Ik ben bezig met een website waarbij ik wil dat de content scrollable moet zijn indien nodig. Ik wil geen frames gebruiken en zit daarom met CSS te klooien 
Layout ziet er zo uit :
bovenin een table (100% breed) met een logo erin
daaronder een table met 2 kolommen, links een kolom met menu opties (100% hoog), en rechts een kolom voor de content (100% breed en hoog).
In beide kolommen gebruik ik weer een nieuwe table.
Nu heb ik in de content td het volgende :
Punt is dat als ik zowel de table als de div height op 100% zet, de scrollbar doorloopt tot in het 'oneindige', m.a.w. ik zie de onderste knop niet. Als ik de height van de table of de div reduceer gaat het wel goed, maar ik wil juist dat de scrollbar gewoon netjes doorloopt tot de rand van de browser (zoals met een normale frame).
Dit moet toch kunnen ? Wat doe ik fout ?
Layout ziet er zo uit :
bovenin een table (100% breed) met een logo erin
daaronder een table met 2 kolommen, links een kolom met menu opties (100% hoog), en rechts een kolom voor de content (100% breed en hoog).
In beide kolommen gebruik ik weer een nieuwe table.
Nu heb ik in de content td het volgende :
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table width=100% height=100% cellspacing=0 cellpadding=0 border=1>
<tr><td>
<div style="position:relative; top:0px; left:0px; width:100%; height:100%;overflow-y:scroll;">
Boel veel content met veel <br>'s erin zodat er een scrollbar verchijnt
</div>
</td></tr>
</table> |
Punt is dat als ik zowel de table als de div height op 100% zet, de scrollbar doorloopt tot in het 'oneindige', m.a.w. ik zie de onderste knop niet. Als ik de height van de table of de div reduceer gaat het wel goed, maar ik wil juist dat de scrollbar gewoon netjes doorloopt tot de rand van de browser (zoals met een normale frame).
Dit moet toch kunnen ? Wat doe ik fout ?