Toon posts:

newsbin problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag allemaal

Ik wou newsbin gaan gebruiken nouw heb ik een probleem. Ik heb @home kabelinternet. en nu zit ik achter een andere pc zo dus

Mijn pc -------> Andere Pc ----------> internet

Ik gebruik geen firewall bij beide computers maar ik krijg geen verbinding. Mijn aanmeldings formulier zegt dat de newsgroep server gewoon "home" is. Hoe moet ik dit aanpakken moet ik wat bij de firewall settings neerzetten. Weet iemand hoe het moet ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kan ook gewoon news.home.nl gebruiken. Dat werkt dacht ik ook...

Verwijderd

Topicstarter
nee das het gekke dat werkt ook nie bij mij

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
hmm doet @home mail het wel?? inkomende en uitkomende servers zijn als het goed is gewoon mail en als dat niet lukt mail.home.nl !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

-------> Andere Pc ---------->
Hoe heb je het gedeeld dan?

En wat doet een ping naar news.home.nl ? Vanaf de 'server' en vanaf de 'client'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Newsserver (NNTP) news news.rdc1.ov.home.nl
news.tilbu1.nb.home.nl
testnews.home.nl

dat zijn dus de news servers van @home, niet news.home.nl

CISSP! Drop your encryption keys!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:58
news.roose1.nb.nl.home.com voor roosendaal ;)

@iMartien

Verwijderd

misschien is aanmelding bij de server vereist?
hij herkent misschien niet dat het van een @home IP komt, bij Wanadoo geld bijv. dat je automatisch verbinding krijgt, en geen Username/password hoeft in te tikken ..
heb je dit al geprobeerd?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:32
Een quote van de site van draytek routers, want het is een algemeen bekend probleem wat je hebt:
Er bleken een aantal mensen problemen te hebben met het bereiken van de news en mail servers. Indien u als news server de naam alleen news invult (bij > Extra > Accounts > News > "@home news" > Eigenschappen > Server > Servernaam: ), dan gaat het fout. Wanneer u op een rechtstreeks aangesloten computer uit een DOS-box een ping doet naar news, dus:
ping news
Dan krijgt u o.a. de werkelijke naam van de server te zien (in ons geval was dat news.rdc1.ov.home.nl) en het IP-adres (in ons geval 213.51.129.161). Als u de werkelijke naam of het IP-adres invult dan moet het wel functioneren.
Dus even rechtstreeks verbinding maken via 1 computer (dus zonder netwerk enzo), dan 'ping news' intypen, het IP-nummer even op een klad papiertje , en dat voortaan invullen.
Pagina: 1