AMD raadt gebruik van koelpasta af (press release amd-germa)

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
http://www.computerbase.d...f95e2393ac264e4c8a9cd3e1c

Er staat AMD 'waarschuwt' tegen koelpasta.

In het artikel staat de volgende press release:
"Wir empfehlen den Einsatz von Heatpads im Dauerbetrieb. Für den Testbetrieb kann ohne weiteres Paste eingesetzt werden. Das Problem liegt in der Viskosität der Pasten. Wärmeleitpaste wird im Laufe der Zeit immer dünnflüssiger und kann dadurch, unter Umständen, auf die Kontakte gelangen. Dadurch werden dann Kurzschlüsse verursacht. Garatieansprüche erlöschen in jedem Fall bei unsachgemäßem Gebrauch. Dies gilt vorallem bei Übertaktungen. Wir sind durchaus in der Lage festzustellen, ob eine CPU übertaktet wurde egal ob durch den Einsatz mechanischer oder elektronischer Mittel."

Verder gaat het over dat metaalverbindingen in de koelpasta kortsluiting kunnen veroorzaken.
Tsja, klinkt plausibel, artic silver ontkent alles. Ik heb er nog nooit last van gehad.
Het zou kunnen zijn dat ze bij AMD veel last hebben van personen die in plaats van alleen de core op de rest van de CPU her en daar pasta 8erlaten? Ik weet het niet en van natuurkunde/scheikunde heb ik niet veel kaas gegeten.

Affijn AMD raadt dus warmtegeleidende pads aan zoals bij hun box-coolers zitten.

De waarschuwing liegt er niet om: Die Zwickmühle schlechthin: Hört er nicht auf die Warnung von AMD und es kommt zum Ausfall des Prozessors, verliert er die Garanieansprüche.

De pads koelen in ieder geval minder goed dan artic, dus geen optie voor de OC'er vandaar dat ik dit hier post i.p.v. P,M en G.
Computerbase komt bij mij tot-nu-toe als betrouwbaar over, bovendien komt het van een andere site. http://www.dslteam.de/news171.html
Of storm in glas water of verlate 1 aprilgrap? Ik heb het toch maar ff op de FP gesubmit.

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 28-04-2003 21:53 . Reden: dslteam ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je slordig je Artic Silver over de hele proc smeert krijgt ie inderdaad kortsluiting ;)
Ik haal in elk geval altijd die pads eraf van de boxed koelers want dat spul krijg je er na een tijdje nogal moeilijk af, plakt, wordt hard, etc.

En dan smeer ik er altijd van die witte koelpasta tussen. Is tot nu toe nog nooit fout gegaan.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Klippy

Still Game

dreeke schreef op 28 April 2003 @ 21:54:
Als je slordig je Artic Silver over de hele proc smeert krijgt ie inderdaad kortsluiting ;)
Ik haal in elk geval altijd die pads eraf van de boxed koelers want dat spul krijg je er na een tijdje nogal moeilijk af, plakt, wordt hard, etc.

En dan smeer ik er altijd van die witte koelpasta tussen. Is tot nu toe nog nooit fout gegaan.
AMD zal idd net die pads gebruiken op hun eigen boxed kloelers om te voorkomen dat het te ver gesmeerd wordt.
Maarja idd als je die zooi er weer af wil hebben sloop je dat ding sneller denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

LiquidSilver schreef op 28 April 2003 @ 21:55:
[...]

AMD zal idd net die pads gebruiken op hun eigen boxed kloelers om te voorkomen dat het te ver gesmeerd wordt.
Maarja idd als je die zooi er weer af wil hebben sloop je dat ding sneller denk ik.
Dat denk ik ook, tenminste als je niet goed oplet. Want als je na bijv. 2 jaar je koeler eraf haalt dan plakt alles aan elkaar.
En je proc. is helemaal ongelijk aan de bovenkant door die troep.

Dus daarom gewoon die witte cheapo pasta, werkt voldoende en als je knoeit gaat je proc. niet stuk :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Spice

Spice

Topicstarter
Als je slordig je Artic Silver over de hele proc smeert krijgt ie inderdaad kortsluiting
Ik haal in elk geval altijd die pads eraf van de boxed koelers want dat spul krijg je er na een tijdje nogal moeilijk af, plakt, wordt hard, etc
Let op, ik zeg/typ: ik vermoed dat dit de hoofdreden is, het staat nergens in het artikel!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ik heb al op 10 cpu's onderhand artic silver 3 gebruikt , pak 1 drupje in midden core, boterhamzakje om je vinger even uitsmeren over core , 1 supervlak , 2 ultra dun , 3 niet geknoeid , klaar is kees en draaien maar !!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Er is natuurlijk een verschil tussen artic silver en 85 miljoen nagemaakte soorten zilverpasta. Ik moet zeggen dat ik ook ben overgegaan op nanotherm. Geleidt ook prachtig warmte en geen stroom.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

maar wij tweakers weten natuurlijk dat die klote stickers zuigen :P
ze geleiden nogal slecht, dat ze noob-vriendelijk zijn is het enige voordeel, maar een ultradun laagje koelpasta overtreft alles :P

• Spice

Spice

Topicstarter
stond 2 dagen geleden op Xtremetek: http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14&page=1

picje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremetek.com/info/void_amd_warranty/images/main.gif

met de volgende update (commentaar van Artic):

UPDATE:
Arctic Silver has provided me with their standard response to questions of this type. I like the analogy at the end of the message, in particular.
AMD recommends that only pre-attached thermal pads (Phase Change Material) be used with their CPUs. This helps cushion the CPU during heatsink mounting and also helps prevent overclocking. (The pads often make the chip run too hot to overclock.)

So neither Arctic Silver nor any other thermal compound is recommended by AMD for long term use and technically voids the CPU's warranty. Overclocking the chip or using a heatsink other than the stock heatsink on a retail chip also voids the warranty.

The only grease approved by AMD is G749 which is approved for short-term testing to verify that a CPU works. AMD recommends the G749 grease for short-term use because it is made by an ISO 9001 certified company and is non-metal based.

AMD also says that thermal grease is subject to "pump-out".

Since AMD would have no control over a user's selection of cooling components, AMD needed to assume the worst for their tests; a hot chip, a poor heatsink, adverse ambient conditions and mediocre thermal grease. Under these conditions, grease pump-out could definitely be a problem.

However...

In a recent Intel test, they only experienced grease pump-out when the junction temperature was cycled from 0C to 100C. (A 100C range) When the junction temperature was cycled from 0C to 80C, (An 80C range) there was no pump-out observed. Since the junction temperatures on computer systems using quality heatsinks and thermal greases will only cycle from 20C to 60C at the most (A 40C range), there is little expectation of pump-out occurring.

But AMD needs to make one general recommendation for a thermal interface material that will provide adequate performance in all standard situations. (Non overclocked, stock heatsink, etc.) PCM is pre-attached to the heatsink. It cannot be forgotten by the first time user or the assembly line worker and as I said, it provides a cushion as the heatsink is mounted.

Look at it this way, if you applied the same criteria to selecting a car, everyone would be driving a low power, fuel efficient station wagon with rain tires and foot-thick rubber bumpers all the way around.

"pump-out" => ik moest ongemerkt aan een fout fitnesscentrum denken :)

Verwijderd

Maargoed, geen garantie als je koelpasta gebruikt heb.
Moeten ze mij toch eens vertellen hoe ze dat willen controleren als je zo'n ding terugbrengt nadat je m van koelpasta ontdaan hebt :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

D'r staat dat koelpasta altijd dunner wordt (Wärmeleitpaste wird im Laufe der Zeit immer dünnflüssiger) en daar klopt ook geen f*ck van.. mijn Arctic Silver wordt juist altijd hard na een tijdje :?
Die thermal pads werken sowieso voor geen meter, en als je witte cheapo-pasta of Arctic Alumina gebruikt ben je ook van het gevaar af, want die geleiden ook geen elektriciteit :)
Dus als je het mij vraagt is dit gewoon dom gemekker :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:12

Klippy

Still Game

Volgens mij zit het ook richting de OC-hoek.

Ik heb vorige PC en deze nog origineel en dus ook gewoon die pad van boxed AMD koeler erop gelalten, temperatuur blijft daarmee op een mooi nivo.
Best koel zelfs.

Maar na een beetje OC niet meer, dan maakt andere pasta best een groot verschil.

Volgens mij gaan ze er gewoon van uit dat als je die pad niet goed vind je ook gaat OCen.
Denk ik iig he, ben 't er niet mee eens, voor zelfde reden als Dreeke.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

mmm artic silver 2 wordt hard hier, en 3 wordt idd dunner naar verloop van tijd, tenminste dat is mijn ervaring.

Verwijderd

Ach tís ook een Duits artikel..? Sinds wanneer geven die Amerikanen belangrijke informatie in een press-release in het Duits ??

:P En tegenwoordig al zeker niet, hah !

(KWil m'n ope's fiets terug !!!)

Trouwens dan gebruik je toch gewoon witte pasta of AS2, dat wordt toch na een jaartje hard en loopt dus nooit weg.. ;)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Een dunne laag AS3 gaat ook nergens naartoe, hoor! :)

Ik heb ieg absoluut geen problemen gehad :)

Maar dit advies geldt gewoon niet voor Tweakerds :P
En echte beginnelingen zullen niet eens hun pc zelf in elkaar zetten en mocht er dan iets misgaan met de proc ligt het probleem bij de winkel waar de pc vandaan komt..

Deze waarschuwing geldt waarschijnlijk voor nep-nerds ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Spice

Spice

Topicstarter
Ach tís ook een Duits artikel..? Sinds wanneer geven die Amerikanen belangrijke informatie in een press-release in het Duits ??
AMD-fab in Dresden? Een van de grotere AMD-afnemers percentueel van de wereld?
Er is ook een engels/amerikaans artikel?
Deze waarschuwing geldt waarschijnlijk voor nep-nerds
Dit is geen advies voor tweakers maar een algemeen advies en ik begin te denken dat het allemaal erg echt is.

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 29-04-2003 00:39 ]

Verwijderd

Spice schreef op 29 April 2003 @ 00:38:
[...]

AMD-fab in Dresden? Een van de grotere AMD-afnemers percentueel van de wereld?
Er is ook een engels/amerikaans artikel?

[...]
Joh, laat je niet zo op stang jagen :P ga es in de US kijken. Wat kom je daar tegen?? Philips, Shell, Randstad hah !! Allemaal US websites hebben ze zeker daar, met officiele mededelingen. NOT.

Forget it, officiele info komt niet uit Dresden, Dresden heeft niet eens zijn eigen Website. Als dit op de AMD website staat, nou dan zullen we er eens serieues over gaan nadenken.

Verder is het een beetje onnozel geneuzel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 01:11 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Maar was dat al geen oud nieuws :? In die demo filmpjes raden ze het toch ook af?

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ja. En Spire AMD goedgekeurde koelers hebben tegenwoordig geen plakkertje maar een zakje koelpasta.

Nu jij weer :) :)

Maar ik denk dat er heel wat anders speelt.

De generatie CPU's voor 2004 worden al geruime tijd voorspeld op ver over de 100 watt hitte ontwikkeling. Daar gaan de huidige koelsystemen niet goed op reageren, met een brokkie aluminium en een goedkoop fannetje. Blijkbaar begint iemand het daar er nu al benauwd van te krijgen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 01:19 ]

Verwijderd

ik heb bij een grote winkel gewerkt en heb het 1 keer mee gemaakt dat iemand de hele tube koelpasta op zn CPU had gespoten, het was witte koelpasta en de CPU was meteen DOOD met een mooie schroeiplek op het koelblok (koper) was dus kortsluiting het geleidt een heeeel klein beetje en das TEVEEL als het contact maakt met die kleine dingetjes (weet de naam niet) die om de core zitten...

ps. het was een engineur die die PC gebouwd had LOLLLLLLLLL

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Het is wel zo prettig als je nog de keus hebt om of een sticker of pasta of iets wat je zelf hebt te gebruiken :)

Ik had overigens laatst een probleem met een blok, waar een stickertje op zat (geen thermal adhesive ofzo) om het oppervlak te beschermen..
Maar je kan het al bijna raden: Bij het er af halen bleven er plakrestjes achter... :/ Dat geloof je toch gewoon niet? Maarja, ik was al lang blij dat er geen pastasticker op zat... :)

En dit was niet eens een goedkoop blok btw... Thermalright SLK800
Dan snap ik echt niet waarom ze zo stom zijn.. Als die lijm achter blijft zorgt dat echt voor verminderde prestaties..

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dit zal inderdaad gelden voor standaard retailers en grootfabrikanten die boxed coolers en stuff gebruiken. Denk maar niet dat ze bij bepaalde grote computerfabs mensen hebben zitten die de hele dag Thermal Paste zitten aan te brengen 8)7

Mn ASIII is nog nooit hard geworden. Altijd zacht, hoe hard je je CPU ook bakt.

Ik breng het trouwens altijd aan met een bankpasje/creditcard (niet dat ik die heb, maar dan weet iedereen waar ik het over heb ;) )
Een druppeltje die ongeveer een halve rijstkorrel is en dan met het pasje superdun en glad uitverdelen :D

Verwijderd

Op deze site wordt het naar voren gebracht als een officieel standpunt van AMD. Wel even iets om bij stil te staan maar niet te lang :P

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

dus ze raden kauwgom aan ipv echt koelpasta :?
echt die rotzooi die bij me vader op zn koeler zat heb ik eraf gekrapt. blok weer ff opgeschuurd en er netjes AS3 onder gedaan. hielp dus echt :)

(ik heb me pc al meteen zelf gebouwd dus het zat er goed op :P)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Spice

Spice

Topicstarter
Mn ASIII is nog nooit hard geworden. Altijd zacht, hoe hard je je CPU ook bakt
klopt, ik heb de afgelopen maand 4 x een 1700 XP onder mijn koelblok gehad, ASIII nooit hard, maar da was max. 1 week.
Joh, laat je niet zo op stang jagen
Wie, ikke? Nooit, ik doe niet lang met 1 CPU. Ik wilde alleen dit bericht aankaarten en ik vermoed uit ervaring en de verschillende berichten dat het nieuwtje meer waar is dan ik in het begin vermoedde, that's all.

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 29-04-2003 01:58 ]

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Nou als je met beleid gebruikt, kan er niets fout gaan. Ik heb al een tijd asIII op me cpu en gaat gewoon goed. Je moet ook wel heel erg veel erop stoppen om het eruit te laten druipen, zodat je kortsluiting krijgt.

Ik doe het altijd met huishoudfolie. Spuit daar wat op beetje uitsmeren op de folie, en dan vanaf de folie erop. Gaat goed, nooit teveel.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dus ik hoef nu al helemaal geen Boxed versie van de Athlon te halen >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 29-04-2003 10:48 ]

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
dus de garantie bij onze vrienden van amd vervalt wanneer wij ons favo coolprutje gebruiken... dit is niet een ramp maar cker slechte buisness voor artic.... althans zo zou ik erover denken.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
SmauG schreef op 29 April 2003 @ 11:09:
dus de garantie bij onze vrienden van amd vervalt wanneer wij ons favo coolprutje gebruiken... dit is niet een ramp maar cker slechte buisness voor artic.... althans zo zou ik erover denken.
Nee joh! Tis juist hartstikke goed voor Arctic. Denk eens aan ál die Void Your Warranty leden die nu opeens als gekken AS3 in gaan kopen.... :+

Maar ff serieus: ik denk dat het niet zo'n grote slag is voor Arctic, want als je AS koelpasta koopt dan doe je dat omdat je net ff wat betere prestaties wil. Net die paar graadjes minder. Het gaat je dan om de performance, boeit jou het dat je garantie vervalt.....de meest Arctic Silver gebruikers zijn overklokkers, dus die hebben überhaupt al geen recht op garantie meer.

Overigens zijn de sporen van het gebruik van Arctic Silver o.i.d. makkelijk uit te wissen. Dus ik vraag me af hoe AMD straks aan een brandschone proc kan zien of het AS was die de kortsluiting heeft veroorzaakt 8)7

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Spice schreef op 28 april 2003 @ 21:52:

[... tsja, beetje lang om te quoten ...]
Is dit niet gewoon een achterlijke methode om overclocken tegen te gaan ? Ik bedoel, als normale gebruiker weet je meestal niet eens dat je koelpasta moet gebruiken, en vind je die pads wel makkelijk en voldoende.
Als overclocker weet je dat pads minder goed werken en dus pasta moet gebruiken. Pasta betekent nu garantie weg. Als er een kapotte CPU terugkomt waarvan ze niet direct kunnen bewijzen dat het door overclocken is gekomen maar ze vinden restjes pasta zijn ze nog steeds gewoon ingedekt en kun je fluiten naar een nieuwe processor... Gaat ze een hoop geld schelen als ze de moeite gaan nemen om elke processor op pasta resten gaat onderzoeken...

[ Voor 54% gewijzigd door KneoK op 30-04-2003 01:33 ]

Verwijderd

Spice schreef op 29 April 2003 @ 01:57:

Wie, ikke? Nooit, ik doe niet lang met 1 CPU. Ik wilde alleen dit bericht aankaarten en ik vermoed uit ervaring en de verschillende berichten dat het nieuwtje meer waar is dan ik in het begin vermoedde, that's all.
;)

Maar m.i. gaat het helemaal niet over de huidige CPU' s, maar over de volgend jaar komende 2Ghz+ 64 bit jongens. En dat is al te dol van hun om daarover te beginnen, omdat ze eerst eigenlijk naar de 0,09u techniek moeten.

En dan wordt het een heel ander verhaal.

Eerst maar eens zien wat we aan de Opteron en de Athlon64 gaan hebben (Niet zo heel veel misschien, in eerste instantie.) :P KASSIE KAUWGUM!!!
*ehum* Ik word'ur een pietsje lyrisch van, heh.

Verwijderd

ikkke ben nieyt van plan om een kaugummtje te kopen.. of een heatpad..
maar ik ben wel op zoek naar niet geleidende pasta (mijn artic silver is gelukkig net op ;) ... eeh met niet geleidend bedoel ik electrisch, natuurlijk ;)

• Spice

Spice

Topicstarter
update: http://www.computerbase.d...91716d11f120c27cdb9959311

Computerbase heeft zelf geinformeerd bij AMD. De regel geldt alleen voor Boxed processors. Bij de Tray-versie geldt de regel niet daar kan je met behoud van garantie gewoon koelpasta blijven gebruiken.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nostra heeft een keer tandpasta gebruikt als koelpasta :P
Cpu deed het goed totdat het hard werd en toen was het poef iemand is een sleutelhanger rijker.

Trouwens wel vreemd want op hun Boxed koelers zit ook gewoon koelpasta volgens mij :? 8)7

Turn it off and on again.

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 02 May 2003 @ 00:08:
Nostra heeft een keer tandpasta gebruikt als koelpasta :P
Cpu deed het goed totdat het hard werd en toen was het poef iemand is een sleutelhanger rijker.

Trouwens wel vreemd want op hun Boxed koelers zit ook gewoon koelpasta volgens mij :? 8)7
Nee, daar zit zo'n stuk kauwgom op die ervoor zorgt dat je CPU 60 graden idle is :X :X

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 00:12:
[...]

Nee, daar zit zo'n stuk kauwgom op die ervoor zorgt dat je CPU 60 graden idle is :X :X
Hmmz volgens mij niet hoor ik bouw er toch wel redelijk veel @ me werk maar de toppers hebben allemaal ook andere koelers lijkt wel.
AMD heeft per week een nieuwe boxed koeler lijkt wel :P

Maar van de hogere PRs weet ik 90 % zeker dat ze koelpasta hebben @ HS.

Turn it off and on again.

Verwijderd

Spice schreef op 01 May 2003 @ 11:52:
update: http://www.computerbase.d...91716d11f120c27cdb9959311

Computerbase heeft zelf geinformeerd bij AMD. De regel geldt alleen voor Boxed processors. Bij de Tray-versie geldt de regel niet daar kan je met behoud van garantie gewoon koelpasta blijven gebruiken.
LOL :D

Ze mopperen dus gewoon over mensen die de voorgemonteerde koeler setup verpesten door het kauwgum weg te halen en op een verkeerde manier pasta aanbrengen.

:9 :P

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Overclocking the chip or using a heatsink other than the stock heatsink on a retail chip also voids the warranty.
* dontcare snapt dit soort gezeik nog steeds niet , it sector is een beetje vreemd meeste zou in 'normale' sectors nooit gepikt worden ...

vb met auto:
Sorry maar u heeft andere banden als de standaard michelin dus nu heeft u geen garantie meer .....

met eten:
Sorry dat u dit gerecht niet lekker vind , helaas heeft u v1.01 smaakpappillen , met v2.07 had u dit heerlijk gevonden .....

ze blijven maar afschuifen ipv een goed systeem te bedenken ....

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Gewoon pasta ertussen en draaien met die hap >:) >:) Wat voor pasta je gebruikt maakt niet uit als je het maar goed gebruikt.Ik gebruik zelf de zelfde pasta als voor vermogentransistoren en merk amper tot geen verschil met die nanoterm of zilverpastas.Volgens mij is je portomonee de gene die er het meeste van merkt :( .ik lig niet wakker van 1 graad temparatuurverschil.
Pagina: 1