Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schema gezocht voor m48t58 programmer

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zoek een schema om deze chip te kunnen programmeren, en wil dus niet de programmer gaan kopen. Ik heb de datasheet al maar weet nog verder niet hoe ik deze kan toepassen.
Misschien dat iemand nog een site weet waar ik beter kan posten voor electronicavragen als deze.

Verwijderd

wat is het voor IC?
Ik ken iemand die heeft heel bekend programmer tooltje geschreven voor heel veel uP`s en EEproms, misschien kan je hem daar mee programeren. Staan ook vele schema`s van programmers op.
http://www.ic-prog.com

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:20:
wat is het voor IC?
Ik ken iemand die heeft heel bekend programmer tooltje geschreven voor heel veel uP`s en EEproms, misschien kan je hem daar mee programeren. Staan ook vele schema`s van programmers op.
http://www.ic-prog.com
nou ik zie de mijne er niet bij staan
tis een novram

Verwijderd

Dat chippie (SGS-Thomson) is een 64kB (8K X 8) TIMEKEEPER SRAM en is bedoeld om aan een uP (uC) gekoppeld te worden. Je hoeft hem niet extern (met een programmer dus) te programmeren maar dit dient 'embedded in het host system' te gebeuren.

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:17:
Dat chippie (SGS-Thomson) is een 64kB (8K X 8) TIMEKEEPER SRAM en is bedoeld om aan een uP (uC) gekoppeld te worden. Je hoeft hem niet extern (met een programmer dus) te programmeren maar dit dient 'embedded in het host system' te gebeuren.
Ik wil em gebruike als hersenen zegmaar voor me robotje. Maar hoe koppel je em nou aan de pc om em dmv de seriele poort ofzo te programmeren?

Verwijderd

robbertb schreef op 30 april 2003 @ 00:32:
[...]

Ik wil em gebruike als hersenen zegmaar voor me robotje. Maar hoe koppel je em nou aan de pc om em dmv de seriele poort ofzo te programmeren?
Nee serieel via COMx besturen, dat gaat niet zo zondermeer (eigenlijk gaat dat helemaal niet op een "nette" manier). De chip heeft de nodige adreslijnen (A0-A12) en een bi-directionele databus (D0-D7). Deze lijnen worden gekoppeld aan een micro-, processor of controller.
Heeft dat robotje overigens een besturingschip aan 'boord'?

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 16:21:
[...]

Nee serieel via COMx besturen, dat gaat niet zo zondermeer (eigenlijk gaat dat helemaal niet op een "nette" manier). De chip heeft de nodige adreslijnen (A0-A12) en een bi-directionele databus (D0-D7). Deze lijnen worden gekoppeld aan een micro-, processor of controller.
Heeft dat robotje overigens een besturingschip aan 'boord'?
MEt een 8086 of 286 cpu ofzo? Heb je hier ergens een schema van?
Robotje heeft nog niks als besturingschip dat wil ik juist met deze novram doen, die ik eerst dus programmeer.

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 16:46

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Klinkt leuk. Maar het ding wat je hebt is niets anders dan een geheugentje. Die toevallig zijn data kan behouden omdat ie een batterijtje bevat. Als je em wil gebruiken, moet er wel een microcontroller aan hangen. En dat kan nog weleens een klus worden.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

Verwijderd

robbertb schreef op 01 May 2003 @ 17:58:
[...]

MEt een 8086 of 286 cpu ofzo? Heb je hier ergens een schema van?
Robotje heeft nog niks als besturingschip dat wil ik juist met deze novram doen, die ik eerst dus programmeer.
Een 8086/286 e.d. moet wel lukken alleen heb je veel te veel hardware om deze processoren nodig om 't spul te laten draaien. Je kan beter zoeken in de richting van een 8031/8032 of bijv; 8052 (Intel/Basic interpreter ingebouwd).
Google maar eens op 8032, wedden dat je genoeg data vindt?

...maar ik denk dat je uiteindelijke project (robotje) dermate complex van opbouw wordt.

suc6
Pagina: 1