[HD] Probleem maxtor i.c.m. epox

Pagina: 1
Acties:

• mackie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb dus al een tijdje een vaag probleem. Het probleem is dat eens in de zoveel tijd mijn harddisk (maxtor diamand max plus 9 60 gb) ineens allerlei rare fouten geeft i.c.m. mijn epox 8k9a2+.

Het foutenkabinet gebeurt meestal in volgende volgorde:

- Bij opstarten windows staat na verifying dmi pool data dat de hdd niet gevonden kan worden
- In de bios staat de hdisk dan wel aangegeven, alleen met de verkeerde naamsaanduiding (maxhor 3$7^528 o.i.d.) :?
- Windows boot vanaf cd-rom -> repair kan niet omdat er een fout is opgetreden
- Windows opnieuw installeren werkt niet, de aangegeven partities kloppen helemaal niet met de specs ( 1x 6 gb ipv 3 x 20 gb)

Het vage is dat als ik hem bij een vriend van mij in de pc hang (mobo asus a7n8x) dat hij daar probleemloos werkt |:( .
Programma Maxblast werkte niet trouwens, hij ziet helemaal geen hardeschijf.

Overige specs van mijn pc:
AMD xp 2200+
Epox 8k9a2+ (laatste bios)
2 x 256MB pc2700 dane-elec
Abit Siluro Geforce 2 mx400
Windows XP pro
Channelwell 460W psu

Hebben meer tweakers hier last van? Duid dit op een controllerprobleem?

We can do it two ways: easy or really easy!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Andere IDE drivers (oudere?)
- Een versie oudere BIOS gebruiken

Dat MaxBlast niet werkt zou kunnen liggen aan het feit dat ie de IDE controller op je mobo (nog) niet kent.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mackie
Andere IDE drivers, je bedoelt een oudere versie van de hyperion drivers (chipsetdrivers)?

B.t.w. had ik deze problemen ook al met mn oude hdisk, toen had ik nog de oude bios/ oude drivers.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan lijkt het of een probleem met je mobo/chipset te zijn, of met de bekabeling of voeding van de harddisk, niet?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mackie
Ja ik dacht ook al aan een brakke controller..... Ik ga dan toch maar is contact op nemen met mn pc-boer.

IDE-kabels al een aantal maal vervangen. Voeding lijkt me ook niet het geval aangezien deze vrij nieuw is en zeer stabiel is :Y) .

• mackie
Nou ik heb vandaag dus ff gebeld. Kon mobo komen omruilen voor een nieuwe, nu maar even afwachten of het gaat werken.

In mn bios staat in ieder geval netjes maxtor i.p.v. maxhor en bij installatie windows had ik ook weer alle partities tot mn beschikking. Ziet er dus (voorlopig 8)7 ) weer okee uit.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Master/slave/Cable select probleem?

Probeer daar eens mee te rommelen

• mackie
Black_Adder schreef op 29 april 2003 @ 22:11:
Master/slave/Cable select probleem?

Probeer daar eens mee te rommelen
Nou dat lijkt me stug, aangezien het altijd heeft gedraait (jumpers verspringen niet automatisch O-) ).

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook wel eens met met Maxtor schijven.

Blijkt aan de cable, jumper instellingen en die IDE 80 pins cable te liggen.
Ik heb hem ide op autodetect staan. En heel soms vind ie bij het booten de schijven niet, even ctrl alt del. Dan vind hij ze wel. Zo doe ik dat al ruim 1,5 jaar :)

• mackie
Mmm dat klinkt niet echt gezellig :O ..... Lijkt me niet echt iets wat onder de "norm: goed" zou vallen, ik zou in dat geval toch ff teruggaan naar de pc leverancier.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

mackie schreef op 29 April 2003 @ 22:55:
[...]
Nou dat lijkt me stug, aangezien het altijd heeft gedraait (jumpers verspringen niet automatisch O-) ).
Verspringen doen ze iid niet :+
Maar wat wel kan is dat je al een poosje met de foute jumpering je PC draait. Vreemd genoeg kan dit soms een tijdje goed gaan. Maar de fouten zullen komen, het kan een x aantal maanden duren maar toch...
Weet dit uit eigen ervaring. Het kan je probleem zijn, maar natuurlijk ook niet....
Hoevaak gaan die onboard controllers eigenlijk stuk :? ik bedoel, heb talloze pc's gebouwd en onderhouden maar ik ben nog nooit een kapotte controller tegengekomen.....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• mackie
Madrox schreef op 30 april 2003 @ 08:53:

Vreemd genoeg kan dit soms een tijdje goed gaan. Maar de fouten zullen komen, het kan een x aantal maanden duren maar toch...
Ik heb de jumpers gechekked, ziet er ok uit. Mmmm ik denk niet dat dit het geval is, ik wacht maar even af of het probleem zich nog gaat voordoen. Als dat zo is dan moet ik toch maar is zoeken (;)) hoe de jumpers dan moeten staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mackie op 01-05-2003 22:55 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

mackie schreef op 30 April 2003 @ 21:29:
[...]

Als dat zo is dan moet ik toch maar is vragen hoe de jumpers dan moeten staan ;)
Hoef je toch niet te vragen :?
Staat gewoon bij http://Maxtor.com op de website. Gewoon ff zoeken.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1