats van VIAAGP.sys en hernoem je zojuist gemaakte .txt file SNEL naar VIAAGP.sys.

System restore durft niet te overwriten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
W3ird_N3rd schreef op 29 april 2003 @ 22:17:
[...]

System restore oid was dat. Bij mij is het nu zo onderhand wel uitgeschakeld geloof ik.. Ik vond wel een manier om toch files weg te krijgen : maak een file aan genaamd "filename_maakt_niet_uit.txt", of iets anders. Verwijder/verplaats van VIAAGP.sys en hernoem je zojuist gemaakte .txt file SNEL naar VIAAGP.sys.

System restore durft niet te overwriten :Y)
ok , hij is er uit , maar werkt nog niet in XP

Ik zit nu nog steeds gedwongen in windows ME , zonder via drivers , en dat is BRAK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 30 april 2003 @ 00:08:
[...]

ok , hij is er uit , maar werkt nog niet in XP

Ik zit nu nog steeds gedwongen in windows ME , zonder via drivers , en dat is BRAK
Hier werkt het evenmin :|

Maar ik ben nu een HD van 6GB aan het formatten, die gooi ik zo met WinXP in m'n P3 en dan gooi ik die Radeon daar ook in. Als het dan nog niet werkt is die kaart echt brak...

We zoeken gewoon verder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Ik ben trouwens wel benieuwd of er (veel) meer mensen zijn met dit probleem. 2 dezelfde kaarten die eenzelfde probleem hebben waar ik eerder nog nooit van gehoord had. Misschien een slechte serie ofzo. Zeg het even als je met hetzelfde probleem zit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Pollewob schreef op 30 April 2003 @ 00:38:
Ik ben trouwens wel benieuwd of er (veel) meer mensen zijn met dit probleem. 2 dezelfde kaarten die eenzelfde probleem hebben waar ik eerder nog nooit van gehoord had. Misschien een slechte serie ofzo. Zeg het even als je met hetzelfde probleem zit dus :)
Helemaal hetzelfde is het alleen vreemd genoeg ook niet. Win98 + Via 4-in-1 werkt bij mij ook nog, en onder WinXP werken een aantal spellen wel en een aantal niet. NFS:HP2 doet het onder WinXP weer niet...Half-life dus ook niet..

Niet echt handig, bij ieder spel dat je installeert zit je weer te peinzen of het nou wel zal gaan draaien :(. Je koopt een nieuwe videokaart om daar van af te zijn..

[edit]
Ik heb nu die HD van 6GB geformat, in m'n P3 gedaan en WinXP erop gezet. Radeon 9500 erin, en Half-life werkt... Iig, tot ik terug wil naar het menu : dan wordt het beeld zwart (zal zo nog eens even wat langer wachten om te zien of het terugkomt in 16 kleuren, maar volgens mij stond ie echt vast). Maar hij loopt in ieder geval al verder dan in m'n Athlon : ik zie gewoon het menu en kan gewoon spelen.

3Dmark2K1SE werkt trouwens ook... 5631 3Dmarks, best aardig voor een P3 733 met 256MB volgens mij :)

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2003 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Maakt het wat uit als je EERST de VIA-drivers installeert en daarna pas je videkaart-drivers ?
Iig draait hier een radeon 8500 met! XP, welke VIA ik ook doe, hij doet het. (vanaf 4.43 dan)
Fast-writes kan je bete uit zetten, dit werkt vrijwel nooit goed zegt men....
En zoveel faster word ie er ook niet van :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit had ik ook met m'n Radeon 9500 64MB. Ik heb toen m'n nieuwe mobo ook gelijk maar ingebouwd en windows opnieuw geinstalleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Erik1 schreef op 30 April 2003 @ 09:39:
Dit had ik ook met m'n Radeon 9500 64MB. Ik heb toen m'n nieuwe mobo ook gelijk maar ingebouwd en windows opnieuw geinstalleerd :P
en toen was het probleem weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Woei , ik heb net een amat gebeld , ik ga hem zo in zijn systeem testen met een schone windows install.

Ik houd jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ik zit nu bij mijn maat.

met een :

Shuttle AK35GT2R
XP 2000+
256 ddr

Windows XP + SP1
Dx 9
Standaard drivers cdtje

geen oc

En het werkte perfect , dyus het lligt aan de combinatie moederbord en videokart

buij mij thuis

-----------------------------Grote edit.----------------------------------------

System specs nogmaals.

Schuttle AK35GT2r Via kt333
Xp 2000+
256 ddr Elixer
onbaord geluid.
IBM 80Gb 7200rpm

Ok , we hebben verschillende tests gedaan. Dat alles onder een schone instalatie van Windows XP met service pack 1 en DirectX 9

3D Mark 2001
-------------------

Standaard video drivers van bijgeleverde cd
Nieuwste via (4.46)
Videokaart overgeklot naar 335/310 mhz

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6410776

10445

----

Catalist 3.2
Via 4.46
Videokaart 340/310 mhz

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6410827

10378

3DMARK 2003---
----------------

Catalist 3.2
Via 4.46
Videokaart 334/306 mhz

http://service.futuremark.com/compare?2k3=680528

2868

Conclusie

Hierbij kan ik dus de conclusie trekken dat het aan de combinatie mobo/videokaart ligt.

Alle mensen bedankt voor de reply`s en de hulp.

[ Voor 70% gewijzigd door Galaxis op 30-04-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker. Monologen lezen is zo saai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De vraag is alleen wat ik nu moet... Op m'n P3 werkt het allemaal wel geloof ik, dus het lijkt hier ook de combo mobo+vidkaart.

Ik DACHT dat het dus misschien de KT333 chipset was, maar die Shuttle waar je in getest hebt heeft dus ook een KT333.... Hebben we nog geen oorzaak.

Ik ben wel aan een nieuw mobo toe (ECS L7S7A2 :9~) maar ik ben geldloos :(.

Zit ik met een Radeon die ik dus maar half kan gebruiken? ;( Op aanraden van Pollewob had ik trouwens het bios van die MSI KT3 Ultra nog geflasht, toen was m'n muisaanwijzer zelfs helemaal vernaggelt, en 3D werd... Eeuhm..

De 3D was het best te omschrijven als : " :r ". Nu weet ik het ook niet meer nee :(

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 30-04-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
OK , ik heb een vraagje

Willen de mensen die een Club3d ATI Radeon 9500 64mb ddr NON-PRO

hebben , waar het gewoon perfect werkt.
even vermelden welk moederbord zij gebruiken.

want ik wil een nieuwe aanschaffen maar wil er zeker van zijn dat het dan wel werkt.

en heeft er effe een e-mail adres van ECS ?

want dan kan i keffe vragen of ze een bios update kunnen maken voor me :P

[ Voor 19% gewijzigd door Galaxis op 01-05-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 01 mei 2003 @ 00:10:
OK , ik heb een vraagje

Willen de mensen die een Club3d ATI Radeon 9500 64mb ddr NON-PRO

hebben , waar het gewoon perfect werkt.
even vermelden welk moederbord zij gebruiken.

want ik wil een nieuwe aanschaffen maar wil er zeker van zijn dat het dan wel werkt.

en heeft er effe een e-mail adres van ECS ?

want dan kan i keffe vragen of ze een bios update kunnen maken voor me :P
Koop dan maar geen MSI KT3 Ultra.

E-mail zie ik zo niet, maar je kunt ze een brief sturen :+
ECS Holland B.V. (Holland)
POSTBUS 70296503 GM Nijmegen, Nieuweweg 271, 6603 BN Wijchen, The Netherlands
Tel: +31-24-648-6110
Fax: +31-24-648-6119
E-mail zou ik gewoon gokken... support@ecs.com.tw komt vast aan ;).

Maar of een bios update helpt... Op aanraden van Pollewob had ik dus het bios van mijn KT3 Ultra geupdate, en toen was het hele beeld vernaggelt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
W3ird_N3rd schreef op 01 May 2003 @ 02:00:
[...]

Koop dan maar geen MSI KT3 Ultra.

E-mail zie ik zo niet, maar je kunt ze een brief sturen :+

[...]

E-mail zou ik gewoon gokken... support@ecs.com.tw komt vast aan ;).

Maar of een bios update helpt... Op aanraden van Pollewob had ik dus het bios van mijn KT3 Ultra geupdate, en toen was het hele beeld vernaggelt :|
Nou ja , dat word strax effe bellen :Y)

Edit --> e-mail adres werkt niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Galaxis op 01-05-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ok, ik ben nog ergens achter... Met m'n oude bios had ik Fast writes altijd aanstaan, maakte toch niet uit (2% sneller..), maar met dat nieuwe bios is 3Dmark2K1SE en UT2K3 behoorlijk rot als Fast writes aanstaan :).

Half-life draait nog steeds niet goed ;(. Zelfs op software mode crasht de boel in het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

W3ird_N3rd schreef op 01 May 2003 @ 16:28:
Ok, ik ben nog ergens achter... Met m'n oude bios had ik Fast writes altijd aanstaan, maakte toch niet uit (2% sneller..), maar met dat nieuwe bios is 3Dmark2K1SE en UT2K3 behoorlijk rot als Fast writes aanstaan :).

Half-life draait nog steeds niet goed ;(. Zelfs op software mode crasht de boel in het menu...
De beruchte 'black-screen'-bug? Dat is een fout in Catalyst 3.2 nl., heb je D3D al geprobeerd? Zou wel moeten werken namelijk.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

porn schreef op 01 May 2003 @ 16:52:
[...]

De beruchte 'black-screen'-bug? Dat is een fout in Catalyst 3.2 nl., heb je D3D al geprobeerd? Zou wel moeten werken namelijk.
Catalyst 3.0 heb ik ook al gehad. In D3D of Software kan ik wel beginnen met spelen, maar steeds als ik naar het menu wil gaat de monitor een tijdje standby en word dan weer wakker met gemekker over een device failure... in 16 kleuren meestal.

Bij het starten van de game gaat ie gewoon altijd op stand-by... Ik kan niet ontkennen dat ik behoorlijk misselijk word van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollewob schreef op 30 april 2003 @ 00:38:
Mobo: KT3 Ultra2 met BIOS 5.7
GPU: Club-3D Radeon 9700 (BBA) met Warp 97npClub.bin BIOS, Core 325Mhz, Memory 310 Mhz (3.6 Infineon geheugen)
VIA 4-in-1 4.46 drivers.

Ik had eerst de 4.43 drivers en daarin had ik nogal wat problemen in Half-Life Counter-Strike bij resoluties hoger dan 640x480. Eergisteren alles maar eens geupgraded en mijn GPU overclocked naar 9700Pro settings en sindsdien heb ik iig geen zwarte schermen meer. Alleen af en toe nog rare textures. Maar die had ik eerst ook al met mijn Radeon.

Zoals ik het zie is er gewoon iets niet compatibel met de combinatie Catalyst - 4in1.
Maar ik zal deze post blijven volgen indien er iemand een totaal oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 17:22:
[...]

Mobo: KT3 Ultra2 met BIOS 5.7
GPU: Club-3D Radeon 9700 (BBA) met Warp 97npClub.bin BIOS, Core 325Mhz, Memory 310 Mhz (3.6 Infineon geheugen)
VIA 4-in-1 4.46 drivers.

Ik had eerst de 4.43 drivers en daarin had ik nogal wat problemen in Half-Life Counter-Strike bij resoluties hoger dan 640x480. Eergisteren alles maar eens geupgraded en mijn GPU overclocked naar 9700Pro settings en sindsdien heb ik iig geen zwarte schermen meer. Alleen af en toe nog rare textures. Maar die had ik eerst ook al met mijn Radeon.

Zoals ik het zie is er gewoon iets niet compatibel met de combinatie Catalyst - 4in1.
Maar ik zal deze post blijven volgen indien er iemand een totaal oplossing heeft.
*Via Hyperion op op z'n sys trapt*

Nee helpt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
nee mensen.

De compatibilteti van VIA 4in1 en Catalsit is gewoon goed.

Met mijn Raeon 8500 NOOIT geen probs gewhad op dit mobo , welke Via4in1 en catalist ik ook had.

het is gewoon de combinatie Mobo--> vid kaart.

Heb ECS al mailtje gestuurd of er een oplossiong is , zoniet dan word hert een nieuw moederbord die deze kaart wel ondersteunt , maar welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Galaxis schreef op 01 May 2003 @ 19:49:
nee mensen.

De compatibilteti van VIA 4in1 en Catalsit is gewoon goed.

Met mijn Raeon 8500 NOOIT geen probs gewhad op dit mobo , welke Via4in1 en catalist ik ook had.

het is gewoon de combinatie Mobo--> vid kaart.

Heb ECS al mailtje gestuurd of er een oplossiong is , zoniet dan word hert een nieuw moederbord die deze kaart wel ondersteunt , maar welke ?
Met een nForce2 plank zit je altijd goed. Geen Via chipset, dus een totaal ander mobo. Daar bovenop hebben _zoveel_ mensen een nForce2 plank dat er genoeg zullen zijn die die gecombineerd hebben met een Radeon 9500 64MB.

Ikzelf heb geen geld voor een nForce2 plank, ik ga voor een ECS bord met SiS 746 chipset (L7S7A2). Welliswaar een gok, maar er zit geen KT333 chipset op, zelfs geen Via (en het probleem lijkt wel met die chipset te zijn, op sommige mobo's, zoals jou ECS en mijn MSI), dus de kans dat die OOK al niet compatible is met de Radeon 9500 is wel heel klein.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Idd , ik heb zelf het geld ook niet voor een Nforce 2 plank , dus zit er niks anders op dan voor een SiS plan k te gaan .

Heb je er toevallig bensches van ? want volgens mij presteert tie in 3d wel minder als VIA chipset. of zit ik er nu compleet naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Mjah, dit is niet de plek om een nieuw moederbord te gaan bespreken :P

Verder is het nu wel duidelijk dat het hier om hardwareconflicten gaat, startvraag beantwoord + topic offtopic, beter dicht :)

Voor een nieuw moederbord moet je ff een paar reviews lezen, ook BalusC in "Dit graag lezen eer je een topic opent" kan je een eind op weg helpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.