Het 'Welke PC game moet je absoluut hebben' Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
Wat vond je de beste PC game uit je bloeiende levensjaren? Welke game speel jij 24 uur per dag? Welke game liet je huilen van geluk?
Vertel je ervaring en waarom je nou deze game zou moeten hebben. De leeftijd van je gekoesterde game maakt geen moer uit. Geef wel effe een korte beschrijving. Maak er dus geen opsommingstopic van.

Om zelf maar eens 2 goede aan ter dragen:

Quake 2 -> Jezus wat had ik hier een fun aan. Ik kocht dit spel om toendertijd effe mijn 3DFXje te laten zweten. De grafische kwaliteit was toen ver vooruit. Nog steeds word er Quake 2 online door duizenden mensen gespeeld. Een topgame die iedereen van voor en achter zou moeten kennen.

Red alert -> Tja met dit spel overtrof westwood weer het RTS genre. Echt super verslavend. De tussenfilmpjes zuigen je in het spel. Ik kon vaak niet slapen want ik hoorde in mijn hoofd het iritante 'gepling' van het geld.

en nu julie... :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 29-04-2003 23:45 . Reden: Typo's ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Max Payne -> Eerste game die invloeden van de Matrix liet zien, en dit op zo'n goede manier deed dat elke spel wat nu een soort van bullit time heeft dit per definitie afgekeken heeft van Max Payne. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Topicstarter
AudiRS4 schreef op 28 April 2003 @ 22:23:
Max Payne -> Eerste game die invloeden van de Matrix liet zien, en dit op zo'n goede manier deed dat elke spel wat nu een soort van bullit time heeft dit per definitie afgekeken heeft van Max Payne. Terwijl dat niet zo hoeft te zijn :)
Whooja. die was ik helemaal alweer vergeten. ja maxpayne was vet en naar mijn gevoel nog niet geevenaard.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Operation Flashpoint, zowel single player doordat het echte leger gevoel bij je naar boven komt, en multiplayer omdat je zo'n onwijs grote vrijheid hebt in hoe je dingen wil gaan aanpakken.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Laatst online: 00:16

JWO

halflife :) goed verhaal goede game play, goede mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 23:34

mbr

Diablo II; Ongecompliceerde gameplay ! gewoon fun ! Zodra de nieuwe patch (als ie nog komt.....) er is ga ik 'm weer opnieuw spelen.
En natuurlijk (net)quake 1; De nailgun!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude Lucasarts adventures natuurlijk :D Monkey island 1 en 2, Day of the tentacle, Sam n Max, Grim Fandango, etc. T was gewoon puur genieten om die puzzels op te lossen. Door Monkey island 1 raakte ik dus ook verslaafd aan het adventure genre. Helaas is dit genre beetje dood gegaan in de loop van de jaren, de huidige adventures zijn meestal bagger.

Quake 3, t leek niet zo leuk in het begin, maar des te vaker ik t speelde, des te leuker t werd, en raakte ik dus ook zwaar verslaafd aan(ben al afgekicked hoor =) ) Veel leukere gameplay dan bijv UT, lekker rond vliegen(bij wijze van spreken) in zo'n map en gewoon hersenloos fraggen.

Er zijn ntl nog paar honderd spellen die ik op zou kunnen noemen, maar dan ben ik toch een beetje TE lang bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WarCraft3 omdat het de meest professionele RTS is momenteel (samen met SC misschien) en omdat hij gewoon grandioos goed in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Half-life Kep 3x het origineel liggen, 3x Oppfor 2x CS retail en 1 keer Blue shift.

Voor mij geen ander spel!

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toendertijd *zucht* mega verslaafd geweest aan Speedball (Amiga).

Uiteraard ook aan Quake 2/CTF!

Nu is het Generals en Deathball (mod voor UT2k3) wat de klok slaat! Zeer gaaf allebei!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 13:25

Wimmel

Hello

Revolt: Een leuk idee op een geweldige manier gemaakt, lekker racen met rc auto's.
Mooie sceneries/tracks en ook belangrijk, de graphics blijven geweldig mooi ook met het graphische geweld van tegenwoordig. Ook op mijn nieuwe systeem kan het zich blijven meten met games als NFS.
Afbeeldingslocatie: http://www.re-volt.com/images/screenshots/Grab0002_2.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JWO schreef op 28 april 2003 @ 22:37:
AudiRS4 schreef op 28 april 2003 @ 22:23:
serieus, wat moet ik hier aan toevoegen?

ohja: SplinterCell (dem, al die Console hoertjes (nofi >:) ) die extra missies e/d krijge)

gewoon door de sneakfactor, chille stijl van de maps, en de fantastische graphics

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grand Theft Auto, heb hier enorm veel plezier van gehad
Red Alert, ook een echte grote topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licht eraan welke genre je leuk vind.
Ik persoonlijk vind 1 fps heel leuk: Tactical Ops.
Omdat de online gameplay vet bizer is.
En ook nog eens een gratis mod van ut is het :)

Commandos 3 gaat uitkomen, is ook een hele goeie serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 10:40
GTA & warcraftIII

gta omdat het gewoon super origineel was toendertijd, en nu eigenlijk nog. en ook super verslavend.

WarcraftIII omdat dit gewoon de beste RTS is die ik ook gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Re-volt is idd een geweldige game, vooral via netwerk. Via internet wordt er veel gecheat. Of als je dat cheaten mag noemen (iedereen heet "carnival", dan heb je alle auto's ook benzine. Maar dat wist je al natuurlijk ;))

Echt een leuk spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fallout!

Deel 1 en 2

Het zijn gewoon 2 van de leukste cRPGs gemaakt :) De sfeer is subliem, het verhaal is leuk, het is grappig, het character-system is geweldig, battle-system is koel, wapens zijn leuk..

Planescape: Torment
Nog een cRPG...
Tja, wat kan ik zeggen.. Het verhaal is goed, de gesprekken die je kan voeren zijn echt leuk/onderhoudend, de characterdevelopment is goed, de sfeer is goed, gewoon fijn spel! :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

Doom 1 en 2: 3D for the people !
Quake 1: Eerste volledig 3d spel
Quake 2: Must have - gaf een boost aan het unline gamen in FPS games

C&C (in elk geval de eerste, en red alert)
Dune2: Eerste RTS
Warcraft 1 en 2: die mooie zondagmiddagen :*

Half-life serie (duh)

'Dat was het denk ik wel, veel meer games vind ik het spelen niet waard, zoals UT en zo, oja GTA is ook wel cool.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
Onderbouwing is gewenst, anders zit dit topic binnen de korste keren op slot :)

Zelf heb ik erg veel plezier gehad aan:

Max Payne: Bullet Time was erg cool en ook de ventjes op een andere manier kunnen killen is gewoon erg geinig. Helaas was ie (erg) kort.
Baldur's Gate 2: Érg uitgebreid spel, zeer leuk als je een RPG liefhebber bent en online is het ook grappig om te spelen.
Neverwinter Nights: Misschien niet helemaal geworden wat ervan verwacht werd, maar de 5 Realms mod is érg verslavend. Ik heb NWN sinds een paar dagen en speel 5 Realms nu ongeveer drie dagen en ik ben er helemaal aan verslingerd. Online is het zeer cool om het te spelen met meerdere mensen.
Half-Life: Spel kost geen ruk meer tegenwoordig en is erg leuk om te spelen. Daarbij komen natuurlijk nog de honderden (gratis) mods. Counter-Strike en Sven Co-op zijn mijn twee HL toppers.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Morrowind: Super!
Final Fantasy XII
NFS: Hot Persuit II
Jagged Alliance 1 en 2 (Eigenlijk van Falout alleen Tactics gedaan, toch 1 en 2 maar proberen?)
MOHAA zonder Spearhead: Dit spel is echt geweldig met de bazooka van de USA in multiplayer! Enorm leuk als er weer een mannetje de lucht in gaat!!!
C&C, Red Alert (2 niet, die draait niet onder win2k), Tiberium Sun en natuurlijk GENERALS!!!
Championship Manager (hoewel 4 een beetje (understatement) bugie is)
Ghost Recon
Colin Mcrae 2

En de komende games die je moet hebben: Lock on en Stunts 2 (heeft een andere werktitel die ik even kwijt ben!)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn top 3:

1 De GTA serie > erg veel vrijheid
2 De C&C serie > erg verslavend
3 De NFS serie > beetje te arcade, maar erg leuk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59

MicroWhale

The problem is choice

OW!

Ik ben helemaal de titel "Fury of the Furries" vergeten! Dat was het eerste en laatste platform spel op de PC waar ik helemaal verslaafd aan was. Je moest elk level met een 6-tal "furries" (bolletjes met armen en benen) doorlopen. Elke furry had zijn eigen speciale eigenschap: touw, springen, rollen, zwemmen en nog een paar.

Het vervelende van dat spel was dat er een hele pagina codes bijzat die ik dus niet meer had toen ik het voor de 2e keer wilde gaan spelen. ;(

Is er iemand hier die dit spel ook kent?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Battlefield 1942
Echt gaaf dat je meerdere soorten voertuigen kan gebruiken, vooral het vliegen is gaaf al bak ik daar zelf weinig van.

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transport tycoon heb ik uuuren,dagen,weken,maanden mee gespeeld...
dit geld ook voor Anno 1602....
En ik ben nu bezig met Anno 1503....ook erug leuk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logos schreef op 29 April 2003 @ 11:50:
OW!

Ik ben helemaal de titel "Fury of the Furries" vergeten! Dat was het eerste en laatste platform spel op de PC waar ik helemaal verslaafd aan was. Je moest elk level met een 6-tal "furries" (bolletjes met armen en benen) doorlopen. Elke furry had zijn eigen speciale eigenschap: touw, springen, rollen, zwemmen en nog een paar.

Het vervelende van dat spel was dat er een hele pagina codes bijzat die ik dus niet meer had toen ik het voor de 2e keer wilde gaan spelen. ;(

Waren het niet 4 furries? Ik heb het spel ook net weer een tijdje terug gedownd, had er eerst nog nooit van gehoord, maar het werkt nu helemaal zoals het hoort en is inderdaad erg lachen.

Mooiste spel tot nu toe: Crusader - No Regret
Mooie muziek, goede gameplay (veel tactischer dan No Remorse, maar toch genoeg er vrolijk op los knallen), graphics zijn voor zijn tijd nog mooi en een sterk verhaal, verteld met mooie filmpjes.

Nog twee must-haves: Van de C&C serie: Dune 2, C&C Tiberian Dawn, Red Alert, Emperor, Red Alert II. Voor de rest zijn ze wel goed, maar niet goed genoeg om je echt oneindig vast te houden.

Van de Warcraft serie: Warcraft II en Warcraft III, beiden perfect gebalanced en goede graphics, warcraft II werd op den duur wel beetje saai in de hogere levels, maar dat wordt met beyond de dark portal aardig gefixt door de heroes (Teron Gorefiend RULES!)

En als laatste:
The Legacy of Kain - Blood Omen
Het enige spel uit de reeks dat echt ongelofelijk goed is. De sfeer is goed, het verhaal is goed, de gameplay is goed...het enige wat dit spel nog nodig heeft is een remake met de graphics van deze tijd.

Over dit soort topic: Dit is eigenlijk weer eens een kopie van een post die ik een tijdje geleden maakte in een bijna gelijk topic, hoe kan het dat die dingen dicht gaan als er toch zoveel op wordt gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:13:
Transport tycoon heb ik uuuren,dagen,weken,maanden mee gespeeld...
dit geld ook voor Anno 1602....
En ik ben nu bezig met Anno 1503....ook erug leuk.. :)
Transport tycoon roeleerd inderdaad. En dan te bedenken dat dat al 10 jaar oud is, en nog steeds is het gewoon leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genome -> mijn eerste mech-game. en het leuke was dat je uit je mech kon en vijandelijk mech's jatten. :9

Mechwarrior 3 Pirates moon--> een mooie game. beetje simulatie. vind ik nog steeds beter dan de mechwarrior 4 serie . jammer dat ik het niet meer heb . ik wel nog eens de demo gehad . die draaide ik dus lekker met alles op het hoogste en 4s AA en 8x AF

Rollercoaster tycoon -> wft. jezus , cool . kijk me achtbaan .

Tiberian sun -> mijn eerste strategie spel. coole filmpjes . cool op internet. ik lachte me kapot toen NOD met een atack buggie mijn 2 GDI ventjes neermaaide . in level 1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Command & Conquer - Renegade....

De eerste (sinds ea denk ik ook de laatste) FPS in de C&C-serie. Geniaal spel! Tig characters, je moet op centen letten, kunt vehicles kopen, strategie! actie! TIBERIUM! :D

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Battlefield 1942/R2R en de mod's

Vanwege de vele mogelijkheden, goeie map's variaties in vele voertuigen/wapens/mannetjes kortom een compleet spel.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb me altijd super vermaakt met de PC maar ik vond
-Re-volt (Te gek met multiplayer, single player is het gewoon gaaf op zon klein formaat door de wereld rijden),
-Halflife is de meest coole fps die er is (+ alle mods),
-Grandprix 2 natuurlijk het begin van hele goede formule 1 sims (grandprix 1 was ook heel goed, maar bij 2 begon het echt op formule 1 wagens te lijken),
-Command & Conquer reeks, gewoon te gek voor multiplayer,
-Warcraft 1,2,3 allemaal tegek (ook super multiplayer)
-Quake en Unreal serie tegek om je af te reageren, we hebben met ze 4en wat lol gehad
-Day of the tentacle (ik heb daar wat uren in zitten)

-en ga zo maar door, ik ben al vanaf me 2e bezig met pc's en dan zijn er nog zat games die ik toen uren kon spelen op te noemen

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Counter-Strike: perfecte simulatie, multiplayer en de drukste game ook hehe :)

Unreal Tournament: ultieme beeld toen der tijd, multiplayer cool :)

Hitman 2!: hard knokken, pakken die dual hardballers en daar ligt ie 50 meter verderop >:)

tja, ze zijn (bijna) allemaal toppie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 14:00
Quake 3: Urban Terror ... gewoon de game >:) ... q3 roelt zowieso al, maar deze mod verbouwd heel quake gewoon, en veel mensen spelen het ook nog >:) www.urbanterror.net voor de mod btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Civilisation. Uren gespeeld. Nog steeds op het moment met CIV III.
Daarnaast UT, Red Alert en GTA idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 10:33
Myth 1 & 2

Beste Strategy spel aller tijden en multiplayer ranking is top uitgewerkt (myth 2 u nog )
toen in mij tijd speelde en honderden voor ranking ....nu is dat aantal nog steeds rond de 500 actieve spelers.
Game kan zelfs 3d acceleratie geven op een S3 Virge...maar het was beter met een voodoo/TNT

als je die nog niet hebt kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 22:03
Echt klassiekers zijn voor mij:

Monkey Island serie (Deel 4 enkel voor de diehard fan):

Zulke humor zie tegenwoordig niet meer in spellen. Erg leuke reeks die ik toch 1x per jaar weer tevoorschijn haal voor wat nostalgie :D
Deel 4 is helaas een beetje te moeilijk en onlogisch. Je kan beter Grim Fandango nemen als je liever een 3D adventure speelt.

Little Big Adventure 1,2:

Met deel 1 ben ik laatst weer begonnen dankzij LBAWIN (Een poort die het mogelijk maakt om LBA1 in windows te spelen. Speelt erg fijn!)
Dit is echt een van m'n favo spellen all time. extreem gezellig, leuke puzzels, leuk verhaal en erg mooie graphics voor z'n tijd. Dit spel moet je echt gespeeld hebben!
Deel 1 is wat moeilijker en iets meer actie. Deel 2 is een stuk makkelijker, ook wat groter en mooier maar zeker niet minder dan z'n voorganger :)

Starcraft/Warcraft:

No comment. Daar is al genoeg over geschreven in dit topic :Y)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 01-10 18:15
Max Payne...gewoon dat matrix gedoe was geweldig! zeker met alles op full detail en full spund enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Fallout 2: Zeer goed verhaal, UBER Gameplay, En je kan spelen zoals je wilt (alleen schieten of overal je uitpraten met je praatskillz :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carmageddon mogen we zeker niet vergeten. Heb echt uren achter elkaar mensen overgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warcraft II was een beetje té balanced imo :P Behalve wat spells betreft, had je constant praktisch dezelfde units aan beide kanten. Warcraft III en SC/BW daarentegen hebben echt compleet verschillende rassen, die bijna niet (m.u.v. confrontaties op bepaalde maps) voor elkaar onder doen :)

Voor mij is WCIII hét spel van het jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

neverwinter nights (en binnenkort de 2 uitbreidingen)
dungeon siege (alleen een beetje kort)
serious sam (voor de fun :+ )
divine divinity (zeer goed verhaal)
icewind dale 2
:)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jox444
  • Laatst online: 22:09

Jox444

Honestly....

Nou oke komtie.....

Lang lang geleden....Super Mario Bros op de NES. Vond het geweldig....nog steeds trouwens als ik nu ergens bij iemand een (S)NES zie staan die toevallig mario heeft, dan moet ik ff gamen :P

Daarna kwam op de Pc : Command & Conquor en even daarna Command & Conquor Operation. C&C is het spel waar ik toen een nieuwe computer voor gekocht heb (althans laten kopen door paps en mams :P ze hadden toch een nieuwe nodig voor de zaak, ik was toen nog niet echt kapitaal krachtig genoeg zegmaar....). En rond die tijd ook Transport Tycoon ontdekt (Als ik de kans krijg speel ik dit nu nog afentoe). Ik ben de C&C serie trouw blijven volgen tot RA 2. En allemaal veel gespeeld.
Tussendoor nog een klein uitstapje gemaakt naar Dune 2000 en Emperor: Battle For Dune.
En als afwisseling ook nog flink gequaked met q2 en q3.
Quake 3 was mijn eerste echt online game die ik veeeeeeel gespeeld heb.
(ja en natuurlijk tussendoor ook nog ergens warcraft 2 en 3 gespeeld)

En het spel dat in de toekomst het gaat worden voor mij is WoW (World of Warcraft). Maar dat duurt nog even voordat die uitkomt.

Enne dat was het wel.... :P

Het is FRIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

return to castle wolfestein: de single player mode is gewoon ownage. zat tot diep in de nacht te spelen. hele goeie sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Vroeger, die goeie oude tijd.... toen het nog mogelijk was om iets nieuws op de markt te brengen

anyway back to topic

Transport Tycoon Super verslavend, dit spel heb ik helemaal uitgespeeld, voor zover het mogelijk is. Volgens mij heb ik dit spel wel een jaar gespeeld, met op het laatst ook nog eigen maps te creeeren.

Command & Conquer Voor die tijd een heel nieuw soort spel, alleen Dune was een beetje bekend, maar dit spel gaf echt de doorslag voor dit soort genre games, kan me herrinderen dat ik demo van C&C een half jaar heb gespeeld, toen de echte spel pas uitkwam.

Ultima Online Niet mogelijk als single player, maar wel een verdomd goeie MMORPG. Ik heb dit spel wel dik een jaar gespeeld, helaas alleen nu geen goeie free shards meer die 0.48E PvP [Nos PvP} ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naast alle nieuwe spellen:
X-com series zijn erg verslavend... vooral de eerste twee. (damn... nog steeds geen dos-emu die protected mode kan) Ik wacht nog steeds op een nieuwe...

en Star Control 2 heeft ons ooit tot diep in de nacht bezig gehouden (is een windows remake van(wel nog een beetje vol bugs))

Verder Half-life en de legacy of Kain series.
Natuurlijk heb ik ook genoten van Tomb Raider

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

grimson

domeingrommer

Misschien kan iemand 'Supremacy' nog herinneren. Dit spel kwam nog op één diskette.
Je moest planeten 'terraformen' en dan ook grondstoffen vervoeren enz. Spel was uit 1991 :) EGA graphics !! hehe..
Zie: http://www.mobygames.com/game/sheet/gameId,4032/

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 11:36
Half-life/Counter-strike: blijft mijn favoriet, vooral online, dit gaat nooit vervelen! 8)
Mafia: Ik vond het verhaal en de hele sfeer in het spel echt super! :9~
Mohaa: Ik vond het fantastisch, zo mooi oorlogs spel, met name D-Day in de single player vond ik erg mooi. De muliplayer vind ik ook wel leuk, alleen speel dan liever CS.

Al met al dus wel de moeite waard om te kopen. Er zijn nog wel meer mooie en leuke spellen maar die vind ik net niet goed genoeg om te kopen.(ik download altijd ff het hele spel om te teste of het wat is >:) ;) ).

[ Voor 29% gewijzigd door Jorick op 30-04-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 14:12
Duke Nukem 3d --> mooie graphics voor die tijd, interactieve omgeving, stripteases :D
Grand Theft Auto 3 --> graphisch prachtig, veel vrijheid , ben er nou voor de 4e keer opnieuw aan begonnen.
Unreal Tournament --> ook erg mooi voor zijn tijd, veel coole mods waaronder tactical ops
Deus Ex --> UT engine, goed verhaal, goede combinatie fps & rpg en ook de grote vrijheid die je hebt om iets op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Unreal
Echt het beste spel dat ik in jaren heb gespeeld :D Supermooi verhaal en de sfeer is ook erg goed afgewerkt en heeft een lekker mystieke sfeer.

Natuurlijk het beste te spelen met een 3Dfx Voodoo kaart :9

edit: en echt nergens meer te krijgen... origineel doos + handleiding + cd enzo ;( bah!

[ Voor 18% gewijzigd door Vinnie op 30-04-2003 17:50 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tot nu toe heb ik het meeste tijd besteed aan StarCraft Brood War :)
Een tijdje geleden speelde ik m'n 1500e online game :Y)

Op dit moment speel ik weer aardig wat WarCraft III & C&C Renegade

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightH4wk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
naimed schreef op 28 April 2003 @ 22:20:
Red alert -> Tja met dit spel overtrof westwood weer het RTS genre. Echt super verslavend. De tussenfilmpjes zuigen je in het spel. Ik kon vaak niet slapen want ik hoorde in mijn hoofd het iritante 'gepling' van het geld.
_/-\o_, dit is een game die je _moet_ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Master Of Orion II
Uren aan verspilt :), was superverslavend.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Medal of Honor: single player erg leuk vooral de Omaha missie, maar multiplayer blijft het voor mij onverslagen nummer 1.
GTA 1 & 2: Mega verslavend, als je de missies uit had gespeeld bleef je maar bezig met gewoon een beetje rondkarren en schieten, deel 3 was een flinke tegenvaller maar ik kijk erg uit naar Vice City.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 14:12
HIDMAN-X schreef op 30 April 2003 @ 21:46:
Medal of Honor: single player erg leuk vooral de Omaha missie, maar multiplayer blijft het voor mij onverslagen nummer 1.
GTA 1 & 2: Mega verslavend, als je de missies uit had gespeeld bleef je maar bezig met gewoon een beetje rondkarren en schieten, deel 3 was een flinke tegenvaller maar ik kijk erg uit naar Vice City.
hhm kan aan mij liggen maar volgens lijkt GTA Vice City erg veel op GTA 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grand Prix Legends, de enige game (sim) waar op een goede manier de Nordschleiffe inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake 2 Ben ik mee opgegroeid, toen ik dat spel voor het eerst speelde gingen mijn ogen open :P

Hallife en natuurlijk Counterstrike. Heel mooi verhaal en zeer goede mod(s).
En MaxPayne heeft ook een behoorlijke indruk achtergelaten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Het is dat het me nu pas opvalt, kunnen er wat meer argumenten worden gegeven, anders gaat dit draadje one-way-trip bottom page :{

[ Voor 6% gewijzigd door White Dust op 01-05-2003 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 01:59
Vinnie schreef op 30 april 2003 @ 17:48:
Unreal
Echt het beste spel dat ik in jaren heb gespeeld :D Supermooi verhaal en de sfeer is ook erg goed afgewerkt en heeft een lekker mystieke sfeer.

Natuurlijk het beste te spelen met een 3Dfx Voodoo kaart :9

edit: en echt nergens meer te krijgen... origineel doos + handleiding + cd enzo ;( bah!
Kzag vorige week nog de originele cd liggen bij een dumpstore in amsterdam, alleen geen hous of boekje.

Wat ik in het algemeen jammer vind is dat je van echte klassiekers nergens meer de originele cd/boekje/doos kan vinden. Voor sommige games heb ik echt grof geld over. Ik noem Doom, Duken Nukem 3D, Quake, C&C1. Overal waar ik ben zoek ik de originele Doos enz, tot nu toe zonder enig resultaat :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logos schreef op 29 April 2003 @ 11:50:
OW!

Jaaaaah die ken ik ook!!
Was ik toendertijd ook helemaal aan verslaafd :)
Maar voor zover ik me nog kan herinneren waren er maar 4 furries, ipv 6:
De groene had een touw, de blauwe kon zwemmen, de rooie kon stenen vreten en de gele kon schieten. 8)
Erg cool spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

op dit moment:
Never Winter Nights

oude games:
dark forces (mijn eerst gekochte spel we hadden net een computer met CD-rom drive...)
diablo 1 & 2 (blind op je klikken totdat ie helemaal lam is...)
commander keen alle delen (deel 7 == eerste spel ooit op de PC pour moi...)

back to the MSX --> Metal Gear deel 1

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA3 is echt geweldig! Zeer coole missies, graphics en geluid!
Ik heb me naast de missies ook nog uren vermaakt met de "iedereen-boos"-cheat en de "iedereen-een-wapen"-cheat. Super leuk om te zien hoe iedereen elkaar afmaakt >:)

C&C Generals: zeer diverse missies, fantastische graphics en geluid. Ik vind dit de beste in het C&C universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57
Alle opsom topics verwijderd, de eerst volgende die een opsom reply neerzet kan een negatieve note verwachten en het topic gaat dan opslot.

[ Voor 100% gewijzigd door M@NIC op 01-05-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
TheBrain schreef op 01 May 2003 @ 10:23:
Grand Prix Legends, de enige game (sim) waar op een goede manier de Nordschleiffe inzit.
Heb de groene hel al bereden in Netkar. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 11:38:
GTA3 is echt geweldig! Zeer coole missies, graphics en geluid!
Ik heb me naast de missies ook nog uren vermaakt met de "iedereen-boos"-cheat en de "iedereen-een-wapen"-cheat. Super leuk om te zien hoe iedereen elkaar afmaakt >:)

C&C Generals: zeer diverse missies, fantastische graphics en geluid. Ik vind dit de beste in het C&C universum.
Hey die cheat ken ik niet. :? Lijkt me wel cool. Verder staat Age Of Empire 2 nog steeds op mijn HD. Vind ik toch de beste realtime strategie game die er is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Total Annihilation
Ik was vroeger altijd al een RTS fan , maar TA is gewoon zoo'n goede RTS.. :) De graphics zijn gewoon nog steeds goed te noemen [de eerste [top-down-view] 3D RTS?]
Zeker mijn eerste online game ervaringen met BoneYards waren geweldig, in de zomervakantie dagenlang achter elkaar spelen. Jammer dat CaveDog failliet is gegaan/opgeheven is. TA² is al aangekodigd door een ander software-huis, maar het moet wel heeel erg goed worden wil het het origineel kunnen benaderen...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MartijnA3 schreef op 01 mei 2003 @ 13:38:
[...]

Heb de groene hel al bereden in Netkar. ;)
Netkar is zeker toppie (helemaal omdat het een eenmansproductie is 8) ) maar mist natuurlijk de multiplayer. Wel de mogelijkheid om in die Supra over de Ring te knallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
TheBrain schreef op 01 mei 2003 @ 13:56:
[...]

Netkar is zeker toppie (helemaal omdat het een eenmansproductie is 8) ) maar mist natuurlijk de multiplayer. Wel de mogelijkheid om in die Supra over de Ring te knallen :9
Multiplayer komt er zeer snel aan heb ik begrepen. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfenstein
Prachtig spel, en het was ook nog gebaseerd op iets, maar dat boeide me niet toen ik klein was. Ook 1 van de eerste FPS.

Doom's
Kwam wat later dan Wolfenstein, en bracht de FPS games naar een nieuw nivo, prachtig spel. Het Doom 1, 2 en final uitgespeeld. Nu wachten op 2003 :)

Sim city
Gewoon een uniek spel. Er zijn wel alternatieven geweest maar ze zijn nooit zo succesvol als Sim City geweest. Ik heb Sim City 1, 2 en 3 volgebouwd. Met 4 lukte het niet meer na 3/4 vol te hebben.

Roller Coaster Tycoon
Samen met theme park de beste park bouwer. Ook heel lang gedaan, RCT 2 viel me wat tegen, het was gewoon tè hetzelfde.

Mohaa Spearhead
Prachtige FPS voor multiplayer online, speel ik op dit moment altijd.

GTA 1, 2, 3
Prachtige spellen, ook redelijk uniek. En je kunt er zo lekker lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2024

Jacman

Kida!

StarLite schreef op 01 May 2003 @ 13:50:
Total Annihilation
Ik was vroeger altijd al een RTS fan , maar TA is gewoon zoo'n goede RTS.. :) De graphics zijn gewoon nog steeds goed te noemen [de eerste [top-down-view] 3D RTS?]
Zeker mijn eerste online game ervaringen met BoneYards waren geweldig, in de zomervakantie dagenlang achter elkaar spelen. Jammer dat CaveDog failliet is gegaan/opgeheven is. TA² is al aangekodigd door een ander software-huis, maar het moet wel heeel erg goed worden wil het het origineel kunnen benaderen...
TA was inderdaad super... _/-\o_
vooral die grote multiplayer veldslagen, geweldig die pure chaos. 1 en al explosie. al je units gelijk naar het front sturen...

*zwijmel* :z

psn-id: Jacman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

JWO schreef op 28 April 2003 @ 22:37:
helemaal mee eens.
het spel is d8 ik nog steeds het meest gespeelde spel multyplayer, al komt dat natuurlijk vooral door cs. dod.

welk spel je ook moet hebben is mafia
toen ik het speelde kon ik neit stoppen tot ik het helemaal uit had gespeeld.
de verhaal lijn is gewoon goed,
en door de muziek wordt de echte sfeer van die jaren gecreerd.
als je the godfather gaat kijken zie je eigenlijk precies hetzelfde.
zelfde sfeer/ auto's kleuren stelling/ huizen bouw.
echt een must

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
TheBrain schreef op 01 May 2003 @ 10:23:
Dr is een beta van de Nordschleife voor F12k2 beschikbaar... :9

http://f1racing.servegame.com/TheRing.htm

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 23:09

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:42:
[...]

Waren het niet 4 furries? Ik heb het spel ook net weer een tijdje terug gedownd, had er eerst nog nooit van gehoord, maar het werkt nu helemaal zoals het hoort en is inderdaad erg lachen.
Ahhh Fury of the Furries, geweldig spel, alleen ik heb tot vandaag de dag geen flauw idee hoe je eruit komt... ik bedoel, ik mis een exit optie... :+
Iemand die 't weet toevallig?
En ja, 't zijn er 4: een gele die kan schieten, een rode die door steen kan bijten (richting omlaag), een blauwe die kan zwemmen (en schieten onderwater) en een groene die kan slingeren.
Pac-in-time was gewoon een kopie van die game met ipv 4 Furries 1 Pacman. Beetje nogal flauw.

Must-have games voor mij zijn Command & Conquer, Red Alert en Transport Tycoon. Da's al, de rest is leuk erbij enzo, maar die 3 zijn in ieder geval een vast onderdeel van mijn top 10, want ze gaan niet zo gauw vervelen, en vooral Transport Tycoon is uniek daarin voor mij (en ik weet dat ik niet de enige ben).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Mario Kart
Man, wat was dit een gaaf spel op de SNES toen ik nog een jonge knul was. Vooral de multiplayer-mode waarin je elkaar te lijf ging met bommetjes, bananeschillen, zoekende schilden van een schildpad, etc. Het was zo gaaf om elkaar af te troeven!! In mijn ogen een ongeëvenaard spel!

Verder ken ik nog veel meer games die zwaar verslavend waren (o.s. C&C, Max Payne, etc.) maar die zijn al te vaak genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia

De sfeer die deze game uitademd is gewoon niet normaal. daarbij speelt het heerlijk weg en word het spel spannend gehouden door vaste save punten. grafisch is het ook erg mooi en echt elk level is weer vernieuwend.

Riven

Meesterlijke puzzels voor mensen die ervan houden na te denken bij het gamen. Ik kijk nu al uit naar de opvolger uru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ragnarok,

de sfeer, de gameplay, alles, is top daar, vele Roers van GoT kunnen daarover meepraten, vraag maar aan bijvoorbeeld itsnows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Laatst online: 26-09 14:30
Om maar even over te gaan op het adventure genre

Maniac Mansion: Day of the Tentacle:\
Een geweldig grappig adventure en graphics die voor die tijd ongeevenaard waren, leuke stemmen
Afbeeldingslocatie: http://www.adventurecollective.com/screenshots/dott4.jpg

Sam and Max: Hit the road:
Gestoorde avonturen van een konijn en een hond, ook weer een lucasarts adventure van niveau, lekker harde humor en best wel lastige puzzels
Afbeeldingslocatie: http://www.sleeping-demon.freeserve.co.uk/samnmax/sam4max.gif

Full throttle:
Alweer een machtig mooie lucasarts adventure, deze blijft gewoon grappig alleen jammer dat ie zo kort is, geniale humor
Afbeeldingslocatie: http://people.ucsc.edu/~jmo/images/throttle-screen-3.jpg

Discworld:
Misschien wel één van de lastigste adventures ooit, heerlijke sfeer, mooie muziek en mooie stemmen, heb deze nog nooit uitgespeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.mrbillsadventureland.com/reviews/c-d/discworldR/armed1.jpg

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Carmageddon: _/-\o_ _/-\o_
Heerlijk spletten van mensjes >:) , het verboden spel, supergafe gameplay door jezelf bezig te houden met, hoe hard rag je je car in de muur :+ , en de coole aanvulling SPLATPACK om niet te vergeten waarbij je al uitgebreide set auto's met nog een flink aantal kon uitbreiden. Grafisch niet de top, maar kwa bezigheids therapie een spel dat je dagen bezig houdt.

Battlefield + R2R en mod's: _/-\o_ _/-\o_
Het meest uitgebreide spel ooit, vooral op het multiplayervlak je kan alles doen wat je wilt maar dan ook echt alles. Grafisch een topper, en de gameplay ken ik gewoon niet beschrijven een spel dat adrenaline door je lichaam heen jaagt tijdens internet games. En laten we eerlijk zijn, zonder het internet gedeelte van dit spel zou het niet zo'n ernorm succes zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door whyz op 01-05-2003 20:44 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
vacuumcleaner schreef op 01 May 2003 @ 11:10:
Kzag vorige week nog de originele cd liggen bij een dumpstore in amsterdam, alleen geen hous of boekje.

Wat ik in het algemeen jammer vind is dat je van echte klassiekers nergens meer de originele cd/boekje/doos kan vinden. Voor sommige games heb ik echt grof geld over. Ik noem Doom, Duken Nukem 3D, Quake, C&C1. Overal waar ik ben zoek ik de originele Doos enz, tot nu toe zonder enig resultaat :(
:X Ik heb het trouwens wel op internet gezien voor 5 US dollar (toenet :o ), maar dan moet je alles nog 'importeren' enzo he :o

U sprak over DooM? :9 :
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/DooM.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnie op 01-05-2003 20:46 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7th guest!
Full Throttle.
The Dig (imho wat beter als Full Throttle, wat minder humor)
Panzer General 1&2
Wolfenstein 3d
Half-Life + CS
Larry
Commander Keen

SORRY GA HEM NU EDIOTEN VOOR OPSOMMING

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-09 16:57