Ik heb dus al een tijdje een vaag probleem. Het probleem is dat eens in de zoveel tijd mijn harddisk (maxtor diamand max plus 9 60 gb) ineens allerlei rare fouten geeft i.c.m. mijn epox 8k9a2+.
Het foutenkabinet gebeurt meestal in volgende volgorde:
- Bij opstarten windows staat na verifying dmi pool data dat de hdd niet gevonden kan worden
- In de bios staat de hdisk dan wel aangegeven, alleen met de verkeerde naamsaanduiding (maxhor 3$7^528 o.i.d.)
- Windows boot vanaf cd-rom -> repair kan niet omdat er een fout is opgetreden
- Windows opnieuw installeren werkt niet, de aangegeven partities kloppen helemaal niet met de specs ( 1x 6 gb ipv 3 x 20 gb)
Het vage is dat als ik hem bij een vriend van mij in de pc hang (mobo asus a7n8x) dat hij daar probleemloos werkt
.
Programma Maxblast werkte niet trouwens, hij ziet helemaal geen hardeschijf.
Overige specs van mijn pc:
AMD xp 2200+
Epox 8k9a2+ (laatste bios)
2 x 256MB pc2700 dane-elec
Abit Siluro Geforce 2 mx400
Windows XP pro
Channelwell 460W psu
Hebben meer tweakers hier last van? Duid dit op een controllerprobleem?
Het foutenkabinet gebeurt meestal in volgende volgorde:
- Bij opstarten windows staat na verifying dmi pool data dat de hdd niet gevonden kan worden
- In de bios staat de hdisk dan wel aangegeven, alleen met de verkeerde naamsaanduiding (maxhor 3$7^528 o.i.d.)
- Windows boot vanaf cd-rom -> repair kan niet omdat er een fout is opgetreden
- Windows opnieuw installeren werkt niet, de aangegeven partities kloppen helemaal niet met de specs ( 1x 6 gb ipv 3 x 20 gb)
Het vage is dat als ik hem bij een vriend van mij in de pc hang (mobo asus a7n8x) dat hij daar probleemloos werkt
Programma Maxblast werkte niet trouwens, hij ziet helemaal geen hardeschijf.
Overige specs van mijn pc:
AMD xp 2200+
Epox 8k9a2+ (laatste bios)
2 x 256MB pc2700 dane-elec
Abit Siluro Geforce 2 mx400
Windows XP pro
Channelwell 460W psu
Hebben meer tweakers hier last van? Duid dit op een controllerprobleem?
We can do it two ways: easy or really easy!