Als jij de geur van ozongas fris vind...
Ozongeur is de basis van een heleboel lekkere luchtjes, zoals bv. CK-one.
Of zo'n ioniseerder echt goed helpt weet ik niet, ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat er ook gewoon een filter inzit. Wil je echt frisse en stofvrije lucht dan moet je een luchtreiniger kopen met actief koolstoffilter en anti-bacterieel HEPA-filter. Zoiets bv:
Nu is dit schatje nogal duur (boven de EUR 600), maar ze zijn er al vanaf EUR 100 ongeveer.
//edit
ik denk dat het hier over een andere techniek gaat dan gewoon ioniseren:
De Plasmacluster techniek is een revolutionaire vinding van Sharp. Uit de watermoleculen die zich in de lucht bevinden, worden zogenaamde clusterionen onttrokken. Deze verspreiden zich door de ruimte. Ze komen óók in de dode hoeken van de kamer. Dus daar waar een normale luchtreiniger weinig effect heeft. De clusterionen gaan een natuurlijke, scheikundige reactie aan met de schadelijke deeltjes in de lucht, zoals allergenen, bacteriën, schimmelsporen, virussen en allerlei geurstoffen. Deze worden afgebroken tot onschadelijke, neutrale stoffen.
Plasmacluster techniek is niet te vergelijken met een gewone ionisator. Een gewone ionisator herstelt slechts de ionenbalans en zorgt daarmee voor een prettiger binnenklimaat, maar maakt de lucht niet schoner. De Plasmacluster-ionen doen dat wel; èchte luchtreiniging dus. Overigens kan het Plasmacluster ook als gewone ionisator worden gebruikt, of desgewenst helemaal worden uitgeschakeld.
Gezien de genoemde prijzen zullen dit ook wel gewoon luchtreinigers zijn met zo'n plasmacluster er in.
[
Voor 51% gewijzigd door
Verwijderd op 30-04-2003 03:34
]