Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.radioshack.com/images/ProductCatalog/ProductImage/63/63-612.jpg

Schijnt erg goed te zijn tegen fijn stof in je PC.

Ik kan de Honeywell Environizer alleen in de VS vinden voor $99 voor een klein model en $199 voor een grote.

Bij Sharper Image hebben ze de Ionic Breeze voor $499, dat vind ik een beetje teveel voor wat frisse lucht. :+

Wie weet waar je 'm in Nederland kan vinden?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

en wat moet het voorstellen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
lijkt me een "alternatieve stofzuiger" :)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Een ionizer , ook wel een ioniseer machine genaamd ...

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

zal wel door statische lading stof naar zich toetrekken ofzo

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 23:44:
Juist

Werkt erg goed moet ik zeggen, wij hebben een kleintje en als je die een paar uurtjes laat draaien heb je echt een wat frissere kamer.

Ik heb ook een ionizer zonder fan, die trekt alleen stof aan, werkt ook wel aardig, alleen is veeeel minder effectief natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Gman op 28-04-2003 23:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gman schreef op 28 april 2003 @ 23:52:
[...]
Werkt erg goed moet ik zeggen, wij hebben een kleintje en als je die een paar uurtjes laat draaien heb je echt een wat frissere kamer.
Waar heb je die dan vandaan?

Verwijderd

BYM schreef op 28 April 2003 @ 23:39:
Een ionizer , ook wel een ioniseer machine genaamd ...
Ik heb er ook een, ook wel genoemd een HP Laserjet III :+

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 02:17:
[...]

Ik heb er ook een, ook wel genoemd een HP Laserjet III :+
Als jij de geur van ozongas fris vind...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Net zo lekker als onweer/bliksem, met water en gras *g*

Verwijderd

Als jij de geur van ozongas fris vind...
Ozongeur is de basis van een heleboel lekkere luchtjes, zoals bv. CK-one.

Of zo'n ioniseerder echt goed helpt weet ik niet, ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat er ook gewoon een filter inzit. Wil je echt frisse en stofvrije lucht dan moet je een luchtreiniger kopen met actief koolstoffilter en anti-bacterieel HEPA-filter. Zoiets bv:

Afbeeldingslocatie: http://www.allergiewinkel.nl/media/SharpFU40SES-100pxhg.jpg

Nu is dit schatje nogal duur (boven de EUR 600), maar ze zijn er al vanaf EUR 100 ongeveer.

//edit

ik denk dat het hier over een andere techniek gaat dan gewoon ioniseren:
De Plasmacluster techniek is een revolutionaire vinding van Sharp. Uit de watermoleculen die zich in de lucht bevinden, worden zogenaamde clusterionen onttrokken. Deze verspreiden zich door de ruimte. Ze komen óók in de dode hoeken van de kamer. Dus daar waar een normale luchtreiniger weinig effect heeft. De clusterionen gaan een natuurlijke, scheikundige reactie aan met de schadelijke deeltjes in de lucht, zoals allergenen, bacteriën, schimmelsporen, virussen en allerlei geurstoffen. Deze worden afgebroken tot onschadelijke, neutrale stoffen.
Plasmacluster techniek is niet te vergelijken met een gewone ionisator. Een gewone ionisator herstelt slechts de ionenbalans en zorgt daarmee voor een prettiger binnenklimaat, maar maakt de lucht niet schoner. De Plasmacluster-ionen doen dat wel; èchte luchtreiniging dus. Overigens kan het Plasmacluster ook als gewone ionisator worden gebruikt, of desgewenst helemaal worden uitgeschakeld.
Gezien de genoemde prijzen zullen dit ook wel gewoon luchtreinigers zijn met zo'n plasmacluster er in.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat plasmacluster lijkt me gewoon een dure ioniseer-machine. En is vér boven mijn budget. :X

Maar nog niemand die een shop kan noemen :?

Verwijderd

www.allergiewinkel.nl

die plasmaclusters zitten ook in de delonghi apparaten daar, en die beginnen bij 100 Euro, net zoals het in de openingspost genoeme apparaat. Ik denk dat het om dezelfde techniek gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een plasmacluster exact inhoud weet ik nog steeds niet. Maar het gaat mij niet om het fijne stof. Dus met al die koolstof filters die je elke keer moet vervangen lijkt me niets.

De allegiewinkel heeft niets wat op de Environizer of Ionic Breeze lijkt :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:44:
nou voor mij geen statische lading in me pc of in de buurt lol

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:14:
[...]

nou voor mij geen statische lading in me pc of in de buurt lol
en wel ccfl's in je case ? en je scherm naast je kast staan ? komt op zelfde neer :)

Verwijderd

FlashBlue schreef op 01 mei 2003 @ 22:28:
[...]

en wel ccfl's in je case ? en je scherm naast je kast staan ? komt op zelfde neer :)
yep die wel want bij die komt er geen statische lading vrij die wordt opgenomen door de ccfl en dat werkt ook heel anders ccfl werkt op 100-240 volt een ionizator tot 5 kv

dus niet echt te vergelijken

• FlashBlue

FlashBlue

ccfl werkt dus effe wel op een hogere spanning dan 240V hoor ; en je monitor ligt ook rond de paar Kv.

feit is dat er een lekkere ijzeren kast rond je pc zit; risico met zo een ioniser is 0,0 hoor.

Verwijderd

FlashBlue schreef op 01 mei 2003 @ 22:33:
ccfl werkt dus effe wel op een hogere spanning dan 240V hoor ; en je monitor ligt ook rond de paar Kv.

feit is dat er een lekkere ijzeren kast rond je pc zit; risico met zo een ioniser is 0,0 hoor.
nee hoor ccfl komt niet hoger dan 450 volt in het geval van de hele langen en een monitor niet hoger dan 35 kv en dat wordt allemaal opgenomen door de beeldbuis dus is nog steeds niet te vergelijken
heb ook niet gezecht dat je risico loopt met zo'n ding alleen dat ik het risico niet loop

mijn 50 kv hoogspanings voeding zet ik ook niet aan langs me pc want dan slaat ie meteen vast en reboot ie en valt me monitor uit
maar das ook wel erg extreem

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 22:36 ]

• FlashBlue

FlashBlue

nu zit je wel effe ernaast ; bij een tv wordt lang niet alles opgenomen door de beeldbuis; waarom denk je dat de binnekant van je tv en voorkant van je (tv) scherm zo het stof aantrekken ? precies ; omdat die na een tijd ook "geladen" raken.

btw; doe dan eens een meting op een ccfl; en zeg me hoeveel volt erop staat :)

Verwijderd

FlashBlue schreef op 01 May 2003 @ 22:37:
nu zit je wel effe ernaast ; bij een tv wordt lang niet alles opgenomen door de beeldbuis; waarom denk je dat de binnekant van je tv en voorkant van je (tv) scherm zo het stof aantrekken ? precies ; omdat die na een tijd ook "geladen" raken.

btw; doe dan eens een meting op een ccfl; en zeg me hoeveel volt erop staat :)
klopt scherm wordt altijd iets of wat geladen maar das normaal maar dan nog komt er geen statische lading uit die groot genoeg is om iets te beschadigen

Verwijderd

Errr probeer eens voor de gein je monitor spoel aan te raken ZELFS als hij uit staat met de stekker eruit. Een monitor heeft zekers wel minimaal 5KV tenzij je een crappy LCD schermpie hebt

Verwijderd

Topicstarter
Het onderwerp gaat redelijk oftopic :(
Het kan geen kwaad hoor, zowiezo zet ik hem niet direct naast de PC.

Maar eh, zijn er nog andere shops dan die allergiewinkel? Jammergenoeg zijn er geen Tandy's meer in Nederland. Want RadioShack en Memorex heeft ze wél voor weinig.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:50

DinX

Motormuis

Ikzelf heb een andere goeie filter die geweldig goed helpt tegen m'n allergie (en stof)

Het is een venta airwasher. Het bestaat uit een grote bak water, een soort schoepenrad erin en daarboven een grote blazer. Filtert de lucht heel goed vind ik.

www.venta-airwasher.nl

Hij bevochtigt ook automatisch de lucht waardoor stof en pollen zowieso al minder gaan rondwaaien.

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 03-05-2003 13:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1