Toon posts:

ftp sharen via microsoft

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis O/S Windows XP via bij windows componenten ftp services geinstalleerd. Hiermee wil ik ftp sharen die standaard in Windows XP zit. Bij C directory heb ik een map ftproot. Weet iemand misschien hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Ik heb ook naar google & yahoo opgezocht maar kon ook niet echt wat vinden.

Verwijderd

Dat werkt via je Computer Management, dat staat in Adminstrative Tools van je Control Panel. Misschien kan dit draadje beter naar WOS?

Je kan daarvoor beter je eigen console bouwen, die standaard dingne zijn niet lief.

Start -> Run -> mmc
Klik ok :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 21:44:
Dat werkt via je Computer Management, dat staat in Adminstrative Tools van je Control Panel. Misschien kan dit draadje beter naar WOS?

Je kan daarvoor beter je eigen console bouwen, die standaard dingne zijn niet lief.

Start -> Run -> mmc
Klik ok :)
Ja klopt bij IIS kan je standaard_ftp sharen. Ik heb de tip gekregen van een systeembeheerder hij zei dat ik beter ftp via microsoft kan sharen. Maar ik heb ook enige twijfels je gooit hiermee wel poorten open.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:26:
[...]

Ja klopt bij IIS kan je standaard_ftp sharen. Ik heb de tip gekregen van een systeembeheerder hij zei dat ik beter ftp via microsoft kan sharen. Maar ik heb ook enige twijfels je gooit hiermee wel poorten open.
hoezo je gooit poorten open :? je gooit altijd poorten open als je een ftp site wilt gaan draaien

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Als je het venster IIS afsluit heb je niet daarmee je ftp poort dicht staan. Hiervoor moet je bij standaard ftp op stopzetten. Tis maar dat je het in de gaten heb.

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32
hou ook even rekening met users... dit wil ook vaak problemen geven.... geloof mij... goed kijken wat je doet... lost veel problemen op

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de ftp wil gaan beveiligen d.m.v een wachtwoord dan haal ik de vinkje bij anonieme verbinding weg. Hij geeft bij het aanmelden standaard de user admin en wachtwoord van admin. Hoe kan ik zelf de account instellen met elk zijn eigen machtigingen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:56:
Als je het venster IIS afsluit heb je niet daarmee je ftp poort dicht staan. Hiervoor moet je bij standaard ftp op stopzetten. Tis maar dat je het in de gaten heb.
Da's vaak zo meet een server :O
Zou bietje lomp zijn als je de admin tool van je server service afsluit, en vervolgens worden de services ook fijn gestopt.

Anyway .. dit is totaal geen NT , druk eens op F! zou ik zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.